Joseph Pulitzer, 1847-1911 Αμερικανός εκδότης
Όταν οι αντίπαλοι μας επιδιώκουν τον Κομματικό Συνδικαλιστικό Πόλεμο, εμείς ζούμε και εργαζόμαστε για την Εργασιακή Ειρήνη.

_

_

Συνολικές προβολές σελίδας


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ από 2012 εώς και 5ο 2023.

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

ΥΠΟΜΝΗΜΑ Των Πρωτοβάθμιων Συνδικαλιστικών Σωματείων με την επωνυμία «Σύλλογοι Νοσηλευτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δημοσίου Ελλάδας» «ΣΥΝΔΕ». ΠΡΟΣ Την αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας κυρία Ασημίνα Γκάγκα

 ΥΠΟΜΝΗΜΑ


Των Πρωτοβάθμιων Συνδικαλιστικών Σωματείων με την επωνυμία

«Σύλλογοι Νοσηλευτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δημοσίου Ελλάδας»


«ΣΥΝΔΕ».

ΠΡΟΣ


Την αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας κυρία Ασημίνα Γκάγκα


*******************************


Δυνάμει της υπ’ αριθμ. Γ6/Γ.Π.οικ. 46042 (ΦΕΚ B’ 4209/08.08.2022)

Υπουργικής Απόφασης ορίσθηκε το καθηκοντολόγιο Βοηθών Νοσηλευτών-τριών

που υπηρετούν σε Νοσοκομεία και λοιπά Νοσηλευτικά Ιδρύματα του Ε.Σ.Υ., καθώς

και σε δημόσιες δομές παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με την

επιφύλαξη του «Ενιαίου πλαισίου οργάνωσης των Νοσοκομείων» και των διατάξεων

που διέπουν την οργάνωση και τη διοίκηση των Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ., όπως κάθε

φορά ισχύουν, ως ακολούθως:

Ο Βοηθός Νοσηλευτή έχει τα παρακάτω καθήκοντα :

1. Η παροχή γενικής και τοπικής καθαριότητας στον ασθενή.

2. Η παροχή βοήθειας στον ασθενή με τις καθημερινές δραστηριότητες (θέση

στο κρεβάτι, μπάνιο, χτένισμα, πλύσιμο δοντιών, ντύσιμο, χρήση τουαλέτας, βάδιση,

άσκηση κ.λπ.).

3. Η παροχή βοήθειας, φροντίδας και υποστήριξης του ασθενούς που πάσχει

από χρόνιο ανίατο νόσημα ή έχει υποστεί ατύχημα ή έχει κακοποιηθεί.

4. Η παροχή φροντίδας δέρματος για την πρόληψη κατακλίσεων και

επιπλοκών από κατάκλιση με σκοπό την πρόληψη περαιτέρω επιδείνωσης.

5. Η αλλαγή θέσεως ή επανατοποθέτηση του ασθενούς στο κρεβάτι.

6. Η παροχή βοήθειας στον ασθενή την έγερση να σηκωθεί από το κρεβάτι, να

τοποθετηθεί σε εξεταστικό ή χειρουργικό τραπέζι σε τροχήλατη καρέκλα ή σε

φορείο.

7. Η εφαρμογή μόνο φυσικών μέσων για πρόκληση ούρησης.

8. Η παρακολούθηση της λειτουργίας παροχετεύσεων.

9. Η εφαρμογή περιοριστικών μέτρων για την ασφάλεια του ασθενούς.

10. Η εφαρμογή καθαρών επικαλυμμάτων, επιδέσμων, ή ελαστικών καλτσών

υπό την καθοδήγηση του νοσηλευτή.

11. Η παροχή βοήθειας στους νοσηλευτές στη λειτουργία του εξοπλισμού ή

στην παροχή φροντίδας.

12. Η λήψη των ζωτικών σημείων (σφίξεις, πίεση, θερμοκρασία, αναπνοές),

υπό την καθοδήγηση του νοσηλευτή.

13. Η μέτρηση του βάρους και του ύψους των ασθενών.

14. Η σίτιση του ασθενούς ή η παροχή βοήθειας στη λήψη τροφής και υγρών.

15. Η συλλογή δειγμάτων εκκρίσεων όπως ούρων, κοπράνων, πτυέλων κ.ά.

16. Η εφαρμογή φυσικών μεθόδων για την πρόκληση υποθερμίας -

υπερθερμίας.

17. Η μέτρηση των προσλαμβανόμενων και αποβαλλόμενων υγρών και η

ενημέρωση του νοσηλευτή.

18. Η παροχή τοπικής προεγχειρητικής προετοιμασίας.

19. Η παροχή βοήθειας στην αφαίρεση παροχετεύσεων.

20. Η παροχή βοήθειας στην τοποθέτηση νάρθηκα.

21. Η εκτέλεση εκκενωτικού υποκλυσμού.

22. Η χορήγηση, συλλογή και τακτοποίηση ειδικών δοχείων για τη φροντίδα

λειτουργιών εντέρου και ουροδόχου κύστεως.

23. Η διευθέτηση της κλίνης (στρώσιμο κλίνης ασθενή), κενής ή με

κατακεκλιμένο άτομο.

24. Η παροχή φροντίδας με σεβασμό και η διατήρηση της αξιοπρέπειας του

νεκρού σώματος, εκδήλωση ενδιαφέροντος και υποστήριξη των πενθούντων

συγγενών.

25. Η διατήρηση καλής επικοινωνίας με την ομάδα φροντίδας υγείας και τους

ασθενείς και η έγκαιρη ενημέρωση του νοσηλευτή για την κατάσταση των ασθενών

(συμπεριφορά, συμπτώματα, παράπονα).

26. Η άσκηση επειγουσών νοσηλευτικών πράξεων και η εφαρμογή πρώτων

βοηθειών, όπως είναι οι ακόλουθες:

i) Ίσχαιμος περίδεση

ii) Ακινητοποίηση κατάγματος.

27. Η διατήρηση του εργασιακού περιβάλλοντος ασφαλούς και υγιεινού,

ακολουθώντας τα πρότυπα και τις διαδικασίες ελέγχου των λοιμώξεων, που έχουν

τεθεί από την υπηρεσία.

28. Η φροντίδα για την καθαριότητα των εργαλείων.

29. Η ταξινόμηση των εργαλείων, των οργάνων, των συσκευών, του

ιματισμού, των ορών, του φαρμακευτικού υλικού, των αναλώσιμων κ.λπ.

30. Ο έλεγχος της λειτουργίας των εργαλείων και η σχετική αναφορά προς

τους αρμοδίους.

31. Η παρακολούθηση της λειτουργίας απλών συσκευών και οργάνων, των

οποίων γνωρίζει τη λειτουργία, καθώς και πιθανές βλάβες τους και η σχετική

αναφορά προς τους αρμοδίους.

32. Η τακτοποίηση και συμπλήρωση με επαρκές υλικό των ερμαρίων και

άλλων χώρων του δωματίου προετοιμασίας νοσηλειών και των τροχήλατων

καροτσιών:

i) H καθαριότητα - απολύμανση των χρησιμοποιημένων εργαλείων, συσκευών

παροχετεύσεων και άλλων αντικειμένων σύμφωνα με τις οδηγίες του νοσηλευτή.

ιι) Ετοιμασία των προς αποστείρωση υλικών/εργαλείων, άλλου εξοπλισμού

και ιματισμού.

33. Η μεταφορά εργαστηριακών δειγμάτων, εγγράφων, φακέλων ασθενών και

άλλων αντικειμένων, από το ένα νοσηλευτικό τμήμα σε άλλο, στο φαρμακείο ή όπου

αλλού παραστεί ανάγκη, σύμφωνα με τις οδηγίες του προϊστάμενου ή του υπεύθυνου

νοσηλευτή.

34. Επίσης, η εκτέλεση οποιασδήποτε νοσηλευτικής πράξης του ανατίθεται

από τον υπεύθυνο νοσηλευτή, υπό την προϋπόθεση ότι την αποκλειστική ευθύνη

φέρει ο νοσηλευτής, ο οποίος και κρίνει εάν ο Βοηθός του Νοσηλευτή δύναται να

εκτελέσει.

35. Η τήρηση κανόνων ηθικής και δεοντολογίας, των οδηγιών και συστάσεων

που προκύπτουν από την κείμενη νομοθεσία και τον κανονισμό λειτουργίας της

υγειονομικής μονάδας.


-Ι-


Όπως γνωρίζετε, στα ελληνικά Δημόσια Νοσοκομεία, περίπου η μισή δύναμη

του συνολικού Νοσηλευτικού Προσωπικού αποτελείται από επαγγελματίες που

φέρουν τον επαγγελματικό τίτλο «Βοηθός Νοσηλευτή». Αναφορικά με τον

επαγγελματικό τίτλο «Βοηθός Νοσηλευτή», του οποίου τα επαγγελματικά

δικαιώματα προβλέπονται στο ΠΔ 210/2001, σε συνδυασμό με την ως άνω ΥΑ,

διαπιστώνουμε ότι αυτά περιορίζονται εν πολλοίς στα καθήκοντα μιας

«αποκλειστικής νοσοκόμου» και τίποτα περισσότερο, μη αναγνωρίζοντάς σε εμάς

τους λεγόμενους βοηθούς νοσηλευτή ακόμη και την αυτοτελή ικανότητα -δυνατότητα

χορήγησης μίας απλής ενδομυϊκής ένεσης! Η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση δεν

περιλαμβάνει μια σειρά από νοσηλευτικές πράξεις που οι νοσηλευτές ΔΕ διδάσκονται

στη Δευτεροβάθμια και Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση και καθημερινά έως τώρα

εκτελούσαν στα Νοσοκομεία του ΕΣΥ σε όλη τη χώρα (χορήγηση φαρμάκων,

φλεβοκέντηση, λήψη αίματος, διενέργεια Ηλεκτροκαρδιογραφήματος, εργαλειοδοσία

και κίνηση στο χειρουργείο κ.α.). Οι πράξεις αυτές αποτελούν πλέον μόνο καθήκοντα

των νοσηλευτών ΠΕ και ΤΕ.

Στην πράξη και καθημερινά κατά την εκτέλεση των καθηκόντων μας και των

υπηρεσιακών εντολών, όπως αυτές αποδεικνύονται από τα καθημερινά προγράμματα

που εκδίδονται από τις κατά περίπτωση Διευθύντριες Νοσηλευτικών Υπηρεσιών των

Νοσοκομείων εμείς οι ¨Βοηθοί Νοσηλευτών¨ ασκούμε πάγια, διαχρονικά,

υπεύθυνα, αυτοτελώς, αυτοδύναμα και ανεξάρτητα, αθροιστικά όλες τις

νοσηλευτικές πράξεις, που ανήκουν τυπικά, τόσο στον κύκλο δραστηριοτήτων των

λεγόμενων «Βοηθών Νοσηλευτών», όσο και στον κύκλο δραστηριοτήτων των

λεγόμενων Νοσηλευτών ΠΕ και ΤΕ.

Στην πραγματικότητα δηλαδή, μας ανατίθενται από τις Διοικήσεις των

Νοσοκομείων και συγκεκριμένα από τις Διευθύνσεις των Νοσηλευτικών

υπηρεσιών δια των εντολών τους, να ασκούμε επί δεκαετίες πάγια, πλήρη και

υπεύθυνα καθήκοντα Νοσηλευτή, τα οποία και εκτελούμε διαχρονικά επιτυχώς, με

απόλυτη γνωστική και επαγγελματική επάρκεια, στηρίζοντας το πολύπαθο Δημόσιο

Σύστημα Υγείας. Δηλαδή, παρότι γνωρίζετε ότι οι λεγόμενοι «Βοηθοί Νοσηλευτών»

στερούμαστε άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Νοσηλευτή και δεν πιστοποιούμαστε –

νομιμοποιούμαστε κατά Νόμο να εκτελούμε πλήρη και υπεύθυνα καθήκοντα

Νοσηλευτή, εντούτοις οι Διοικήσεις των Νοσοκομείων μάς χρησιμοποιούν ως

τακτικούς Νοσηλευτές, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες των νοσοκομείων

και όχι πρόσκαιρες ή απρόβλεπτες ανάγκες. Τα καθήκοντα δε αυτά, δεν ασκούνται

τώρα λόγω έλλειψης Προσωπικού, αλλά ανέκαθεν ασκούνταν, ακόμη και σε

παλαιότερες περιόδους επάρκειας Προσωπικού.

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι λεγόμενοι ¨Βοηθοί Νοσηλευτών¨ επιτελούμε

ακριβώς το ίδιο νοσηλευτικό έργο με τους ¨Νοσηλευτές ΤΕ ή ΠΕ¨ και ασκούμε όλες

ανεξαιρέτως τις νοσηλευτικές πράξεις, χωρίς όμως να αναγνωριζόμαστε ως

¨νοσηλευτές¨, εντασσόμενοι στον επαγγελματικό Κλάδο και στο καθηκοντολόγιο των

Νοσηλευτών! Η εκμεταλλευτική χρησιμοποίησή μας στην πράξη ως «Τακτικών

Νοσηλευτών», με την ταυτόχρονη μη αναγνώριση των σχετικών επαγγελματικών και


εργασιακών δικαιωμάτων μας, κατά τρόπο που δεν συνάδει με το προσφερόμενο εκ

μέρους μας έργο και τις ικανότητές μας και η παράλληλη κατά τα λοιπά υποτιμητική

και απαξιωτική αντιμετώπισή μας ως «Βοηθητικό Προσωπικό», συνιστά κεφαλαιώδη

υπαλληλική ανακολουθία και ανεπίτρεπτη σε βάρος μας συνταγματική διάκριση και

αδικία.

Αξίζει στο σημείο αυτό, να σημειωθεί ότι το ως άνω ΠΔ 210/2001 είναι ένα

νομοθέτημα, που ουδέποτε εφαρμόστηκε, είναι πλήρως ανενεργό και επομένως έχει

αυτοκαταργηθεί στην πράξη, αφού όλα τα Νοσοκομεία της χώρας, στα οποία

εργάζεται έκαστος εξ ημών, λαμβάνουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες εκ μέρους μας,

έχοντας επιφορτίσει εμάς με την άσκηση όλων ανεξαιρέτως των νοσηλευτικών

πράξεων τόσο με τα προγράμματα της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας, όσο και με τα

προγράμματα των εφημεριών.

Όσον αφορά στο θεσπισθέν Καθηκοντολόγιο με την υπ’ αρ. Γ6/Γ.Π.οικ.

46042 (ΦΕΚ B’ 4209/08.08.2022) ΥΑ, με λύπη διαπιστώνουμε ότι οι Βοηθοί

Νοσηλευτή επιβαρυνόμαστε και με ακόμη μεγαλύτερο φόρτο και συγκεκριμένα,

όπως αναφέρεται στο εδάφιο 33 της ΥΑ, και με την εκτέλεση καθηκόντων

βοηθών θαλάμων(!) όπως η μεταφορά εργαστηριακών δειγμάτων, εγγράφων,

φακέλων ασθενών και άλλων αντικειμένων, από το ένα νοσηλευτικό τμήμα σε άλλο,

στο φαρμακείο ή όπου αλλού παραστεί ανάγκη, σύμφωνα με τις οδηγίες του

προϊστάμενου ή του υπεύθυνου νοσηλευτή.

Ακόμη στο εδάφιο 34 της συγκεκριμένης υπουργικής απόφασης αναφέρονται

τα παρακάτω: "Επίσης, η εκτέλεση οποιασδήποτε νοσηλευτικής πράξης του

ανατίθεται από τον υπεύθυνο νοσηλευτή, υπό την προϋπόθεση ότι την αποκλειστική

ευθύνη φέρει ο νοσηλευτής, ο οποίος και κρίνει εάν ο Βοηθός του Νοσηλευτή

δύναται να εκτελέσει.", που πρόκειται ξεκάθαρα για μία διάταξη που στην πράξη δεν

έχει εφαρμοσθεί και ούτε είναι εφικτό να εφαρμοσθεί! Για να καταστεί δυνατή η

εφαρμογή αυτής της διάταξης και δεδομένου του ότι όπως προαναφέρθηκε κατά το

γράμμα του εν λόγω νομοθετήματος, οι «Βοηθοί Νοσηλευτή» δεν έχουν το δικαίωμα

να αξιολογούν, κρίνουν και να αποφασίζουν, αυτόνομα και αυτοτελώς, τι

νοσηλευτική πράξη, κατά περίπτωση, χρειάζεται ο κάθε ασθενής, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ, σε

κάθε περίπτωση, πριν την οποιαδήποτε ανάθεση νοσηλευτικής πράξης ενός

«Υπεύθυνου Νοσηλευτή» προς ένα «Βοηθό Νοσηλευτή», ο υπεύθυνος αναθέτων

Νοσηλευτής να επισκέπτεται προσωπικά τον ασθενή, να αξιολογεί, κρίνει και

αποφασίζει την κατά περίπτωση απαιτούμενη νοσηλευτική πράξη και στη συνέχεια,


εφόσον κρίνει ότι ο Βοηθός δύναται στην συγκεκριμένη περίπτωση να την εκτελέσει,

τότε να του την αναθέτει, έχοντας μάλιστα και την αποκλειστική ευθύνη της.

Επομένως, είναι ευνόητο ότι η κάθε ανάθεση νοσηλευτικής πράξης, σε κάθε

περίπτωση, είναι αναγκαίο να είναι έγγραφη, εξατομικευμένη, ενυπόγραφη, σαφώς,

ειδικώς και επαρκώς αιτιολογημένη ώστε να αποφεύγονται οι παρερμηνείες στην

εκτέλεση, αλλά και να αποδεικνύεται η ανάθεση, στην περίπτωση ανάγκης ανάληψης

της ευθύνης από τον αναθέτοντα Νοσηλευτή. Δεδομένου ότι ουδέποτε

εφαρμόσθηκαν και ούτε είναι δυνατόν να εφαρμοσθούν αυτές οι διαδικασίες, πέραν

του επίσης δεδομένου ότι στην πράξη ουδείς δέχεται ευθύνη για πράξη που θα

εκτελέσει άλλος, τυχόν επίκληση αυτής της διάταξης, για την δικαιολόγηση της

εκτέλεσης πλήρων και υπεύθυνων νοσηλευτικών καθηκόντων από τους «Βοηθούς

Νοσηλευτή», είναι εκ προοιμίου ανυπόστατη και προσχηματική.

Εξίσου δε ανυπόστατος και προσχηματικός θα είναι ο τυχόν ισχυρισμός ότι

δήθεν το ρόλο του «Υπεύθυνου Αναθέτοντος Νοσηλευτή» έχει ο/η προϊστάμενος/η

κάθε κλινικής ή «κλειστού Τμήματος» στις πρωινές βάρδιες και ο/η εφημερεύων

Νοσηλευτής/τρια, κατά τις απογευματινές και νυχτερινές. Είναι αυτονόητο πως η

ευθύνη που φέρει ο προϊστάμενος/η στις πρωινές βάρδιες και ο εφημερεύων

νοσηλευτής κατά τις απογευματινές και νυχτερινές βάρδιες, δεν έχει καμία

διαφοροποίηση ως προς το αν οι νοσηλευτικές πράξεις ανατίθενται σε /εκτελούνται

από Νοσηλευτικό Προσωπικό ΔΕ, ΤΕ ή ΠΕ. Πώς θα ήταν εξάλλου δυνατόν ο

«εφημερεύων νοσηλευτής/τρια» κατά τις απογευματινές και βραδινές βάρδιες να έχει

ιδία άποψη για έκαστο από τους δεκάδες «Βοηθούς Νοσηλευτών» που εκτελούν

μόνοι υπεύθυνη βάρδια σε κλινικές και Τμήματα, ώστε να μπορεί εκ των υστέρων να

κρίνει αν μπορούν να εκτελέσουν συγκεκριμένες νοσηλευτικές πράξεις; Ούτε φυσικά

είναι δυνατόν να γνωρίζει τις νοσηλευτικές πράξεις που απαιτούνται ανά πάσα στιγμή

και ταυτόχρονα σε κάθε κλινική και Τμήμα, ώστε να μπορεί να κάνει τις σχετικές

κρίσεις και αναθέσεις, αλλά και να παρίσταται ο ίδιος και να αξιολογεί, κρίνει,

αποφασίζει, αναθέτει και εποπτεύει την εκτέλεση όλων αυτών των πράξεων.

Συνοψίζοντας τα ανωτέρω, η κατά διαχρονική πρακτική εκ μέρους των

Νοσοκομείων ανάθεση πλήρων και υπεύθυνων καθηκόντων Νοσηλευτή, σε

επαγγελματίες άλλης επαγγελματικής κατηγορίας (Βοηθοί Νοσηλευτή), οι οποίοι

στερούνται της σχετικής άδειας ασκήσεως επαγγέλματος Νοσηλευτή και δεν

πιστοποιούνται εκ του Νόμου (ΠΔ 210/2001) ως Νοσηλευτές, είναι αφενός προδήλως

παράνομη και καταχρηστική, αφετέρου καταμαρτυρεί το γεγονός κάλυψης από


πλευράς των ¨Βοηθών Νοσηλευτών¨ πάγιων και διαρκών αναγκών των νοσοκομείων

λόγω της αναμφισβήτητης επαγγελματικής μας κατάρτισης, προσφοράς και

αποδοτικότητας.


-ΙΙ-


Επειδή, όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 38/2010(ΦΕΚ

Α΄ 78/25-5-2010) και της κοινοτικής Οδηγίας 2005/36/ΕΚ, ο νοσηλευτής ενός άλλου

κράτους μέλους μπορεί να ασκήσει νοσηλευτικά καθήκοντα στην Ελλάδα με βάση τα

αναφερόμενα στην οδηγία, ως εκ τούτου και οι Έλληνες νοσηλευτές μπορούν με

βάση την αρχή της αναλογικότητας να ασκούν τα ίδια καθήκοντα με τις ίδιες

ελάχιστες προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα το ΠΔ 38/2010 με το οποίο ενσωματώθηκε

στο εσωτερικό Δίκαιο η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2005/36/ΕΚ, ορίζει το επάγγελμα του

Νοσηλευτή – Νοσηλεύτριας ως «νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα» και καθορίζει

τις απαιτήσεις (επαγγελματικά προσόντα) και διαδικασίες που πρέπει να

εφαρμόζονται στην Ελλάδα, ώστε κάθε υπήκοος κράτους μέλους της Ε.Ε., ο οποίος

πληροί αυτές τις απαιτήσεις και επιθυμεί να ασκήσει αυτό το επάγγελμα στην

Ελλάδα, να μπορεί να το ασκήσει με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που το

ασκούν και οι Έλληνες πολίτες. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ως άνω ΠΔ και της

Ευρωπαϊκής οδηγίας, επιγραμματικά, οι προϋποθέσεις που ισχύουν για να μπορεί

ένας Ευρωπαίος πολίτης να εργασθεί ως νοσηλευτής στην Ελλάδα είναι να έχει 10ετή

βασική εκπαίδευση (άρθρο 31, παρ. 1) και τρία χρόνια νοσηλευτικής εκπαίδευσης ή

4.600 ώρες θεωρητικής και πρακτικής κατάρτισης πρό η μετά τον διορισμό του

(άρθρο 31, παρ. 3) και όχι απαραίτητα να έχει αποφοιτήσει από τα ΤΕΙ με 4 έτη

εκπαίδευσης!

Επειδή όπως προαναφέρθηκε, τα παραπάνω φέρονται να ισχύουν για τους

αλλοδαπούς υπηκόους χωρών μελών της Ε.Ε., που επιθυμούν να εργασθούν στην

Ελλάδα. Ενώ δηλαδή οι Διοικήσεις των Νοσοκομείων αποδέχονται ως νοσηλευτές

όσους έχουν ίδια ή λιγότερα προσόντα από εμάς αλλά προέρχονται από χώρες της

Ε.Ε. στις οποίες για την απόκτηση της νοσηλευτικής ιδιότητας απαιτούνται λιγότερα

τυπικά προσόντα απ΄ ότι στην Ελλάδα, εντούτοις αρνούνται να το πράξουν και με

εμάς, επικαλούμενες τις διατάξεις των εσωτερικών νόμων που αποδίδουν τη

νοσηλευτική ιδιότητα μόνο σε κατέχοντες θέσεις ΠΕ ή ΤΕ, χωρίς να παρέχεται σε

μας η δυνατότητα τυπικής αναβάθμισης των τυπικών προσόντων, σε αντίθεση με τις

διατάξεις της Οδηγίας και κατ’ αντίστροφη άνιση μεταχείριση, ήτοι σε διακριτική

μεταχείριση εις βάρος ημών των ημεδαπών επαγγελματιών έναντι των αλλοδαπών


επαγγελματιών που προέρχονται από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν

είναι δυνατόν οι Έλληνες πολίτες να μην απολαμβάνουν των ίδιων δικαιωμάτων που

αποδίδονται στους λοιπούς πολίτες της Ε.Ε. Μια τέτοια διάκριση, εις βάρος Ελλήνων

πολιτών, καταστρατηγεί βασικές αρχές των θεμελιωδών δικαιωμάτων της

Ευρωπαϊκής Ένωσης και πλήττει ευθέως πλέον τις διατάξεις του άρθρου 4 του

Συντάγματος αλλά και του άρθρου 22 αυτού, στο οποίο ορίζεται στην παράγραφο 1

εδ. ¨β’ ότι :¨Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν

δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας».

Συνεπώς σήμερα είναι περισσότερο επιτακτική η ανάγκη όσο ποτέ, με τη

χρήση και των προβλέψεων του ως άνω αναφερόμενου ΠΔ 38/2010, δεδομένης της

αυτοδίκαιης εφαρμογής του και στους Έλληνες πολίτες, να αναλάβετε όλες τις κατά

νόμο απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να πιστοποιηθούμε ως επαγγελματίες Νοσηλευτές

και μας απονεμηθεί η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος Νοσηλευτή καθώς όπως πολύ

καλά γνωρίζετε, πληρούμε όλες τις ως άνω προϋποθέσεις που προβλέπονται για τους

λοιπούς πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αναγνώριση της επαγγελματικής

πιστοποίησης Νοσηλευτή.

Για όλους τους ανωτέρω λόγους ζητούμε:

 να αποσυρθεί άλλως τροποποιηθεί η υπουργική απόφαση Γ6/Γ.Π.οικ.

46042/2022 ώστε να περιλαμβάνονται στο εν λόγω Καθηκοντολόγιο οι

νοσηλευτικές πράξεις που διδάσκονται με τα εγκεκριμένα εκπαιδευτικά

προγράμματα σπουδών στους νοσηλευτές ΔΕ και οι οποίες μέχρι τώρα

εκτελούνται καθημερινά από χιλιάδες νοσηλευτές ΔΕ στο σύστημα υγείας και να

ξεκινήσει διάλογος με τους συλλόγους μας.

 να καθιερωθεί Ενιαίος Κλάδος Νοσηλευτικού Προσωπικού με

εσωτερικό διαχωρισμό ανά εκπαιδευτική βαθμίδα (τριτοβάθμιας – δευτεροβάθμιας

εκπαίδευσης)

 να θεσμοθετηθεί ο επαγγελματικός τίτλος του ΔΕ Νοσηλευτή αντί του

αδόκιμου τίτλου “Βοηθός Νοσηλευτής” που δεν ανταποκρίνεται ούτε στην

εκπαίδευση, ούτε στην εργασία των νοσηλευτών ΔΕ.

 Μισθολογική αναβάθμιση των ΔΕ νοσηλευτών με ταχύτερη

προώθηση στα μισθολογικά κλιμάκια.

 Εκπαιδευτική αναβάθμιση των ΔΕ νοσηλευτών-τριών με πολυετή

προϋπηρεσία, με δυνατότητα διεξόδου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με ειδική

διαδικασία χωρίς πανελλήνιες εξετάσεις.


άλλως

ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ απερίφραστα και άνευ ετέρου ότι διατηρούμε το κατά

Νόμο δικαίωμα μας για άρνηση εκτέλεσης προδήλως παράνομα εκδοθείσης εντολής

περιοριζόμενοι αυτοδικαίως αυστηρά στην εφαρμογή των νοσηλευτικών πράξεων

που προβλέπονται στην ως άνω ΥΑ και που κατά νόμο μας αναγνωρίζετε,

αρνούμενοι να εκτελέσουμε νοσηλευτικές πράξεις που εκφεύγουν των

θεσμοθετημένων καθηκόντων μας βάσει των οικείων νομοθετικών διατάξεων, για τις

οποίες δεν πιστοποιούμαστε αφού δεν μας αναγνωρίζετε ως επαγγελματίες

νοσηλευτές και ότι θα προβούμε σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την προάσπιση των

συμφερόντων μας.


Αθήνα: 29/8/2022


«Σύλλογοι Νοσηλευτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δημοσίου Ελλάδας»


ΠΡΟΕΔΡΟΣ 1 ης και 2 ης ΥΠΕ: ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ


ΠΡΟΕΔΡΟΣ 3 ης και 4 ης ΥΠΕ: ΜΠΑΝΙΩΡΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ


ΠΡΟΕΔΡΟΣ 5 ης ΥΠΕ: ΣΚΟΝΔΡΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ


ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ 6 ης ΥΠΕ: ΜΠΟΥΡΟΜΗΤΡΟΥ ΜΑΡΙΑ


ΠΡΟΕΔΡΟΣ 7 ης ΥΠΕ: ΦΡΟΣΥΝΑΚΗ ΕΛΕΝΗ