Joseph Pulitzer, 1847-1911 Αμερικανός εκδότης
Όταν οι αντίπαλοι μας επιδιώκουν τον Κομματικό Συνδικαλιστικό Πόλεμο, εμείς ζούμε και εργαζόμαστε για την Εργασιακή Ειρήνη.

_

_

Συνολικές προβολές σελίδας

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2022

4ωρη Στάση Εργασίας της Πανελλήνιας Ένωσης Τραυματιοφορέων την Τετάρτη 2 Νοέμβριου 2022

 ΑΘΗΝΑ 31/10/2022

ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 527


ΠΡΟΣ: ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΛΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ




Συνάδελφοι,


Καλύπτουμε και στηρίζουμε τη 4ωρη Στάση Εργασίας της Πανελλήνιας Ένωσης Τραυματιοφορέων την Τετάρτη 2 Νοέμβριου 2022 από τις 11.00 – 15.00 και τη Συγκέντρωση στις 13:00  έξω από το Υπουργείο Υγείας για την  επίλυση των δίκαιων αιτημάτων τους.

Καλούμε τα Σωματεία μέλη να διευκολύνουν τους συναδέλφους που θέλουν να συμμετάσχουν στην κινητοποίηση.

 

Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ


Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2022

Ένωση Ιατρών Νοσοκομείων Αχαΐας: Να γιατί το το σχέδιο νόμου του Υπ. Υγείας διαλύει το ΕΣΥ

 Να γιατί το το σχέδιο νόμου του Υπ. Υγείας διαλύει το ΕΣΥ

Η Ένωση Ιατρών Νοσοκομείων Αχαΐας σε μια αναλυτική ανακοίνωση που εξέδωσε απαντά μέσα από 5 ερωτήματα στην επιχειρηματολογία της Κυβέρνησης σχετικά με το σχέδιο νόμου που δόθηκε για διαβούλευση και επισημαίνει τις επιπτώσεις που έχουν οι σχετικές ρυθμίσεις στους πολίτες και την λειτουργία του εθνικού συστήματος υγείας.

Σύμφωνα με την ΕΙΝΑ οι σχετικές ρυθμίσεις το νέο σχ. νόμου καταργεί την θεμελιώδη διάταξη του ΕΣΥ δηλαδή την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση των γιατρών στα Νοσοκομεία και εισάγει την πλήρη εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών υγείας.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΕΙΝΑ

Για το νέο νομοσχέδιο διάλυσης του ΕΣΥ

Η επιλογή της κυβέρνησης να θέσει στη δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη αμέσως μετά τις εκλογές των Ιατρικών Συλλόγων κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι. Μας υπενθυμίζει «ευγενικά» ότι το μήνυμα της κάλπης μεταφράζεται γι’ αυτήν σε πλήρη συναίνεση στα σχέδια διάλυσης και ιδιωτικοποίησης του ΕΣΥ. Κάνει όμως πως αγνοεί τους δεκάδες χιλιάδες νοσοκομειακούς γιατρούς που μέσα από τις αρχαιρεσίες και τις κινητοποιήσεις τους έχουν ήδη τοποθετηθεί αρνητικά για τις συγκεκριμένες αλλαγές. Ο Υπ.Υγείας με διάφορα δικονομικά τερτίπια και συλλογιστικές πιρουέτες προσπαθεί να πείσει υγειονομικούς και κοινωνία ότι όλα γίνονται για το καλό μας, βαφτίζοντας το ψάρι κρέας. Μάλιστα διαφημίζει ότι το «έχει επεξεργαστεί η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας Μίνα Γκάγκα, που προέρχεται από το ΕΣΥ, που πονάει το ΕΣΥ». Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Πέντε μεγάλα ψέματα και πέντε αλήθειες:

  1. «Θα βγει κερδισμένος ο ασθενής γιατί θα καλυφθούν τα κενά του ΕΣΥ από ιδιώτες γιατρούς». Ούτε τα κενά θα καλυφθούν ούτε οι ασθενείς έχουν να κερδίσουν. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι άγονες προκηρύξεις μόνιμων θέσεων, που συσσωρεύονται κυρίως στην επαρχία και σε άγονες-προβληματικές ζώνες, μπορούν να καλύπτονται από ιδιώτες γιατρούς με part – time συμβάσεις. Το σχέδιο αυτό ήδη δοκιμάστηκε μέσα στην πανδημία, με ελάχιστες δεκάδες ιδιωτών πανελλαδικά να προστρέχουν να καλύψουν κενά, παρότι οι απολαβές και τα κίνητρα ήταν διόλου ευκαταφρόνητα. Απέτυχε γιατί πολύ απλά κανένας ιδιώτης δεν θέλει να βγάλει το φίδι από την τρύπα σε κλινικές που είναι διαλυμένες. Γι’ αυτό άλλωστε το υπουργείο διέταξε την επιστράτευσή τους. Γιατί να πετύχει τώρα; Όταν είναι δεδομένο ότι οι συμβάσεις θα προκηρυχθούν σε επαρχιακά νοσοκομεία που καταρρέουν και οι ιδιώτες γιατροί θα κληθούν να παίξουν κεντρικό ρόλο και όχι συμπληρωματικό;
  2. «Δεν θα αλλοιωθεί ο δημόσιος χαρακτήρας του ΕΣΥ». Μία απ’ τις θεμελιώδης και καταστατικές αρχές του ΕΣΥ ήταν η πλήρης και αποκλειστική απασχόληση των λειτουργών του. «Σχέση πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης ή το να πηγαίνει ο ασθενής σε νοσοκομείο και να παίρνει τελείως δωρεάν δημόσια παροχή;» αναρωτιέται ο κος Πλεύρης. Μα φυσικά πλήρης και αποκλειστική απασχόληση γιατί αυτή είναι η βασική προϋπόθεση για Δημόσια και Δωρεάν Υγεία. Τι θα γίνει με το νέο νομοσχέδιο; Μετατροπή των ασθενών σε πελάτες, του αγαθού της Υγείας σε εμπόρευμα, του ΕΣΥ σε προθάλαμο ιδιωτικών ιατρείων. Οι ΕΣΥιτες έξω, τραβώντας τους ασθενείς μαζί και οι ιδιώτες μέσα, για να ψαρέψουν ασθενείς, ώστε να τους τραβήξουν έξω. Αντί να καλύψει τις χιλιάδες κενές οργανικές θέσεις και να αυξήσει τους μισθούς των γιατρών προτρέπει το Υπουργείο τους τελευταίους να συμπληρώσουν το εισόδημά τους από το υστέρημα των ασθενών. Το έχουμε βιώσει με την εφαρμογή των απογευματινών ιατρείων και με τα σχεδιαζόμενα απογευματινά χειρουργεία. Για όποιον δεν έχει χρήματα προβλέπεται «ένα ελάχιστο πακέτο παροχών υγείας». Για όποιον έχει και χρειάζεται παραπάνω διερεύνυση ή δεν μπορεί να περιμένει για μήνες στις λίστες αναμονής, θα υπάρχει και το ιδιωτικό… Όποιος δεν έχει να «μάθει να προσαρμόζεται»…
  3. «Θα βγει κερδισμένος ο γιατρός του ΕΣΥ γιατί θα έχει τη δυνατότητα να αυξήσει το εισόδημά του με παροχή ιδιωτικού έργου».Το μεγαλύτερο ψέμα. Προϋπόθεση για να έχει τη δυνατότητα να ασκήσει ιδιωτικό έργο, είναι η υποχρεωτική συμμετοχή στα απογευματινά ιατρεία των νοσοκομείων, στο εφημεριακό πρόγραμμα της κλινικής και προφανώς στην καθημερινή πρωινή 35ωρη εβδομαδιαία λειτουργία της. Αξίζει να ανοίξει κάποιος ιατρείο μόνο για ένα- δυο απογεύματα την εβδομάδα; Η ρύθμιση αυτή προφανώς φωτογραφίζει όσους έχουν την δυνατότητα, δηλαδή ελάχιστους μεγαλοδιευθυντές που έτσι κι αλλιώς ασχολούνται τυπικά με την κλινική, ελάχιστες ώρες τη μέρα και ακόμα λιγότερους που θα έχουν τα κεφάλαια να φτιάξουν συνεργατικά πολυ – ιατρεία. Οι υπόλοιποι, απλοί επιμελητές και επικουρικοί γιατροί, μαζί με τους ειδικευόμενους, θα πρέπει να συνεχίσουν να κάνουν τη λάντζα των εφημεριών, των μετακινήσεων, να ασχολούνται με τον ασθενή-πελάτη που θα βάλει εισαγωγή στην κλινική ο διευθυντής τους ή ο ιδιώτης. Στην καλύτερη θα ανοίξουν έναν ιατρείο όπου όλος ο μισθός και οι εφημερίες θα εξανεμίζονται για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του ιατρείου.
  4. “Θα ανακοπεί το κύμα παραιτήσεων γιατρών του ΕΣΥ γιατί θα δοθούν ευκαιρίες αύξησης του εισοδήματος”. Όποιος το προφασίζεται ή λέει ψέματα ή είναι παντελώς άσχετος. Καλώς ή κακώς η ιατρική αγορά εργασίας είναι πλήρως ανταγωνιστική. Για ποιον λόγο να κάνει κάποιος δύο δουλειές για να έχει αξιοπρεπές εισόδημα όταν πχ στην Κύπρο μπορεί να κάνει μία και να έχει τριπλάσιο μισθό και ποιότητα ζωής; Για ποιον λόγο να μην κάνει μόνο μία (πχ ιδιωτικό ιατρείο) και να έχει αξιοπρεπή μισθό και ποιότητα ζωής; Αν νομίζουν ότι με αυτά τα τερτίπια θα ανακόψουν το κύμα παραιτήσεων, είναι οικτρά γελασμένοι. Αν νομίζουν ότι με αυτά θα αποφύγουν τη μοναδική βιώσιμη λύση που είναι ταυτόχρονα και το καλύτερο αντικίνητρο παραιτήσεων, δηλαδή την αύξηση των μισθών και τις μαζικές μόνιμες προσλήψεις, μας κοροϊδεύουν διπλά.
  5. «Θα μειωθούν οι πολλαπλές ταχύτητες και οι ανισότητες μεταξύ πανεπιστημιακών, στρατιωτικών και γιατρών του ΕΣΥ». Αν το πρόβλημα είναι οι πολλές ταχύτητες, τότε γιατί καμιά κυβέρνηση δεν καταργεί το δίπορτο πανεπιστημιακών και στρατιωτικών; Γιατί προτιμούν να δημιουργήσουν άλλη μια ταχύτητα, αυτή των μεγαλοδιευθυντών του ΕΣΥ; Μην έχουμε καμιά αυταπάτη ότι θα αμβλυνθούν οι ανισότητες. Αντιθέτως θα πολλαπλασιαστούν. Απ’ τη μια, η μειοψηφία του μεγαλοκαθηγητικού και μεγαλοδιευθυντικού κατεστημένου και απ’ την άλλη η πλειοψηφία των μισθοσυντήρητων αχθοφόρων του ΕΣΥ που θα δουλεύουν σε καθεστώς γαλέρας για να μπορεί η μειοψηφία να επιβιώνει.

Το νέο νομοσχέδιο είναι εις βάρος των ασθενών, του ΕΣΥ, της μεγάλης πλειοψηφίας των ίδιων των νοσοκομειακών γιατρών. Μόνος κερδισμένος θα είναι μια μειοψηφική μερίδα εκλεκτών της κυβέρνησης μέσα και έξω από τα νοσοκομεία, που έχουν πολλά να κερδίσουν από τη διάλυσή τους. Πέρα από την ουσιαστική κατάργηση της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, προβλέπει επίσης την κάλυψη των κενών στα νοσοκομεία από τους αγροτικούς γιατρούς με το πρόσχημα της ¨εκπαίδευσης¨, τον διορισμό των ειδικευόμενων σε «ομάδες νοσοκομείων» και τη μεταφορά τους από εδώ και από εκεί για να καλύπτουν τρύπες, την εκχώρηση λειτουργιών των νοσοκομείων σε ιδιωτικές εταιρίες (πχ διακομιδές με ασθενοφόρα), την μετατροπή σε ΝΠΙΔ του ΚΕΣΥ και πολλά άλλα.

Το νέο νομοσχέδιο επιστρέφει την Δημόσια Περίθαλψη στην προ- ΕΣΥ, προ Γεννηματά εποχή, όπου για να χειρουργηθείς έπρεπε να πουλήσεις χωράφι και για να νοσηλευτείς έπρεπε είτε να μπεις μέσω της ιδιωτικής κλινικής απέναντι από το νοσοκομείο είτε να έχεις πολιτικό μέσο. Οι νοσοκομειακοί γιατροί δεν πρέπει να το δεχτούμε. Σημαίνει συναίνεση στο πάγωμα των μισθών μας για τις επόμενες δεκαετίες, στη διαρκή υποστελέχωση και τον εργασιακό μεσαίωνα της κακοπληρωμένης υπερεργασίας και υπερεφημέρευσης. Το «τυράκι» της «αύξησης του εισοδήματος δεν αφορά εμάς, αλλά μια μειοψηφία των νοσοκομειακών.

Το νέο νομοσχέδιο έρχεται τρία χρόνια μετά την έναρξη της πανδημίας που ανέδειξε με τον πιο τραγικό και μακάβριο τρόπο την ανάγκη ενίσχυσης του ΕΣΥ για να σωθούν ανθρώπινες ζωές, τον κερδοσκοπικό χαρακτήρα του ιδιωτικού τομέα. Έρχεται δέκα χρόνια μετά την επέλαση των Μνημονίων όπου όλες οι κυβερνήσεις, υπό τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες, το άφησαν γυμνό και αθωράκιστο, στο όνομα της «δημοσιονομικής προσαρμογής» και των «πρωτογενών πλεονασμάτων». Δεν γίνεται να δεχτούμε κανέναν διάλογο που δεν ξεκινά με αυτά τα δεδομένα. Το νέο νομοσχέδιο δεν πρέπει να μπει μόνο στο στόχαστρο των γιατρών αλλά της ίδιας της κοινωνίας. Είναι ο Δούρειος Ίππος διάλυσης του κοινωνικού αγαθού της Δημόσιας Υγείας. Θα μας βρουν απέναντί τους. Δεν θα επιτρέψουμε την επιστροφή της Δημόσιας Περίθαλψης δεκαετίες πίσω. Δεν μπορούμε να αναμένουμε να ακυρωθεί κάποια στιγμή από κάποια άλλη κυβέρνηση. Εδώ και τώρα πρέπει να αγωνιστούμε για να μην κατατεθεί καν στη Βουλή προς συζήτηση, να μην δημιουργηθούν τετελεσμένα. Να σημάνει αγωνιστικός συναγερμός.

Απορρίπτουμε το κατάπτυστο νομοσχέδιο στο σύνολό του. Απαιτούμε την άμεση απόσυρσή του. Απαιτούμε εδώ και τώρα ενίσχυση του ΕΣΥ με αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, μαζικές μόνιμες προσλήψεις και εφαρμογή των δικαστικών αποφάσεων για επαναφορά των μισθών στα προΜνημονιακά επίπεδα. Για την εργασιακή αξιοπρέπεια των υγειονομικών. Για το κοινωνικό αγαθό της Δημόσιας Δωρεάν Υγείας χωρίς αποκλεισμούς. Δίνουμε αγωνιστική απάντηση με μαζικές συνελεύσεις και συγκεντρώσεις, μαζί με την κοινωνία και τους συλλογικούς φορείς. Όλοι στην πανεργατική απεργία 9/11.

Για το Δ.Σ της Ε.Ι.Ν.Α

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ME TIΤΛΟ «ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ»

 ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ

ME TIΤΛΟ

«ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ»

Για να δείτε το νομοσχέδιο πατήστε εδώ

Και την αιτιολογική έκθεση εδώ


Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2022

Παροχή τηλεργασίας από υπαλλήλους λόγω προβλημάτων υγείας

Παροχή τηλεργασίας από υπαλλήλους λόγω προβλημάτων υγείας κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4807/2021 (Α’ 96).

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 19 και της παρ. 2 του άρθρου 7 του ν. 4807/2021 «Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας, διατάξεις για το ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου τομέα και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις» (Α’ 96).

2. Τις διατάξεις της περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 165 του Κώδικα Δημόσιων Πολιτικών και Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ΝΠΔΔ (ν. 3528/2007, Α’ 26).

3. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά Όργανα (άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

4. Τις διατάξεις του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

5. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

6. Τις διατάξεις του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

7. Τις διατάξεις του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155).

8. του π.δ. 133/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α’ 161).

9. Τις διατάξεις του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α’ 148).

10. Το από 23.05.2022 πρακτικό της ομάδας εργασίας του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕ.Σ.Υ.) για τον καθορισμό παθήσεων και προβλημάτων υγείας, σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4807/2021, που συστάθηκε με την υπό στοιχεία Α1β/Γ.Π.οικ.22039/15-04-2022 κοινή απόφαση του Υπουργού Υγείας και της Αναπληρώτριας Υπουργού Υγείας.

11. Το γεγονός ότι η έκδοση της παρούσας απόφασης δεν προκαλεί δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

Σκοπός

1. Σκοπός της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης είναι: α) ο καθορισμός των προβλημάτων υγείας, μόνιμων ή πρόσκαιρων, των υπαλλήλων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 4 του ν. 4807/2021 που μπορούν στοιχειοθετήσουν δικαίωμα για παροχή τηλεργασίας, εφόσον η φύση των καθηκόντων τους καθιστά εφικτή την εκτέλεσή τους μέσω τηλεργασίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση του άρθρου 13 του ν. 4807/2021, β) ο καθορισμός των χρονικών ορίων τηλεργασίας για τους έχοντες μόνιμα ή πρόσκαιρα προβλήματα υγείας, γ) ο καθορισμός των δικαιολογητικών που απαιτείται να προσκομίζονται και δ) ο καθορισμός της διαδικασίας για την αξιολόγηση και πιστοποίηση των προβλημάτων υγείας των ως άνω αναφερόμενων υπαλλήλων ή απασχολούμενων, προκειμένου αυτοί να υποβάλλουν αίτηση για τηλεργασία, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4807/2021 (Α’ 96).

2. Η παρούσα απόφαση ρυθμίζει αποκλειστικά τα θέματα εφαρμογής των διατάξεων περί τηλεργασίας για τους έχοντες μόνιμα ή πρόσκαιρα προβλήματα υγείας και δεν αντικαθιστά οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση αφορά τις άδειες ή διευκολύνσεις ή υποχρεώσεις που χορηγούνται λόγω προβλημάτων υγείας.

Άρθρο 2

Προβλήματα υγείας μόνιμα ή πρόσκαιρα που δύνανται να στοιχειοθετήσουν δικαίωμα για παροχή τηλεργασίας

Τα μόνιμα ή πρόσκαιρα προβλήματα υγείας, λόγω των οποίων οι υπάλληλοι και απασχολούμενοι που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 4 του ν. 4807/2021 μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για παροχή τηλεργασίας, εφόσον η φύση των καθηκόντων τους καθιστά εφικτή την εκτέλεσή τους μέσω τηλεργασίας είναι τα εξής:

1. Νεοπλασματική νόσος υπό χημειοθεραπεία, ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία ή βιολογική ή άλλη στοχευμένη θεραπεία ή μετά το πέρας της θεραπείας και μέχρι την ικανοποιητική αποκατάσταση της υγείας.

2. Αιματολογικές κακοήθειες υπό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία ή μετά το πέρας της θεραπείας και μέχρι την ικανοποιητική αποκατάσταση της υγείας.

3. Μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου με λήψη 2 ανοσοκατασταλτικών φαρμάκων.

4. Μεταμόσχευση μυελού των οστών το τελευταίο έτος ή/και λήψη 2 ανοσοκατασταλτικών φαρμάκων.

5. Χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (ΧΑΠ) με FEV1 <50% ή/και DLCO<40%.

6. Διάχυτες διάμεσες πνευμονοπάθειες με διαχυτική ικανότητα <50%.

7. Χρόνια αναπνευστική ανεπάρκεια ανεξάρτητα αιτιολογίας υπό κατ’ οίκον οξυγονοθεραπεία.

8. Κυστική ίνωση.

9. Καρδιοπάθειες οποιασδήποτε αιτιολογίας με κλάσμα εξώθησης μικρότερο ή ίσο του 40% και μη αντιρροπούμενη καρδιακή ανεπάρκεια.

10. Μείζων ανεπίπλεκτη καρδιοχειρουργική επέμβαση (αορτοστεφανιαία παράκαμψη, αντικατάσταση βαλβίδων) μετά το πέρας της αναρρωτικής άδειας.

11. Δυσρυθμίες καρδιάς με ιστορικό υποτροπιαζόντων συγκοπτικών επεισοδίων περισσότερων από δύο (2) ανά έτος.

12. Σοβαρή συμπτωματική καρδιακή βαλβιδοπάθεια.

13. Χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου υπό εξωνεφρική κάθαρση.

14. Σοβαρή ηπατική ανεπάρκεια με μη αντιρροπούμενη κίρρωση.

15. Πρωτοπαθείς ανοσοανεπάρκειες ή ΗIV λοίμωξη με CD4 200/μl.

16. Ιδιοπαθή φλεγμονώδη ή αυτοάνοσα νοσήματα που απαιτούν συστηματική λήψη υψηλών δόσεων κορτικοειδών ή ανοσοκατασταλτικών, βιολογικών ή άλλων στοχευμένων θεραπειών.

17. Νευρολογικά νοσήματα που απαιτούν συστηματική χορήγηση υψηλών δόσεων κορτικοειδών ή ανοσοκατασταλτικών ή βιολογικής ή άλλης στοχευμένης θεραπείας.

18. Παθήσεις με σημεία μυϊκής αδυναμίας αναπνευστικών μυών (βαριά μυασθένεια ή νευρομυϊκή πάθηση) κυρίως σε περιόδους υψηλού κινδύνου λοίμωξης.

19. Νευρολογικές παθήσεις με υπολειπόμενο νευρολογικό έλλειμμα μετά την λήξη της αναρρωτικής άδειας το οποίο καθιστά δυσχερή την μετάβαση στην εργασία.

20. Νόσος του κινητικού νευρώνα.

21. Επιληψία με τεκμηριωμένες πάνω από τρεις επιληπτικές κρίσεις τον μήνα.

22. Νόσος Πάρκινσον μετρίως σοβαρή ή σοβαρή.

23. Κακοήθεις όγκοι εγκεφάλου.

24. Οξύ ή χρόνιο μυοσκελετικό πρόβλημα εφόσον δυσχεραίνει την μετάβαση στην εργασία μετά το πέρας της αναρρωτικής άδειας.

25. Αιμοσφαιρινοπάθειες (Μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική αναιμία κ.λπ.) με συχνές μηνιαίες μεταγγίσεις.

26. Αρρύθμιστος σακχαρώδης διαβήτης υπό ινσουλινοθεραπεία (HbA1c του τελευταίου 3μήνου ≥ 8.0% ή Μ.Ο. τιμών γλυκόζης αίματος ≥ 200 mg/dL τις τελευταίες 7 ημέρες) ή σοβαρές μικρο/μακρο αγγειακές ή άλλες επιπλοκές.

27. Μη επαρκώς ρυθμιζόμενο ενδοκρινικό νόσημα (σοβαρός υπο/υπερθυρεοειδισμός, επινεφριδιακή ανεπάρκεια, υποφυσιακή ανεπάρκεια κ.λπ.) με σοβαρά κλινικά συμπτώματα ή/και περιοδικές νοσηλείες.

28. Ασθενείς μετά από μείζονες χειρουργικές επεμβάσεις κατά τη μετεγχειρητική περίοδο και μετά το πέρας της αναρρωτικής άδειας μέχρι την ικανοποιητική αποκατάσταση της υγείας.

29. Προϋπάρχουσα αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 50% ανεξαρτήτως κατηγορίας νοσημάτων, συμπεριλαμβανομένων των παθήσεων που περιλαμβάνονται στην κοινή υπουργική απόφαση υπό στοιχεία Φ80100/24283/10-3-2022 «Αναθεώρηση του Πίνακα μη αναστρέψιμων παθήσεων, για τις οποίες η διάρκεια αναπηρίας καθορίζεται επ’ αόριστον» (Β’ 1224), και όπως κάθε φορά ο ανωτέρω Πίνακας διαμορφώνεται, λόγω πιθανής ή ενδεχόμενης επιδείνωσης αυτών.

30. Γυναίκες που υποβάλλονται σε διαδικασία υποβοηθούμενης αναπαραγωγής κατά τα στάδια της ωοθηκικής διέγερσης, εμβρυομεταφοράς και αναμονής μέχρι την εργαστηριακή διάγνωση της κύησης.

Άρθρο 3

Χρονικά όρια τηλεργασίας

1. Η τηλεργασία λόγω προβλημάτων υγείας του άρθρου 2 δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τις ογδόντα οκτώ (88) εργάσιμες ημέρες ανά ημερολογιακό έτος.

2. Το ως άνω χρονικό διάστημα των ογδόντα οκτώ (88) εργασίμων ημερών για τηλεργασία χορηγείται τμηματικά με ανώτατο όριο τις είκοσι δύο (22) ημέρες ανά τρίμηνο βάσει της αίτησης του υπαλλήλου, της γνωμάτευσης του αρμοδίου οργάνου και η χρήση του είναι υποχρεωτική κατά τα οριζόμενα στη σχετική απόφαση του αρμοδίου οργάνου. Κατ’ εξαίρεση και κατόπιν ειδικά αιτιολογημένης γνωμάτευσης της Υγειονομικής Επιτροπής είναι δυνατή η χορήγηση τηλεργασίας για συνεχόμενο διάστημα ογδόντα οκτώ (88) εργασίμων ημερών.

Άρθρο 4

Διαδικασία αίτησης υπαλλήλου για την παροχή τηλεργασίας - Δικαιολογητικά Έκδοση απόφασης

1. Υπάλληλος ή απασχολούμενος που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 4 του ν. 4807/2021 και επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για παροχή τηλεργασίας λόγω προβλημάτων υγείας της παρούσας, υποβάλλει στην Υπηρεσία Προσωπικού του φορέα, όπου υπηρετεί:

1.1. Αίτηση, στην οποία θα αναφέρονται: α) ο αριθμός των ημερών που επιθυμεί να παρέχει τηλεργασία, που δεν μπορεί να υπερβαίνει για κάθε αίτηση το χρονικό διάστημα του άρθρου 3 καθώς και το συνολικό διάστημα εντός του ημερολογιακού έτους, για το οποίο προτίθεται να αιτηθεί την παροχή τηλεργασίας και β) η διεύθυνση του τόπου παροχής της τηλεργασίας. Στην αίτησή του ο υπάλληλος δηλώνει επίσης αν επιθυμεί να λάβει Σταθμό Τηλεργασίας και δύναται να προτείνει αιτιολογημένα, κατ’ εξαίρεση, διαφορετικές ώρες έναρξης και λήξης του νόμιμου ωραρίου απασχόλησής του εντός του ωραρίου λειτουργίας της Διεύθυνσης όπου υπηρετεί, και

1.2. Γνωμάτευση του αρμόδιου κατά ειδικότητα θεράποντος ιατρού ή εν ισχύ πιστοποιητικό ΚΕΠΑ, από τα οποία προκύπτει το συγκεκριμένο πρόβλημα υγείας του άρθρου 2, για το οποίο ζητείται η παροχή τηλεργασίας, με το αίτημα να σταλεί στην αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή.

2. Η αίτηση του υπαλλήλου και η γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού ή το πιστοποιητικό ΚΕΠΑ αποστέλλονται από την αρμόδια Υπηρεσία Προσωπικού στην αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή για την έκδοση σχετικής γνωμάτευσης κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 και η αρμόδια Υπηρεσία Προσωπικού ενημερώνει παράλληλα την Υγειονομική Επιτροπή για χρονικό διάστημα τηλεργασίας, του οποίου έχει ήδη κάνει χρήση ο υπάλληλος κατά το τρέχον ημερολογιακό έτος.

3. Η υγειονομική επιτροπή υποχρεούται να γνωματεύσει αμελλητί και το αργότερο εντός δέκα (10) ημερών από την περιέλευση σε αυτήν του σχετικού ερωτήματος από την αρμόδια Υπηρεσία Προσωπικού. Η γνωμάτευση της Υγειονομικής Επιτροπής κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο, συμπεριλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στην αρμόδια υπηρεσία προσωπικού, που απέστειλε το σχετικό αίτημα. Η γνωμάτευση θα πρέπει να είναι ειδικώς αιτιολογημένη και να προσδιορίζει με σαφήνεια, σε συνάρτηση και με την αίτηση του υπαλλήλου, το χρονικό διάστημα, για το οποίο συνιστάται, για λόγους προστασίας της υγείας του υπαλλήλου, η τηλεργασία.

4. Το σύνολο των στοιχείων του φακέλου υποβάλλεται ακολούθως στον αρμόδιο προϊστάμενο της Διεύθυνσης, όπου υπηρετεί ο υπάλληλος ή απασχολούμενος, ο οποίος αιτείται την παροχή τηλεργασίας για λόγους υγείας. Ο αρμόδιος προϊστάμενος, λαμβάνοντας υπόψη τον καθορισμό των θέσεων τηλεργασίας σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 4807/2021, το μέγιστο ποσοστό ανά Διεύθυνση που δύναται να απασχολείται με τηλεργασία, τις υπηρεσιακές ανάγκες, την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας και τα καθήκοντα του υπαλλήλου, ύστερα από εισήγηση του οικείου Προϊσταμένου του εκάστοτε Τμήματος, εξετάζει την αίτηση του υπαλλήλου και τα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά και αποφασίζει αιτιολογημένα για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Η απόφαση αποδοχής ή μη του αιτήματος γνωστοποιείται από τον αρμόδιο Προϊστάμενο της Διεύθυνσης, εγγράφως ή με κάθε πρόσφορο τρόπο, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την ημερομηνία περιέλευσης σε αυτόν του σχετικού φακέλου.

5. Σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης εκδίδει απόφαση με το περιεχόμενο του άρθρου 15 του ν. 4807/2021, η οποία δεν δύναται να υπερβαίνει τα χρονικά όρια του άρθρου 3 της παρούσας και τα οριζόμενα στην σχετική γνωμάτευση. Σε περίπτωση μη αποδοχής ολικώς ή μερικώς του αιτήματος, παρότι πληρούνται οι προϋποθέσεις της παρούσας απόφασης, απαιτείται να συντρέχει ειδικός και σπουδαίος λόγος, ιδίως λόγος υπηρεσιακών αναγκών ή λόγος που αποδεδειγμένα στοιχειοθετεί την μη αποτελεσματική με όρους ποιοτικής και ποσοτικής απόδοσης άσκηση των καθηκόντων του υπαλλήλου με τηλεργασία, ο οποίος περιλαμβάνεται στην αιτιολογία της απόφασης. Οι αποφάσεις επί των αιτημάτων για τηλεργασία κοινοποιούνται στον άμεσα προϊστάμενο του υπαλλήλου ή απασχολούμενου που αιτείται την τηλεργασία και στον αρμόδιο προϊστάμενο της οικείας υπηρεσίας προσωπικού του φορέα, όπου υπηρετεί ο υπάλληλος.

6. Για τα αυτοτελή Τμήματα του φορέα που δεν ανήκουν σε Διευθύνσεις, τις αρμοδιότητες του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης ασκεί ο αρμόδιος Προϊστάμενος για τα θέματα προσωπικού.

7. Η τηλεργασία δύναται να περατωθεί κατόπιν σχετικού αιτήματος του τηλεργαζόμενου και υπό την προϋπόθεση αποδοχής του από το αρμόδιο όργανο του άρθρου 13 του ν. 4807/2021 (Α’ 96) ή από τον φορέα ύστερα από έγγραφη προειδοποίηση πέντε (5) εργασίμων ημερών. Εφόσον ο υπάλληλος δεν κάνει χρήση της εγκριθείσας τηλεργασίας, αυτή δεν μεταφέρεται ή δεν επιτρέπεται να γίνει χρήση αυτής σε άλλο χρονικό διάστημα του ίδιου ή του επόμενου έτους.

8. Ο υπάλληλος/απασχολούμενος νομιμοποιείται να παρέχει τηλεργασία από την επομένη της κοινοποίησης της απόφασης αποδοχής του αιτήματός του κατά τα ειδικώς οριζόμενα στην σχετική απόφαση.

Άρθρο 5

Γνωματεύσεις υγειονομικών Επιτροπών

1. Η Γνωμάτευση της αρμόδιας Υγειονομικής Επιτροπής, συντάσσεται σύμφωνα και με το Υπόδειγμα Γνωμάτευσης που προσαρτάται στην παρούσα απόφαση ως Παράρτημα και στην οποία πρέπει να αναφέρονται τα εξής:

α) η περίπτωση του άρθρου 2, στην οποία υπάγεται το πρόβλημα υγείας του υπαλλήλου λόγω του οποίου ο/η υπάλληλος υποβάλει αίτηση για τηλεργασία,

β) η χρονική διάρκεια ισχύος της γνωμάτευσης και η διάρκεια της συνιστώμενης παροχής τηλεργασίας σύμφωνα και με την αίτηση του υπαλλήλου και εντός των ορίων του άρθρου 3.

γ) η ενδεχόμενη ανάγκη επανεξέτασης επανεκτίμησης για συνέχιση της τηλεργασίας πέραν του χρόνου ισχύος της γνωμάτευσης της υγειονομικής επιτροπής.

Άρθρο 6

Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από 1.1.2023.

Οι Υπουργοί

Υγείας

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ

Εσωτερικών

ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ

Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022

Στάση εργασίας την Τρίτη 1η Νοεμβρίου, ώρα 7.00 – 11.00 και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Εργασίας στις 10.00 π.μ.

 Αθήνα 27/10/22


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Σύσκεψη της ΑΔΕΔΥ και Ομοσπονδιών και οργανώσεων συνταξιούχων για το Μ.Τ.Π.Υ

Στάση εργασίας την Τρίτη 1η Νοεμβρίου, ώρα 7.00 – 11.00 και συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Εργασίας στις 10.00 π.μ.


Πραγματοποιήθηκε σήμερα 27/10/22 σύσκεψη της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. με τις Ομοσπονδίες του Δημοσίου, του Συλλόγου Υπαλλήλων του Μετοχικού Ταμείου Πολιτικών Υπαλλήλων (Μ.Τ.Π.Υ.), της Ο.Σ.ΥΠ.Ε., της Π.Ο.Π.Σ. και άλλων οργανώσεων συνταξιούχων, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας που αφορά στο Μ.Τ.Π.Υ.

Η περιουσία του Μ.Τ.Π.Υ. δημιουργήθηκε από τις κρατήσεις των μετόχων και των μερισματούχων (εργαζομένων Δημοσίων υπαλλήλων), ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΟΥΤΕ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ από τον κρατικό προϋπολογισμό. Διαθέτει, σήμερα, κινητή περιουσία 440.000.000€ και ακίνητη περιουσία 40.000τ.μ. που αποφέρουν 5.200.000€ ετησίως στο ταμείο. Αυτό το ταμείο επιχειρείται από την κυβέρνηση και τον κ.Χατζηδάκη να ξεπουληθεί και να λεηλατηθεί!

Η Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και οι Ομοσπονδίες, μετά και τη σημερινή σύσκεψη, καλούμε την κυβέρνηση και τον Υπουργό Εργασίας να αποσύρουν τις διατάξεις του νομοσχεδίου για το Μ.Τ.Π.Υ. με τις οποίες επιχειρείται η υφαρπαγή της κινητής και ακίνητης περιουσίας του Ταμείου. Της περιουσίας, δηλαδή, των εργαζομένων και των συνταξιούχων.

Ταυτόχρονα στη σύσκεψη αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί την Τρίτη 1 Νοεμβρίου, ώρα 10.00πμ, στο Υπ. Εργασίας (Σταδίου 29), συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Για το σκοπό αυτό και για να διευκολυνθούν οι εργαζόμενοι, -ες να συμμετάσχουν, κηρύσσει την ίδια μέρα, στάση εργασίας από τις 7.00πμ έως τις 11.00πμ.


ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ – ΛΗΞΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ Β’

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ – ΛΗΞΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ Β’

27 Οκτωβρίου 2022

Σας υπενθυμίζουμε ότι η προθεσμία για τη βαθμολόγηση από τους Αξιολογητές Β’ για την αξιολογική περίοδο του έτους 2021, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. ΔΑΠΔΕΠ/Φ.5/20/οικ.3030/28.2.2022 (ΑΔΑ: 990Ξ46ΜΤΛ6-ΣΕ9) Εγκύκλιο, λήγει τη Δευτέρα  31 Οκτωβρίου 2022.

Οι Αξιολογητές Β’ καλούνται να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ολοκληρώσουν τη καταχώριση της βαθμολογίας το αργότερο έως την ως άνω ημερομηνία, καθώς στη συνέχεια θα ξεκινήσει το στάδιο ελέγχου εγκυρότητας, το οποίο βάσει της ανωτέρω εγκυκλίου θα παραμείνει ανοιχτό από 1/11/2022 έως και 31/12/2022.

Διευκρινίζεται ότι, τυχόν προσωρινά αποθηκευμένα στοιχεία που δεν έχουν υποβληθεί οριστικά από τους Αξιολογητές Β’, θα διαγραφούν αυτόματα από το σύστημα κατά τη μετάβαση στο επόμενο στάδιο.

Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας.


Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022

Αποσπάσεις ανεμβολίαστων υγειονομικών από το νοσοκομείο Σωτηρία σε άλλους φορείς του Δημοσίου που δεν ισχύει η υποχρεωτικότητα εμβολιασμού λίγο πριν τελειώσουν τα πιστοποιητικά νόσησης

ΑΘΗΝΑ 26/10/2022
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 531
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αποσπάσεις ανεμβολίαστων υγειονομικών  από το νοσοκομείο Σωτηρία σε άλλους  φορείς του Δημοσίου  που δεν ισχύει η υποχρεωτικότητα εμβολιασμού λίγο πριν τελειώσουν τα πιστοποιητικά νόσησης. Δείτε τις αποφάσεις.

Δύο ανεμβολίαστοι  διοικητικοί υπάλληλοι, στελέχη του νοσοκομείου ΣΩΤΗΡΙΑ αποσπάσθηκαν σε  άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου στις οποίες  δεν ισχύει η υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού. Μάλιστα αυτό συνέβη λίγο πριν βγουν σε αναστολή εργασίας αφού έληγαν και των δύο τα πιστοποιητικά νόσησης (στη μια περίπτωση έληγε το πιστοποιητικό νόσησης σε λίγες ημέρες και στην άλλη περίπτωση είχε λήξει και βρίσκονταν σε αναρρωτική άδεια).
Η μία ανεμβολίαστη υγειονομικός αποσπάσθηκε  σε ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ. Η απόσπαση έγινε 29/6/ 2022 και η ανάληψη υπηρεσίας από το  ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟ ΤΑΜΕΊΟ 25/7/2022.
Η επιλογή έγινε από τη Διοίκηση του Επικουρικού Ταμείου παρότι θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι είναι ανεμβολίαστη.
Η  δεύτερη ανεμβολίαστη υγειονομικός  από το ίδιο νοσοκομείο ΣΩΤΗΡΙΑ αποσπάσθηκε   στη ΕΘΝΙΚΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ  16/9/ 22 με  ΑΠΟΦΑΣΗ  του  ΠΡΟΕΔΡΟΥ της  ΕΚΑΠΥ στις 10/8. Η επιλογή και εδώ έγινε από το  ΠΡΟΕΔΡΟ της ΕΚΑΠΥ. Παρότι έπρεπε να γνωρίζει ότι είναι ανεμβολίαστη).
Μπορεί οι συνάδελφοι να είχαν τα προσόντα   να  αποσπασθούν. Όμως δημιουργείται η πεποίθηση ότι η επιλογή είναι μεθοδευμένη για να γλιτώσουν την αναστολή εργασίας. Εν αντιθέσει με τους άλλους ανεμβολίαστους υγειονομικούς που παραμένουν σε αναστολή εργασίας. Θα πρέπει να ανακληθούν οι αποσπάσεις ή να λήγουν οι αναστολές εργασίας των υπολοίπων υγειονομικών, στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης. 

Η ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

Διορισμοί μετατάξεις παραιτήσεις και συνταξιοδοτήσεις Συναδέλφων - Οκτώβριος 2022

 Τεύχος Γ’ 2702/24.10.2022

ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΟΛΟΥ «ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟ» 

 Με την υπ’ αρ. 598/17492/27.09.2022 (ορθή επανάληψη) απόφαση του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου «Αχιλλοπούλειο» που εκδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 148 του ν. 3528/2007 (Α’ 26), λύεται αυτοδίκαια η υπαλληλική σχέση του ΚΑΡΚΑΤΣΙΟΥΜΠΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ του Αποστόλου, μονίμου υπαλλήλου του Νοσοκομείου του κλάδου Υ.Ε. ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ(ειδικότητας Νοσοκόμων), με βαθμό Γ’, από 03.08.2022, ημερομηνία υποβολής της δεύτερης αίτησης παραίτησης, λόγω συνταξιοδότησης. (Αρ. βεβ. διαγραφής από το Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού 5411729671/23.08.2022).

Τεύχος Γ’ 2725/26.10.2022

Με την υπό στοιχεία Γ4α/Γ.Π.43374/6.10.2022 απόφαση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικής Πολιτικής και Προϋπολογισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Υπηρεσιών Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα του Υπουργείου Εσωτερικών, που εκδόθηκε σύμφωνα με: α) την παρ. 4 του άρθρου 23 του ν. 3370/2005, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 58 του ν. 3918/2011, το άρθρο 40 του ν. 4368/2016, το άρθρο 33 του ν. 4461/2017 και το άρθρο  40 του ν.  4486/2017, β)  το άρθρο  100 του ν. 4472/2017, γ) το άρθρο 109 του ν. 4622/2019, το υπ’ αρ. 14/5.4.2022 πρακτικό του Ειδικού Πενταμελούς Συμβουλίου και το από 18.7.2022 πρακτικό του Τριμελούς Συμβουλίου Μετατάξεων στον κλάδο ιατρών Ε.Σ.Υ. του Γ.Ν. Βόλου «Αχιλλοπούλειο», μετατάσσεται ο ΓΙΑΝΝΟΥΛΑΚΗΣ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ του Ιωάννη, μόνιμος υπάλληλος του κλάδου Τ.Ε. Ιατρικών Εργαστηρίων, με βαθμό Α’, του Γ.Ν. Βόλου «Αχιλλοπούλειο», σε κενή οργανική θέση του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ., με ειδικότητα Ιατρική Βιοπαθολογία/Εργαστηριακή Ιατρική, στο Γ.Ν. Βόλου «Αχιλλοπούλειο» και κατατάσσεται στο βαθμό του Επιμελητή Β’. (Αρ. βεβ. Γ.Δ.Ο.Υ. του Υπουργείου Υγείας: 3388/ 18.8.2022 ).

Πηγή: Εθνικό Τυπογραφείο 

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2022

Εξώδικο ΔΕΗ - Έκτακτο ΔΣ την Δευτέρα 24/10/22 και ώρα 13:30

 Εξώδικο ΔΕΗ - Έκτακτο ΔΣ την Δευτέρα 24/10/22 και ώρα 13:30

Γνωστοποίηση - Ενημέρωση 21/10/22. 

Έκτακτο ΔΣ την Δευτέρα 24/10/22 και ώρα 13:30 

Μέσω Δικαστικού Επιμελητή έφτασε στον Σύλλογο Εργαζομένων ΓΝ Βόλου, νέα εξώδικο - Πρόσκληση (σχετικό έγγραφο εδώ) για απαίτηση της ΔΕΗ από εισπρακτική Εταιρεία αυτή την φορά προκειμένου να εξοφληθεί το ποσό 1.476,32€ από παλιούς ανεξόφλητους λογαριασμούς. Θυμίζουμε ότι και το έτος 2016 είχε στείλει η ΔΕΗ εξώδικό εδώΠρόκειται για οφειλή που προέρχεται από το κτήμα του Συλλόγου. 

Η Σχετική ανάλυση φαίνεται στο επισυναπτόμενο έγγραφο εδώ και αφορά την περίοδο 2009

Αντίθετα στο Βιβλίο Ταμείου του έτους 2009 φαίνεται η καταχώρηση της πληρωμής  τον μήνα Ιούλιο"ως εξόφληση ΔΕΗ" που συμπίπτει χρονικά με την ανάλυση της ΔΕΗ.

Ο Σύλλογος θα κινήσει όλες τις Νομικές διαδικασίες για την υπόθεση. 

Σημείωση: όσες φορές ζητήθηκε η απόδειξη πληρωμής για να την προσκομίσουμε στην ΔΕΗ και να κλείσουμε την υπόθεση, δεν μας δόθηκε ποτέ. Οι αποδείξεις που παραλάβαμε ήταν από το 2011 και μετά.

Ο Πρόεδρος Του Συλλόγου 

Μηνδρινός Κωνστντίνος

https://sillogosghv.blogspot.com/2022/10/241022-1330.html

Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022

Προκήρυξη ιατρών υπηρεσίας υπαίθρου σε Γενικά Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Ιατρεία, Πλοία

 Ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Υγείας η προκήρυξη κενών και κενούμενων θέσεων ιατρών υπηρεσίας υπαίθρου σε Γενικά Νοσοκομεία- Κέντρα Υγείας, Κέντρα Υγείας, Πολυδύναμα Περιφερειακά Ιατρεία, Περιφερειακά Ιατρεία, Ειδικά Περιφερειακά Ιατρεία και Πλοία. Η κάλυψη των θέσεων θα γίνει από: α. ιατρούς με τίτλο ειδικότητας Γενικής Ιατρικής, β. ιατρούς υπόχρεους υπηρεσίας υπαίθρου και γ. ιατρούς υπηρεσίας υπαίθρου επί θητεία. Η πρωτότυπα υπογεγραμμένη αίτηση θα συνοδεύεται με όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ενδιαφερόμενου, ως προς την ακρίβεια αυτών. Η κατάθεση ανακριβών ή ανεπαρκών στοιχείων επιφέρουν την απόρριψη της αίτησης. Σε οποιαδήποτε περίπτωση την ευθύνη για κατάθεση ελλιπών δικαιολογητικών φέρει ο ενδιαφερόμενος. Για το λόγο αυτό δεν έχει δικαίωμα υποβολής ένστασης σε οφειλόμενα στον ίδιο λάθη. Οι αιτήσεις θα κατατίθενται στο Πρωτόκολλο του Υπουργείου Υγείας ή θα αποστέλλονται ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, καθώς και με υπηρεσία ταχυμεταφοράς (courier) στην παρακάτω διεύθυνση: (ως ημερομηνία αποστολής λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία κατάθεσης του σχετικού φακέλου στα ΕΛΤΑ ή στην εταιρεία ταχυμεταφοράς (courier) ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Δ/ΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ Ν.Π. ΤΜΗΜΑ Γ΄ Αριστοτέλους 17 Τ.Κ.: 104 33 Αθήνα 

Ημερομηνία έναρξης υποβολής των αιτήσεων ορίζεται η 21η Οκτωβρίου 2022.

 Καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων ορίζεται η 04η Νοεμβρίου 2022.


ΠΗΓΗ: diorismos.gr

Καθορισμός διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 50 ν. 4825/2021

 Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Γ4β/Γ.Π.οικ. 21912/2022

ΦΕΚ 1995/Β/20-4-2022

Καθορισμός διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 50 ν. 4825/2021 (Α’  157).

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) τα άρθρα 206 και 207 του ν. 4820/2021 «Οργανικός Νόμος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και άλλες ρυθμίσεις» (Α’ 130), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,

β) το άρθρο 50 του ν. 4825/2021 «Αναμόρφωση διαδικασιών απελάσεων και επιστροφών πολιτών τρίτων χωρών, προσέλκυση επενδυτών και ψηφιακών νομάδων, ζητήματα αδειών διαμονής και διαδικασιών χορήγησης διεθνούς προστασίας, διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 157),

γ) το άρθρο τρίτο του ν. 4917/2022 «Κύρωση της από 17.3.2022 Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς - Έργο VIII, Παράρτημα 12 της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος “Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος” και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας - Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 67),

δ) του άρθρου 13 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),

ε) του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας», (Α’ 148),

στ) του π.δ. 68/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρώτριας Υπουργού και Υφυπουργών» (Α’ 155),

ζ) του άρθρου 10 του ν. 3329/2005 «Eθνικό Σύστημα Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και λοιπές διατάξεις (Α’  81),

η) του άρθρου 21 του ν. 3580/2007 «Προμήθειες Φορέων εποπτευομένων από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και άλλες διατάξεις» (Α’ 134),

2. Την υπό στοιχεία Υ32/09-09-2021 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Αναπληρώτρια Υπουργό Υγείας, Ασημίνα Γκάγκα» (Β’ 4185).

3. Την υπό στοιχεία Β1α/21888/14-4-2022 Εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με το άρθρο 24 του

ν. 4270/2014 (Α’ 143) σύμφωνα με το οποίο δεν προκαλείται επιπλέον δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας.

4. Την ανάγκη ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας λόγω αναστολής εργασίας των ανεμβολίαστων εργαζομένων, αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Όλες οι συμβάσεις, ενεργές ή μη κατά την 31/03/2022 και όσες λήξουν μετά την εν λόγω ημερομηνία παρατείνονται μέχρι 31/12/2022 σύμφωνα με το άρθρο τρίτο του νόμου 4917/2022 (Α’ 67) υπό την προϋπόθεση των οριζόμενων στο άρθρο 2 του παρόντος.

 

Άρθρο 2

Η παράταση των συμβάσεων σύμφωνα με το άρθρο 1, διακόπτεται όταν ο υπό αναστολή υπάλληλος επιστρέψει στα καθήκοντα του και δεν υπάρχει άλλος αντίστοιχων προσόντων, κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου/ειδικότητας του προσωπικού που να έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων. Ο ανώτατος αριθμός των συμβάσεων του προς αναπλήρωση προσωπικού δεν δύναται να υπερβαίνει τον αριθμό του προσωπικού ανα φορέα, που έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων κατ’ εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 206 του ν. 4820/2021. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει άλλος σε αναστολή υπάλληλος αντίστοιχων προσόντων, κατηγορίας/εκπαιδευτικής βαθμίδας, κλάδου/ειδικότητας τότε θα αποχωρήσει ο υπάλληλος με την χαμηλότερη θέση κατάταξης στους ηλεκτρονικούς καταλόγους του λοιπού, πλην ιατρών, επικουρικού προσωπικού του άρθρου 10 του ν. 3329/2005 (Α’  81) και για τους ιατρούς σύμφωνα με τη χαμηλότερη θεση στη κατάταξη των ηλεκτρονικών καταλόγων των επικουρικών ιατρών του άρθρου 21 του ν. 3580/2007 (Α’ 134).

 

Άρθρο 3

Οι συμβάσεις που θα συναφθούν κατ’ εφαρμογή του άρθρου 50 του ν. 4825/2021 (Α’ 157) για την κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας κατά τη διάρκεια ισχύος του άρθρου 206 ν. 4820/2021 (Α’ 130), έχουν διάρκεια (3) τριών μηνών με δυνατότητα παράτασης ακόμα τρεις (3) μήνες.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 14 Απριλίου 2022

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2022

Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: «Δευτεροβάθμια περίθαλψη, ιατρική εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας»

 Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου: «Δευτεροβάθμια περίθαλψη, ιατρική εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας»

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας κα Ασημίνα Γκάγκα θέτει από σήμερα 20 Οκτωβρίου, ημέρα Πέμπτη σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, το σχέδιο νόμου «Δευτεροβάθμια περίθαλψη, ιατρική εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας».
Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει δύο (2) εβδομάδες και θα ολοκληρωθεί στις 3 Νοεμβρίου 2022 ημέρα Πέμπτη.
Στο πλαίσιο αυτό καλείται να συμμετάσχει στη δημόσια διαβούλευση κάθε κοινωνικός εταίρος και κάθε ενδιαφερόμενος, καταθέτοντας τις προτάσεις του για τη βελτίωση των διατάξεων του ανωτέρω νομοθετήματος.
Επιδιωκόμενοι στόχοι της νομοθετικής παρέμβασης είναι ιδίως:
α) η αναβάθμιση της κλινικής εκπαίδευσης που λαμβάνουν οι απόφοιτοι της Ιατρικής, μέσω της προκαταρκτικής κλινικής άσκησης,
β) η στοχευμένη και προσαρμοσμένη στις ανάγκες του δημόσιου συστήματος υγείας κρίση και επιλογή μόνιμου ιατρικού προσωπικού για τη στελέχωση των νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ., μέσω της τροποποίησης της διαδικασίας κρίσης και επιλογής ειδικευμένων ιατρών Ε.Σ.Υ.,
γ) η επιτάχυνση της τοποθέτησης ιατρών για άσκηση σε ιατρική ειδικότητα, μέσω της μεταφοράς της διαδικασίας από το Υπουργείο Υγείας στα νοσοκομεία που αποτελούν εκπαιδευτικά κέντρα, καθώς και της δημιουργίας ομάδων νοσοκομείων που συμμετέχουν από κοινού στην εκπαίδευση των ειδικευομένων, και ο καθορισμός του αριθμού των θέσεων προς άσκηση ανά ειδικότητα και νοσοκομείο, ανάλογα με τις ανάγκες του συστήματος υγείας της χώρας,
δ) η αριθμητική ενίσχυση του ιατρικού προσωπικού του Ε.Σ.Υ., μέσω της δυνατότητας προκήρυξης θέσεων μερικής απασχόλησης ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. επί θητεία,
ε) η βελτίωση του εργασιακού καθεστώτος των ειδικευμένων ιατρών Ε.Σ.Υ., μέσω της θέσπισης δυνατότητας λειτουργίας ιδιωτικού ιατρείου ή παροχής ιατρικών υπηρεσιών με οποιαδήποτε σχέση, περιλαμβανομένης και αυτής του συμβούλου, σε ιδιωτική κλινική ή ιδιωτικό διαγνωστικό ή θεραπευτικό εργαστήριο και γενικότερα σε κάθε είδους ιδιωτικές επιχειρήσεις που παρέχουν ή καλύπτουν υπηρεσίες υγείας, και παράλληλα η ρύθμιση της δυνατότητας των πανεπιστημιακών ιατρών και του εργαστηριακού διδακτικού προσωπικού να παρέχουν ιατρικές υπηρεσίες με οποιαδήποτε σχέση, περιλαμβανομένης και αυτής του συμβούλου, σε ιδιωτική κλινική ή ιδιωτικό διαγνωστικό ή θεραπευτικό εργαστήριο και γενικότερα σε κάθε είδους ιδιωτικές επιχειρήσεις που παρέχουν ή καλύπτουν υπηρεσίες υγείας,
στ) η συμπλήρωση του νομοθετικού πλαισίου, προκειμένου να καταστεί δυνατή η επιλογή και αξιολόγηση Συντονιστών Διευθυντών και να διενεργείται αξιοκρατικά επιλογή προσωρινού προϊσταμένου τμήματος ή μονάδας νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ., όπου απαιτείται ο ορισμός του,
ζ) η προαγωγή της επείγουσας ιατρικής, μέσω της πρόβλεψης της δυνατότητας σύστασης αυτοδύναμων τμημάτων επειγόντων περιστατικών και σε άλλα νοσοκομεία, εκτός από αυτά, για τα οποία ήδη προβλέπεται, και της θέσπισης επιδόματος για τους εξειδικευμένους και τους εξειδικευόμενους ιατρούς που υπηρετούν σε τμήματα επειγόντων περιστατικών, καθώς και τους ιατρούς άνευ εξειδίκευσης που υπηρετούν σε τμήματα επειγόντων περιστατικών, εφόσον αποκτήσουν τον σχετικό τίτλο,
η) η διαμόρφωση ειδικότερου θεσμικού πλαισίου για τη μαιευτική περίθαλψη, με έμφαση στην προαγωγή του φυσικού τοκετού και την κατ’ οίκον μαιευτική φροντίδα,
θ) η οργανωτική αναδιάρθρωση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας, προκειμένου η λειτουργία του να γίνει πιο ευέλικτη και προσαρμοσμένη στα δεδομένα της επιστήμης και της τεχνολογίας,
ι) η ρύθμιση διαφόρων ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες και φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας, τα οποία έχουν αντανακλαστικές συνέπειες στην οικονομία και την κοινωνία και χρήζουν νομοθετικής ρύθμισης,
ια) η ρύθμιση ζητημάτων που σχετίζονται με τη χορήγηση αδειών ίδρυσης και λειτουργίας ιδιωτικών κλινικών,
ιβ) η εισαγωγή ρυθμίσεων για την εξασφάλιση του ανώτερου δυνατού επιπέδου παροχής υπηρεσιών φυσικοθεραπείας,
ιγ) η ενίσχυση των νέων φαρμακοποιών,
ιδ) η εξασφάλιση της αυτάρκειας σε αναγκαία φάρμακα, αντιβιοτικά και ναρκωτικά για την κάλυψη έκτακτων αναγκών σε εμπορικά πλοία και αεροπλάνα και σε ευαίσθητες, κλειστές κοινωνικές δομές,
ιε) η κινητροδότηση συμπράξεων φαρμακείων για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του κοινού και
ιστ) η προσαρμογή του ωραρίου λειτουργίας των φαρμακαποθηκών με αυτό των φαρμακείων, προς διασφάλιση ανά πάσα στιγμή της διαθεσιμότητας των αναγκαίων για τους πολίτες φαρμακευτικών προϊόντων.

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας

Ασημίνα Γκάγκα