Joseph Pulitzer, 1847-1911 Αμερικανός εκδότης
Όταν οι αντίπαλοι μας επιδιώκουν τον Κομματικό Συνδικαλιστικό Πόλεμο, εμείς ζούμε και εργαζόμαστε για την Εργασιακή Ειρήνη.

_

_

Συνολικές προβολές σελίδας


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ από 2012 εώς και ΜΑΪΟ 2023.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΟΛΟΥ : 37 ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ 3 ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΓΙΑ 522 ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2019

Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης: Αλλαγές και μείωση των ηλεκτρονικών παραβόλων σε περίπτωση μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς δήλωσης

Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης: Αλλαγές και μείωση των ηλεκτρονικών παραβόλων σε περίπτωση μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς δήλωσης


Για να δείτε το Σχέδιο νόμου «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» πατήστε εδώ. Το Άρθρο 211 θα το βρείτε στις σελίδες 236 και 237.


Με το άρθρο 211 του αναπτυξιακού νομοσχεδίου τροποποιούνται επιμέρους ρυθμίσεις του ν.
3213/2003 σχετικά με την υποβολή δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, μειώνεται το ποσό των προβλεπόμενων ηλεκτρονικών παραβόλων από τους υπόχρεους, για την υποβολή των εν λόγω δηλώσεων, σε περίπτωση μη υποβολής ή υποβολής ανακριβούς δήλωσης (άρθρο 6 παρ.1 του ν. 3213/2003).

Αιτιολογική έκθεση επί του άρθρου 211


Όσον αφορά τα περιουσιακά στοιχεία που δηλώνονται στην αρχική δήλωση των υπόχρεων, πολλά από αυτά δεν είναι εφικτό να συνοδεύονται από παραστατικά που πιστοποιούν την αξία τους, δεδομένου ότι αυτά μπορεί να αναφέρονται σε παρελθόντα έτη, χωρίς δυνατότητα ανεύρεσης τέτοιων αποδεικτικών στοιχείων. Γι' αυτόν το λόγο, προτείνεται η υποβολή των παραστατικών προσδιορισμού της αξίας, εφόσον αυτά είναι διαθέσιμα.

Με την παρούσα τροποποίηση αποτυπώνεται στη συγκεκριμένη διάταξη η βούληση του νομοθέτη, όπως αυτή εκφράστηκε στις εισηγητικές εκθέσεις του ν.
 4389/2016 και του ν. 4571/2018, οι οποίοι τροποποίησαν τον ν. 3213/2003, για ενιαία αντιμετώπιση των δανειακών υποχρεώσεων και των λοιπών υπόχρεων σε υποβολή Δήλωσης Περιουσιακής Κατάστασης. Επομένως, πρέπει να καταστεί σαφές ότι το όριο των 5.000 αναφέρεται και στις δύο περιπτώσεις και για το λόγο αυτό γίνεται ρητή αναφορά και στην πρώτη παράγραφο.

Με την προτεινόμενη τροποποίηση επιχειρείται η ενίσχυση της αξιοπιστίας του ελέγχου, λαμβανομένου ωστόσο υπόψη του γεγονότος ότι επίκειται η σύνταξη Ενιαίου Κανονισμού Ελέγχου για την προτυποποίηση της διαδικασίας και την νομοθέτηση κοινής μεθοδολογίας ελέγχου. Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να διευκολυνθεί η περάτωση του ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης τριών (3) ετών, οι οποίες συνυποβλήθηκαν, μετά την υπ' αριθμ. Α 2649/2017 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ύστερα από προσφυγή των Ενώσεων Δικαστικών Λειτουργών, προτείνεται η τροποποίηση της εν λόγω διάταξης.

Δεδομένου ότι από την εισαγωγή της παρούσας παραγράφου μεσολάβησε το διάστημα της προεκλογικής περιόδου και των έκτακτων εθνικών εκλογών, που δεν επέτρεψαν την συγκρότηση της Επιτροπής Ελέγχου παρά στις 9 Σεπτεμβρίου 2019 , πλέον μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες σε συνεργασία και με τους λοιπούς φορείς, προκειμένου να προβούμε στη σύνταξη Ενιαίου Κανονισμού Ελέγχου. Κρίνεται επομένως αναγκαίο να δοθεί νέα παράταση, προκειμένου να καταστεί εφικτή η σύνταξη του Ενιαίου Κανονισμού.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση εξορθολογίζονται τα προβλεπόμενα παράβολα, με την τήρηση της αρχής της αναλογικότητας. Έτσι, για την περίπτωση των υπόχρεων που δεν εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Επιτροπής Ελέγχου του άρθρου 3Α, το ύφος του αρχικού παραβόλου υπολογίζεται περίπου στο 10% του κατώτατου μισθού, διπλασιαζόμενο σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής. Στη συνέχεια τηρείται η αναλογία 4 προς 1 για τον προσδιορισμό του ύψους των αντίστοιχων παραβόλων των υπόχρεων αρμοδιότητας της Επιτροπής του άρθρου 3Α.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ

Άρθρο 211
Τροποποιήσεις ν.
 3213/2003

1. Το δεύτερο εδάφιο της περίπτωσης α της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν.
 3213/2003, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«Ειδικώς, η αρχική δήλωση περιλαμβάνει τα υφιστάμενα κατά το χρόνο κτήσης της ιδιότητας περιουσιακά στοιχεία, την αξία κτήσης τους, εφόσον είναι διαθέσιμη και τον τρόπο κτήσης τους.».

2. Το πρώτο εδάφιο του στοιχείου
ix της περίπτωσης 1 της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3213/2003 αντικαθίσταται ως εξής:
«Ειδικά η δήλωση των υπόχρεων, που αναφέρονται στις περιπτώσεις α έως και ε και ιβ της παραγράφου 1 του άρθρου 1, περιλαμβάνει και τις δανειακές τους υποχρεώσεις προς ημεδαπά και αλλοδαπά πιστωτικά και τραπεζικά ιδρύματα, λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου και φυσικά πρόσωπα κατά την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους, εφόσον κάθε μία από αυτές υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.».

3. Το προτελευταίο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 3Β του ν.
 3213/2003, αντικαθίσταται ως εξής:
«Η αξιοποίηση των πληροφοριών που συλλέγονται, εφόσον απαιτείται, από άρση τραπεζικού, χρηματιστηριακού, φορολογικού και επαγγελματικού απορρήτου είναι προϋπόθεση για την ολοκλήρωση κάθε ελέγχου αρμοδιότητας της Επιτροπής.».

4. Η παράγραφος 9 του άρθρου 3Β του ν.
 3213/2003, αντικαθίσταται ως εξής: «Μέχρι την 31η Μαρτίου 2020 με απόφαση του Προέδρου της Βουλής και των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης καθορίζεται ενιαίος κανονισμός διαδικασιών ελέγχου δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης για όλα τα όργανα ελέγχου του παρόντος νόμου.».

5. Η παράγραφος 1 του άρθρου 6 του ν.
 3213/2003 αντικαθίσταται ως εξής:
«Εντός τριάντα (30) ημερών από την πάροδο της προθεσμίας που ορίζεται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του ν.
 3213/2003 επιτρέπεται η υποβολή δήλωσης ύστερα από πληρωμή ηλεκτρονικού παράβολου ποσού διακοσίων (200) ευρώ για τους υπόχρεους που υποβάλλουν δήλωση στην επιτροπή ελέγχου του άρθρου 3Α και πενήντα (50) ευρώ για τους λοιπούς υπόχρεους. Μετά την πάροδο των τριάντα (30) ημερών του προηγουμένου εδαφίου, η υποβολή δήλωσης επιτρέπεται ύστερα από πληρωμή ηλεκτρονικού παράβολου ποσού τετρακοσίων (400) ευρώ για τους υπόχρεους που υποβάλλουν δήλωση στην επιτροπή ελέγχου του άρθρου 3Α και εκατό (100) ευρώ για τους λοιπούς υπόχρεους. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης δύναται να τροποποιείται το ποσό των παραβόλων.».