Joseph Pulitzer, 1847-1911 Αμερικανός εκδότης
Όταν οι αντίπαλοι μας επιδιώκουν τον Κομματικό Συνδικαλιστικό Πόλεμο, εμείς ζούμε και εργαζόμαστε για την Εργασιακή Ειρήνη.

_

_

Συνολικές προβολές σελίδας


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ από 2012 εώς και ΜΑΪΟ 2023.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΟΛΟΥ : 37 ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ 3 ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΓΙΑ 522 ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

Επιπρόσθετα επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού Ά μέρος

Επιπρόσθετα επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού.



Εγκύκλιος Υπ. Εσωτερικών (ΔΙΔΑΔ/Φ.69/109/οικ.8000)

Σε συνέχεια της ανωτέρω σχετικής εγκυκλίου, σας γνωρίζουμε ότι δημοσιεύτηκε η από 14-3-2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 64) με θέμα «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19». Ειδικότερα και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε αυτή, σας γνωρίζουμε τα εξής: 

A. ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ – ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ - ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 

Βάσει των διατάξεων αυτών ο οικείος Υπουργός ή το αρμόδιο όργανο διοίκησης κάθε φορέα καλείται να προβεί σε πλάνο εργασιών έκτακτης ανάγκης, λαμβάνοντας υπόψη του ιδίως τα εξής: 

 Την αποστολή, τις αρμοδιότητες και το αντικείμενο εκάστης οργανικής μονάδας του φορέα. 

2  Τις εξελίξεις – νομοθετικές, υγειονομικές κ.α. – όπως αυτές διαμορφώνονται στο πλαίσιο της εν λόγω έκτακτης κρίσης. 

 Την ανάγκη πρόληψης και περιορισμού διάδοσης του κορωνοϊού. 

Την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Την προστασία και ασφάλεια των ευπαθών ομάδων

 Την προάσπιση και εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος. 

 Τον αριθμό των υπηρετούντων υπαλλήλων και κυρίως αυτών που δύνανται να εργαστούν είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία στην υπηρεσία είτε με εξ αποστάσεως παροχή εργασίας (τηλεργασία). Είναι αυτονόητο ότι στους υπαλλήλους αυτούς δεν θα συνυπολογίζονται οι ευπαθείς ομάδες, οι τελούντες σε άδεια ειδικού σκοπού καθώς εκείνοι οι υπάλληλοι, οι οποίοι απουσιάζουν ήδη με μακροχρόνια άδεια (πχ αναρρωτική, άνευ αποδοχών, άδεια ανατροφής, άδεια κυοφορίας λόγω επαπειλούμενης κύησης κ.α.

Βάσει των ανωτέρω κριτηρίων ο οικείος Υπουργός ή το αρμόδιο όργανο διοίκησης θα ορίσει: 

Α)

τις υπηρεσίες εκείνες του φορέα, για τις οποίες υπάρχει δυνατότητα πλήρους ή μερικής αναστολής λειτουργίας και

Β) τις υπηρεσίες εκείνες του φορέα, οι οποίες πρέπει να βρίσκονται οπωσδήποτε σε πλήρη λειτουργία, έστω και με προσωπικό ασφαλείας. 

Βάσει των α) και β) περιπτώσεων: 

Γ) τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό υπαλλήλων ανά οργανική μονάδα (σε επίπεδο Τμήματος, όπου είναι εφικτό, άλλως σε επίπεδο Δ/νσης), οι οποίοι θα παρίστανται καθημερινά στην υπηρεσία για παροχή εργασίας εκ περιτροπής. Ο σχεδιασμός αυτός δύναται να πραγματοποιείται σε εβδομαδιαία βάση ή ανά δεκαπενθήμερο. Όπως αναφέρθηκε και στην προηγούμενη σχετική εγκύκλιο, κατά την εφαρμογή των εν λόγω έκτακτων μέτρων, δεν υποχρεούνται οι Υπηρεσίες να διασφαλίζουν την παραμονή τουλάχιστον των 2/3 των υπαλλήλων σε κάθε οργανική μονάδα και οι υπηρεσιακές ανάγκες θα καλυφθούν με κατ΄ εξαίρεση διάθεση υπαλλήλων από άλλη οργανική μονάδα ή με προσωπικό ασφαλείας που θα οριστεί για το σκοπό αυτό. Ειδικότερα και προκειμένου να αποφεύγεται ο συγχνωτισμός, συγχρωτισμός και συνωστισμός των υπαλλήλων στην υπηρεσία, αλλά και για την προστασία αυτών στο πλαίσιο του κινδύνου που αναδύεται λόγω των μετακινήσεων του προσωπικού, το αρμόδιο όργανο δύναται είτε να καθορίσει την εκ περιτροπής κατά τα ανωτέρω αυτοπρόσωπη παρουσία των υπαλλήλων, είτε, εφόσον απαιτείται, την παροχή εργασίας σε δυο διακριτές βάρδιες αποκλειστικά στο πλαίσιο αντιμετώπισης της εν λόγω έκτακτης κρίσης και ανεξάρτητα από το πάγιο ωράριο λειτουργίας του φορέα. Ο αρμόδιος προϊστάμενος (τμήματος ή διεύθυνσης) θα καθορίζει τα καθήκοντα που καλούνται να ασκήσουν οι υπάλληλοι κατά την έκτακτη αυτή λειτουργία, θα προτεραιοποιεί τις εργασίες που ανατίθενται στους υπαλλήλους και θα παρέχει σαφείς οδηγίες για το παρεχόμενο έργο, ιδίως στις περιπτώσεις που δεν θα καθίσταται δυνατή η συνύπαρξη προϊσταμένου και υπαλλήλων. Σε περίπτωση που το προσωπικό δεν επαρκεί για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών αναγκών, εξυπακούεται ότι θα αξιοποιηθεί και προσωπικό από άλλες οργανικές μονάδες, των οποίων οι αρμοδιότητες δεν κρίνονται κατεπείγουσες για τη λειτουργία του φορέα τη συγκεκριμένη κρίσιμη χρονική στιγμή ή οι οποίες έχουν τεθεί σε προσωρινή μερική αναστολή λειτουργίας, και σε κάθε περίπτωση εφόσον το προσωπικό αυτό έχει την εμπειρία ή τις γνώσεις για την άσκηση των καθηκόντων που εκτάκτως θα κληθεί να ασκήσει. Όσον αφορά την εξ αποστάσεως παροχή εργασίας, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο εικοστό έβδομο της από 14-3-2020 ΠΝΠ, εφόσον εξακολουθεί να υφίσταται άμεσος κίνδυνος εμφάνισης και διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και πάντως για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος της από 14/3/2020 ΠΝΠ, οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή δύναται, κατά παρέκκλιση κάθε σχετικής διάταξης της κείμενης εθνικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων, να προβαίνει στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για την προμήθεια των απαραίτητων υλικών, υπηρεσιών, λογισμικού και εξοπλισμού πληροφορικής για την επίτευξη της εξ αποστάσεως παροχής εργασίας με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων των υπαλλήλων της και την πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 5 της από 11.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Υπό τις δεδομένες συνθήκες και για την άμεση εφαρμογή του μέτρου της εξ αποστάσεως παροχής εργασίας οι υπάλληλοι θα πρέπει, όπου αυτό απαιτείται και ανάλογα με τα καθήκοντα κάθε υπαλλήλου, να διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, σταθερό ή φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, σταθερό ή κινητό τηλέφωνο για τη δυνατότητα επικοινωνίας, καθώς επίσης και λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η διακίνηση των εγγράφων, εφόσον απαιτείται, θα γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται δεδομένη η εχεμύθεια που πρέπει να τηρεί ο υπάλληλος κατ’ άρθρο 26 του Υ.Κ. (Ν.3528/2007) ή άλλων αντίστοιχων διατάξεων κατά την εξ αποστάσεως παροχή εργασίας, φέρει την ευθύνη των υποθέσεων και δημοσίων εγγράφων αρμοδιότητάς του, για τα οποία παρέχει την τηλεργασία. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίδεται σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, καθώς και σε έγγραφα εμπιστευτικού – απόρρητου χαρακτήρα, για τα οποία απαιτείται ιδιαίτερος χειρισμός. Ορθότερο θα ήταν οι ανωτέρω υποθέσεις να επεξεργάζονται και να διεκπεραιώνονται από το προσωπικό που θα εργάζεται εκ περιτροπής με αυτοπρόσωπη παρουσία στην Υπηρεσία. Το προσωπικό ασφαλείας θα οριστεί σε περίπτωση πλήρους αναστολής λειτουργίας της δημόσιας υπηρεσίας λαμβανομένων υπόψη αντιστοίχως των προαναφερομένων κριτηρίων για τον ορισμό του προσωπικού για εκ περιτροπής εργασία. Σε κάθε περίπτωση ο οικείος Υπουργός ή το αρμόδιο όργανο διοίκησης του φορέα θα πρέπει να έχει ορίσει εκ των προτέρων και να έχει προβλέψει το απαιτούμενο προσωπικό ασφαλείας δεδομένων των ραγδαίων εξελίξεων. Κατά τον ορισμό του προσωπικού ασφαλείας θα πρέπει να προβλέπεται ο ελάχιστος αριθμός των υπαλλήλων και οι κλάδοι- ειδικότητες που απαιτούνται για το σκοπό αυτό. Εξυπακούεται ότι δεν είναι δυνατός ο εκ των προτέρων καθορισμός των συγκεκριμένων προσώπων που θα οριστούν ως προσωπικό ασφαλείας και για το λόγο αυτό είναι απαραίτητο οι αρμόδιες Διευθύνσεις Προσωπικού να έχουν στη διάθεσή τους επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας του προσωπικού που υπάγεται στην αρμοδιότητά τους. Είναι αυτονόητο ότι το προσωπικό ασφαλείας δύναται να είναι αριθμητικά λιγότερο από το προσωπικό που ορίζεται για εκ περιτροπής εργασία. Σε κάθε περίπτωση για τον ορισμό του προσωπικού για εκ περιτροπής εργασία και προσωπικού ασφαλείας θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κάθε φορά και με βάση τις καθημερινές εξελίξεις η δυνατότητα των υπαλλήλων να απασχοληθούν κατά τα ανωτέρω.