Joseph Pulitzer, 1847-1911 Αμερικανός εκδότης
Όταν οι αντίπαλοι μας επιδιώκουν τον Κομματικό Συνδικαλιστικό Πόλεμο, εμείς ζούμε και εργαζόμαστε για την Εργασιακή Ειρήνη.

_

_

Συνολικές προβολές σελίδας


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ από 2012 εώς και ΜΑΪΟ 2023.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΟΛΟΥ : 37 ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ 3 ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΓΙΑ 522 ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 30 Απριλίου 2019

Συγκρότηση συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης για τον μήνα ΜΑΪΟ 2019

Συγκρότηση συνεργείου υπερωριακ
ής α
πασχόλησης για τον μήνα ΜΑΪΟ
2019
Συγκρότηση συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης για τον μήνα  ΜΑΪΟ 2019

Για να δείτε την συγκρότηση του συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης για τον μήνα  ΜΑΪΟ 2019 πατήστε εδώ.

Πηγή diavgeia.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ - Ν.Τ.ΑΔΕΔΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Ν.Τ.ΑΔΕΔΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
ΟΛΟΙ –ΟΛΕΣ  ΣΤΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ
Η εργατική Πρωτομαγιά είναι ημέρα τιμής και αγώνα της εργατικής τάξης που, με τη διαχρονική της πάλη, προσπαθεί να σπάσει τα δεσμά της εκμετάλλευσης, να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να διατηρήσει και να διευρύνει κατακτήσεις και δικαιώματα. Οι αγώνες των εργατών του Σικάγο αλλά και μεταγενέστερα, πέτυχαν με θυσίες την καθιέρωση του 8ωρου, την Κοινωνική Ασφάλιση, την υπεράσπιση της μητρότητας, την κανονική άδεια, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, αλλά και την πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά της δωρεάν Υγείας, Παιδείας, Πολιτισμού κ.ά.
Η μονοκρατορία του καπιταλιστικού συστήματος, μετά την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, επιχειρεί σε παγκόσμιο επίπεδο την ανατροπή όλων των κατακτήσεων και δικαιωμάτων του προηγούμενου αιώνα και να επαναφέρει τους εργαζόμενους και τους μη προνομιούχους στον εργασιακό και κοινωνικό Μεσαίωνα.
Στη χώρα μας τα τελευταία 10 χρόνια ο κόσμος της εργασίας, οι μη προνομιούχοι, οι άνεργοι, οι νέοι και οι γυναίκες βίωσαν με εφιαλτικό τρόπο τις μνημονιακές πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων, που οδήγησαν το 40% του πληθυσμού στην απόλυτη φτώχεια, την εξαθλίωση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Οι πολιτικές αυτές είχαν δραματικές επιπτώσεις στον πυρήνα του Κοινωνικού κράτους πλήττοντας καίρια τα Δημόσια και Κοινωνικά αγαθά. Η Υγεία, η Πρόνοια, η Παιδεία, η Εργασία, η Κοινωνική Ασφάλιση, τα Εργασιακά και Κοινωνικά δικαιώματα και οι Συνδικαλιστικές ελευθερίες είναι τα θύματα αυτών των ανάλγητων πολιτικών.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις προεκλογικές της δεσμεύσεις, συνεχίζει να εφαρμόζει και να επιτείνει τις ανάλγητες μνημονιακές πολιτικές. Η υπερφορολόγηση, η μείωση του αφορολόγητου, ο επανυπολογισμός των συντάξεων, η άρνηση επαναφοράς του 13ου, 14ου μισθού με πολιτική απόφαση, ο περιορισμός της προστασίας της πρώτης κατοικίας, τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα, είναι μόνο μερικά από αυτά.
Οι ιδιωτικοποιήσεις και η υποθήκη της Δημόσιας περιουσίας για 100 χρόνια στο υπερταμείο, είναι μία ακόμη αντιλαϊκή πολιτική που εκποιεί τον Δημόσιο πλούτο, αντί πινακίου φακής.
Η Κυβέρνηση αντί να θριαμβολογεί για έξοδο από τα μνημόνια, θα πρέπει να σκύψει με σεβασμό πάνω στα ερείπια και τις στάχτες των μνημονιακών πολιτικών για να επουλώσει τις πληγές.
Ο φετινός εορτασμός για εμάς τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα, τους αυτοαπασχολούμενους, τους μικρομεσαίους, τους επιστήμονες πρέπει να αποτελέσει αφετηρία για ενωτικούς αγώνες με στόχο την ανατροπή αυτών των πολιτικών.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καλεί την Τετάρτη, 1 Μαΐου 2019, σε συγκέντρωση των συνδικάτων στην Πλατεία Κλαυθμώνος (για την Αθήνα). Θα ακολουθήσει πορεία προς τη Βουλή.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ  Για το Βόλο

9:30 π.μ., στην Πλατεία Ελευθερίαςαπό όπου και θα ξεκινήσει η πορεία!

Πληρωμή για τις ώρες Φεβρουαρίου 2019

Πληρωμή για τις ώρες Φεβρουαρίου 2019. 

Μετά από ενημέρωση από το γραφείο Μισθοδοσίας, η πληρωμή των ωρών για τον Φεβρουάριο του 2019 έγινε στις   27/4/19 μαζί με την μισθοδοσία του Μαΐου.

Δευτέρα 29 Απριλίου 2019

Το προεδρείο του Συλλόγου χάρισε συμβολικά πασχαλινά δώρα στους συναδέλφους που έκαναν Ανάσταση στο Νοσοκομείο.

Το προεδρείο του Συλλόγου χάρισε συμβολικά πασχαλινά δώρα στους συναδέλφους που έκαναν Ανάσταση στο Νοσοκομείο.

Επίσης ο Σύλλογος έδωσε μέσω δημόσιας κλήρωσης τις 30 δωροεπιταγές των 20 ευρώ στα μέλη του. Ευχαριστούμε το κατάστημα VICKO για την δωροεπιταγή των 15ευρώ που κληρώθηκε και αυτή, και το κατάστημα SEPHORA για τις χορηγίες (Δωρεάν 15 μακιγιάζ) προς τα μέλη μας.

Συνεχίζουμε ανταποδοτικά, ικανοποιώντας ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις χρεών που έχουμε αναλάβει από το παρελθόν..
Στόχος του προεδρείου είναι να μπορέσουμε να δίνουμε σε όλα τα μέλη μας δώρα και δωροεπιταγές.

Χρόνια πολλά, Χριστός Ανέστη με Υγεία σε εσάς και στις οικογένειές σας!

Κυριακή 28 Απριλίου 2019

H ιστορία του Δώρου Πάσχα


H ιστορία του Δώρου Πάσχα




Το Δώρο του Πάσχα είναι ένα χρηματικό βοήθημα, που δίνεται από τον εργοδότη προς τον εργαζόμενο, εν όψει των εορτών του Πάσχα. Συνίσταται σε μισό μισθό ή 15 ημερομίσθια, κατ’ ανώτατο όριο και καταβάλλεται από τον εργοδότη έως τη Μεγάλη Τετάρτη. Συμβάλλει στην ενίσχυση της αγοραστικής δύναμης των μισθωτών και συντελεί στην αύξηση της εμπορικής κίνησης. Είναι το μισό του λεγόμενου 14ου μισθού (το άλλο μισό είναι το επίδομα αδείας).
Η πρώτη αναφορά για το δώρο του Πάσχα γίνεται σ’ ένα έγγραφο που απευθύνουν προς το Μινιστέριο (Υπουργείο) της Οικονομίας οι εργάτες του Τυπογραφείου της Διοίκησης (Εφημερίδα της Κυβέρνησης θα λέγαμε σήμερα) την 1η Απριλίου 1822, μεσούσης της Ελληνικής Επανάστασης. Οι εργαζόμενοι ζητούν ολίγα γρόσια «επειδή και κατ’ αυτάς έφτασαν αι του Πάσχα εορτάσιμοι ημέραι και θέλομεν ν’ αγοράσωμεν άλλος παπούτσια, άλλος τζουράπια και άλλος άλλο τι, δια τούτο παρακαλούμεν το Μινιστέριον να μας δώση ολίγα γρόσια δια ν’ απεράσωμεν ταύτας τας εορτασίμους ημέρας, αναπληρούντες τας χρείας μας». Την αίτηση υπέγραφε εκ μέρους των εργαζομένων ο αρχιτυπογράφος Κωνσταντίνος Τόμπρας.
Μετά την απελευθέρωση άρχισε σταδιακά να γίνεται συνήθεια οι εργοδότες να δίνουν δώρα σε είδος ή σε χρήμα προς τους υπαλλήλους τους κατά τις εορτές του Πάσχα. Με τον αναγκαστικό νόμο 866 του 1946 (τότε δεν υπήρχε Βουλή), καθιερώθηκαν οι έκτακτες ενισχύσεις, όπως ονομάστηκαν τα δώρα, οι οποίες συμπεριλήφθηκαν στο μισθό. Με αυτή τη νομοθετική ρύθμιση δινόταν το δικαίωμα στους αρμόδιους υπουργούς να καθορίζουν τους μισθούς, στους οποίους συμπεριλαμβάνονταν οι έκτακτες ενισχύσεις των Χριστουγέννων και του Πάσχα. Οι νόμοι 1777 και 1901 του 1951 επικύρωσαν την προηγούμενη νομοθετική πρωτοβουλία και όριζαν ότι «οι υπουργοί Οικονομικών και Εργασίας δύνανται δια κοινών αποφάσεων να προσδιορίζουν εκτάκτως οικονομικάς ενισχύσεις κατά τις εορτές Χριστουγέννων και Πάσχα εις χρήμα ή εις είδος».
Το καθεστώς αυτό θα ισχύσει έως το 1980, οπότε με το νόμο 1082 ρυθμίζεται οριστικά και για πάντα το ύψος και ο χρόνος καταβολής των δώρων εορτών και αδείας. Με τον ίδιο νόμο, το δώρο μετονομάζεται σε επίδομα. Με το νόμο 2084 του 1992 («νόμος Σιούφα») το επίδομα του Πάσχα (όπως και τα επιδόματα Χριστουγέννων και αδείας) άρχισε να μην υπολογίζεται στις συντάξεις του ΙΚΑ.
Στις 6 Αυγούστου 2009, εν μέσω ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) προτείνει στην κυβέρνηση Καραμανλή την κατάργηση των δώρων Πάσχα και Χριστουγέννων, όπως και του επιδόματος της καλοκαιρινής άδειας. Στις 3 Μαρτίου 2010, η κυβέρνηση Παπανδρέου ανακοινώνει νέο πακέτο μέτρων για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, στο οποίο περιλαμβάνεται και η περικοπή κατά 30% των επιδομάτων Πάσχα, Χριστουγέννων και αδείας στο Δημόσιο.
Μετά την είσοδο της χώρας στον αστερισμό των μνημονίων, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου ανακοινώνει στις 2 Μαΐου 2010 την αντικατάσταση του 13ου και 14ου μισθού των δημοσίων υπαλλήλων με επίδομα 500 ευρώ, σε όλους όσοι οι αποδοχές φτάνουν μέχρι 3.000 ευρώ και πλήρη κατάργηση των δύο μισθών, για μεγαλύτερες αποδοχές. Για τους συνταξιούχους το επίδομα είναι 800 ευρώ για συντάξεις έως 2.500 ευρώ.

Στις 7 Νοεμβρίου 2012, με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013 – 2016, που ψήφισε η υπό τον Αντώνη Σαμαρά κυβέρνηση συνεργασίας ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ κατάργησε ολοσχερώς τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και Αδείας για τους δημόσιους υπάλληλους και όλους τους συνταξιούχους. Εν έτει 2018, επίδομα Πάσχα δικαιούνται μόνο οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, ενώ εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα και συνταξιούχοι βρίσκονται στους δρόμους του αγώνα διεκδικώντας μεταξύ άλλων και την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.


5ωρη Πανελλαδική Στάση Εργασίας της Πανελλήνιας Ένωσης Τραυματιοφορέων την Πέμπτη 9/5/2019 και ώρες 10πμ. έως 15μμ. έξω από το Υπουργείο Υγείας.

Η ΠΟΕΔΗΝ καλύπτει και στηρίζει την 5ωρη Πανελλαδική Στάση Εργασίας της Πανελλήνιας Ένωσης Τραυματιοφορέων την Πέμπτη 9/5/2019 και ώρες 10πμ. έως 15μμ. έξω από το Υπουργείο Υγείας.


ΑΘΗΝΑ 24/4/2019
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 1578
ΠΡΟΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΤΡΑΥΜΑΤΙΟΦΟΡΕΩΝ

Η Ε.Ε. της ΠΟΕΔΗΝ καλύπτει και στηρίζει την 5ωρη Πανελλαδική Στάση Εργασίας της Πανελλήνιας Ένωσης Τραυματιοφορέων την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019 και ώρες 10πμ έως 15μμ, και καλεί τους Τραυματιοφορείς στη Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας 12:30 έξω από το Υπουργείο Υγείας με θέματα: στελέχωση, βελτίωση των υποδομών και του εξοπλισμού.

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο του 2017 σαν να μην πέρασε μια μέρα!


ΛΕΩ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΥΠΟΤΙΜΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ!!!

Γιατί λέω όχι στην αξιολόγηση
Σας καταθέτω την άποψή μου ως Δημόσιος Υπάλληλος με Ειδικότητα ΝΟΣΗΛΕΥΤΡΙΑ σχετικά με το θέμα της Αξιολόγησης των Δημοσίων Υπαλλήλων. 
Για όσους δεν ξέρουν ή δε θέλουν να ξέρουν, τα Δημόσια Νοσοκομεία ανήκουν και αυτά στο Δημόσιο Τομέα τα οποία στελεχώνονται από Δημόσιους Υπαλλήλους, οι οποίοι εργάζονται χωρίς να παίρνουν την κανονική τους άδεια όπως άλλοι, δουλεύοντας τις αργίες έχοντας "χορτάσει" οφειλόμενα ΧΡΕΗ από Ρεπό και Αργίες που έχουν δουλέψει και δε μπορούν να πάρουν όπως δικαιούνται σύμφωνα με την κείμενη Νομοθεσία όντας υποχρεωμένοι να διαχειρίζονται τις ελλείψεις σε υλικά και υπηρεσίες και κατ'επέκταση τις σχετικές διαμαρτυρίες των ασθενών και των συνοδών. 
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ  ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ

Σχολιάζω λοιπόν:

Και τώρα που έληξε η προθεσμία για την κατάθεση των αξιολογήσεων έχω μια μεγάλη απορία:
Όλοι αυτοί που κατέθεσαν έντυπο αξιολόγησης, γιατί δεν απαιτούν με την ίδια θέρμη να εφαρμοστεί ΟΛΟΣ Ο ΝΟΜΟΣ (4369/2016) και να γίνουν κρίσεις για τις θέσεις Προϊστάμενων και Διευθυντών, αφού σύμφωνα με αυτό έπρεπε να έχουν γίνει εντός του 2016;;;; 
Η ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ ΝΟΜΟΛΑΓΝΙΑ ΒΛΑΠΤΕΙ ΣΟΒΑΡΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΟ ΟΞΥΓΟΝΟ ΜΑΣ!
Αξιολόγηση με διορισμένους προϊστάμενους από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και Διοικήσεις είναι ΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
Αξιολόγηση χωρίς ξεκάθαρους στόχους από την Κυβέρνηση, το Υπουργείο και τον Οργανισμό είναι ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ.
Αξιολόγηση με ελλείψεις σε ανθρώπινους και υλικούς πόρους είναι ΚΟΡΟΪΔΙΑ
 
Αξιολόγηση με την απειλή ότι δε μπορώ να κριθώ για Προϊστάμενος είναι ΦΑΣΙΣΜΟΣ.
 
Αξιολόγηση χωρίς μετρήσιμους στόχους είναι ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ. 
Προσωπικά ΔΙΑΦΩΝΩ με το να αξιολογήσω και να αξιολογηθώ μέχρις ότου
1. τεθούν ΞΕΚΑΘΑΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΙΜΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
2. τηρηθούν και λυθούν βασικά θέματα στις κρίσιμες ελλείψεις στα ελληνικά νοσοκομεία. Με τη δημόσια θέση και στάση μου ΔΕ
N δίνω άλλοθι στους τεμπέληδες,
ΑΝΤΙΘΕΤΑ σέβομαι και αξιολογώ ως ΑΡΙΣΤΟ τον επαγγελματία υγείας που δε μπορεί να πάρει την κανονική άδεια και τις αργίες που δικαιούται, που τον καλώ από το σπίτι όταν έχω πρόβλημα και δουλεύει με ένα ρεπό την εβδομάδα, που τρέχει σαν το ΒΕΓΓΟ για να καλύψει τις ανάγκες όλων των ασθενών.Αυτό είναι το ελάχιστο που οφείλει να κάνει η πολιτεία σε αυτούς που σε πείσμα των καιρών παλεύουν να κρατήσουν όρθιο το ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ.
ΛΕΩ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΥΠΟΤΙΜΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ!!!
ΝΑΙ. ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 11 ΟΚΤΩΒΡΗ.
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΟΕΔΗΝ ΚΑΙ ΑΔΕΔΥ ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΑΥΤΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ. (ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ)
Τελειώνοντας καταθέτω το γλαφυρό σχόλιο συναδέλφου που με εκφράζει απόλυτα:
"ζητώ ταπεινά συγνώμη για τις "κακές λέξεις" του κειμένου
Συμμετέχω με το να απέχω από όλο αυτό το εκφοβιστικό μνημονιακό σκατολοϊδι με τον τρόπο που γίνεται συνειδητά είτε με στηρίζει είτε η ΑΔΕΔΥ είτε ο Πάπας. Το να με ξηλώσουν από Προϊσταμενούλα είναι σα να ξηλώνουν τσατσά από μπουρδέλο*, χαριτολογώντας πάντα...... 
Άξιοι κριτές οι ασθενείς μου και οι συνάδελφοί μου... 
και προχωράμε.... μου λείπουν πολλά περισσότερα χρήματα από ένα επίδομα ευθύνης 
και η ευθύνη μου έτσι κι αλλιώς δεν αποτιμάται, ούτε υποτιμάται.

* ο καθένας ας το ερμηνεύσει όπως επιθυμεί..... 

Με εκτίμηση, 
Μαρία Κάργα
Νοσηλεύτρια Π.Ε., Msc, PhD


Είναι περσινό ΆΛΛΑΞΕ κάτι ?

Πέμπτη 25 Απριλίου 2019

Επιστολή – Συμμετοχή στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση

Επιστολή – Συμμετοχή στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση
Posted on Απρ 25 2019 - 12:36μμ

ΠΡΟΣ
  1. Τις Ομοσπονδίες-μέλη της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
  2. Τα Νομαρχιακά Τμήματα της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
  3. Τους Γενικούς Συμβούλους της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

ΘΕΜΑ: Συμμετοχή στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση     
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Σε συνέχεια της από 18/04/2019 επιστολής μας διευκρινίζουμε ότι η συμμετοχή στην απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την αξιολόγηση, αποτελεί δικαίωμα και υποχρέωση όλων των συναδέλφων.
Συνεπώς, η κατάθεση της «Δήλωσης Συμμετοχής στην απεργία-αποχή» που σας κοινοποιήσαμε, αποτελεί ενισχυτικό μέτρο που μπορεί να αξιοποιηθεί από όσους, – ες το επιθυμούν.
Τέλος, σας ενημερώνουμε ότι από 22/04/19 έχει επιδοθεί σε όλους τους αρμόδιους η εξώδικη γνωστοποίηση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. για την κήρυξη της απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση για την αξιολογική περίοδο 2018.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                      Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΙΔΑΣ                      ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΤΣΙΟΥΜΠΕΛΗΣ


Τετάρτη 24 Απριλίου 2019

Πήρε παράταση η Αξιολόγηση?

Πήρε παράταση η Αξιολόγηση?

Η ηλεκτρονική εφαρμογή apografi μας πληροφορεί ότι" Η υποβολή φόρμας από τους Αξιολογούμενους θα γίνει από 15/4/19 έως 5/5/19!! 

Ενώ η σχετική εγκύκλιός αναφέρει ότι το χρονικό διάστημα της υποβολής της έκθεσης αξιολόγησης είναι από 15/4/19 έως 3/5/19!! 


Όπως και πέρυσι (το είχαμε αναφέρει στην ΑΔΕΔΥ ), θα βγει κάποιο ΦΕΚ ίσως και εκπρόθεσμα για να καλύψει το ΛΑΘΟΣ.  



Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης

Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης


 Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης και οικονοµικών συµφερόντων, αρχικών δηλώσεων µε απόκτηση ιδιότητας υπόχρεου τα έτη 2016, 2017, 2018 και ετήσιων των ετών 2016, 2017 και 2018 παρατείνεται έως 30.4.2019 (ν.4605/2019 άρθρο 92).
Υπενθυμίζουμε ότι οι παραπάνω δηλώσεις μπορούν να τροποποιηθούν χωρίς την καταβολή παραβόλου μέχρι 30.5.2019, εφόσον οριστικοποιηθούν εμπρόθεσμα δηλαδή έως 30.4.2019 (παρ. 9 του άρθρου 2 του ν.4571/2018)

ΑΣΕΠ 2Κ/2019. Αλλαγή ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων για τους ΥΕ

ΑΣΕΠ 2Κ/2019. Αλλαγή ημερομηνίας υποβολής αιτήσεων για τους ΥΕ
Αθήνα, 24 Απριλίου 2019
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 2Κ/2019
ΑΛΛΑΓΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Γνωστοποιείται ότι η διαδικασία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για τους υποψηφίους της κατηγορίας Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στο πλαίσιο της Προκήρυξης 2Κ/2019 του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ 7/28-3-2019 και 8/3-4-2019 Τεύχος Προκηρύξεων ΑΣΕΠ), για την πλήρωση χιλίων εκατό δεκαέξι (1.116) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε Φορείς του Υπουργείου Υγείας, θα εκκινήσει στις 3 Ιουνίου 2019, ημέρα Δευτέρα.
Προς τούτο, οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου από το ΑΣΕΠ.

Τρίτη 23 Απριλίου 2019

Κάθε έκθεση αξιολόγησης γνωστοποιείται από την αρμόδια υπηρεσία Προσωπικού ή Διοικητικού υποχρεωτικά στον υπάλληλο που αφορά.

Παρ.3 Άρθρο 16 ΝΟΜΟΣ 4369/2016
3.α) Αρμόδια για την τήρηση των διαδικασιών αξιολόγησης είναι η οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού. Αν διαπιστώνεται οποιαδήποτε παράλειψη ή πλημμελής ή μη ορθή συμπλήρωση, η οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού μεριμνά για την αρμοδίως ορθή συμπλήρωση ή διόρθωση.
β) Κάθε έκθεση αξιολόγησης γνωστοποιείται από την αρμόδια υπηρεσία Προσωπικού ή Διοικητικού υποχρεωτικά στον υπάλληλο που αφορά.
γ) Ο υπάλληλος έχει πρόσβαση οποτεδήποτε στις οριστικοποιημένες εκθέσεις αξιολόγησής του. Ο υπάλληλος δικαιούται να ζητεί οποτεδήποτε από την αρμόδια υπηρεσία Προσωπικού ή Διοικητικού και να λαμβάνει με κάθε πρόσφορο τρόπο πλήρη γνώση ή και αντίγραφο των εκθέσεων αξιολόγησής του.

Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 9 ΝΟΜΟΣ 4533/2018 και ισχύει από 27/04/2018

Δευτέρα 22 Απριλίου 2019

Τροπολογία για : Παράταση στη θητεία του Επικουρικού Προσωπικού στο ΕΣΥ και οι Δημόσιοι υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών Ν.Πρ. του Υπ. Υγείας δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι.

Τροπολογία για : Παράταση στη θητεία του Επικουρικού Προσωπικού στο ΕΣΥ και οι Δημόσιοι υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών των Ν.Πρ. του Υπ. Υγείας δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι. 


     Παράταση,  μέχρι την έκδοση του ΦΕΚ διοριστέων, δίνει το Υπουργείο Υγείας στη θητεία του νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού, πλην γιατρών, που παρέχει τις υπηρεσίες του σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, με απόφαση των διοικήσεων. Αυτό προβλέπεται σε τροπολογία του υπουργείου Υγείας που κατατίθεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Η ρύθμιση κρίνεται αναγκαία προκειμένου να συνεχιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία των φορέων, μέχρι την ολοκλήρωση της προκήρυξης και τον διορισμό μόνιμου προσωπικού στους συγκεκριμένους φορείς.

     Προβλέπεται, επίσης, πως οι δημόσιοι υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών των Νομικών Προσώπων αρμοδιότητας του υπουργείου Υγείας, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για δόλο ή βαριά αμέλεια, σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα.

Για να δείτε την τροπολογία πατήστε εδώ.

https://www.capital.gr/politiki/3355997/paratasi-sti-thiteia-tou-epikourikou-prosopikou-sto-esu-plin-giatron-me-tropologia-tou-up-ugeias

Έντυπο Συμμετοχής στην ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ από την Αξιολόγηση.


Για τους Συναδέλφους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στην ΑΠΕΡΓΙΑ - ΑΠΟΧΗ από την Αξιολόγηση, θα πρέπει να συμπληρώσουν το έντυπο Δήλωσης Συμμετοχής στην ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ.
Το έντυπο Συμμετοχής Θα μοιραστεί σε όλα τα τμήματα του Νοσοκομείου, επίσης θα υπάρχει και στο τμήμα Γραμματείας- Πρωτοκόλλου και φυσικά στο Σύλλογο.
Η οδηγία από την ΑΔΕΔΥ είναι:
Οι δηλώσεις αυτές (υπαλλήλων, προϊσταμένων, κλπ.) πρέπει να συμπληρωθούν και να κατατεθούν στους Συλλόγους σας, οι οποίοι με τη σειρά τους θα τις καταθέσουν (ομαδικά) στις Διευθύνσεις Προσωπικού και Διοικητικού και θα λάβουν και πρωτόκολλο.

Για να δείτε το έγγραφο και να το εκτυπώσετε, πατήστε εδώ.
Για να το δείτε το εξώδικο της ΑΔΕΔΥ πατήστε εδώ


Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Διάγραμμα ροής, Διαδικασίες για την απόφαση στοχοθεσίας.


Διάγραμμα ροής, Διαδικασίες για την απόφαση στοχοθεσίας.

Χρονοδιάγραμμα καθορισμού ετήσιας στοχοθεσίας


Χρονοδιάγραμμα καθορισμού ετήσιας στοχοθεσίας
Στο παρακάτω χρονοδιάγραμμα καθορίζονται οι Ενέργειες με χρονικό προγραμματισμό από πάνω προς τα κάτω. Δηλαδή, από το ανώτατο όργανο της Διοίκησης μέχρι τον προϊστάμενο. 
Όλα τα παραπάνω περιγράφονται στο Άρθρο 22 - Στοχοθεσία του Ν. 4369.
http://dikaiiekprosopisi.blogspot.com/2019/04/22-43692016.html

Άρθρο 24α ΝΟΜΟΣ 4369/2016


Άρθρο 24α ΝΟΜΟΣ 4369/2016
Ειδικά, κατά την πρώτη εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης του παρόντος νόμου για την αξιολογική περίοδο του έτους 2016:
1.Εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, ο αξιολογούμενος
υποχρεούται να προμηθευτεί και να υποβάλει στον Α’ αξιολογητή την έκθεση αξιολόγησής του, συμπληρωμένη κατά το σκέλος που τον αφορά, κοινοποιώντας την ταυτόχρονα στην οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού.
2.α) Εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της έκθεσης αξιολόγησης από τον αξιολογούμενο, ο Α’ αξιολογητής υποχρεούται να υποβάλει στον Β’ αξιολογητή την έκθεση αξιολόγησης, συμπληρωμένη κατά το σκέλος που τον αφορά, και να την κοινοποιήσει στην οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού.
β) Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προθεσμίας της παραγράφου 1, η διαδικασία δεν αναστέλλεται και η έκθεση αξιολόγησης συντάσσεται απευθείας από τον Α’ αξιολογητή, χωρίς εν προκειμένω να εφαρμόζεται η διαδικασία του άρθρου 19. Ο Α’ Αξιολογητής υποβάλλει την έκθεση αξιολόγησης στον Β’ αξιολογητή και την κοινοποιεί στην οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από το πέρας της προθεσμίας της παραγράφου 1.
3.α) Εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την υποβολή της έκθεσης αξιολόγησης από τον Α΄ αξιολογητή, ο Β΄ αξιολογητής υποχρεούται να υποβάλει στην οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού την έκθεση αξιολόγησης, συμπληρωμένη κατά το σκέλος που τον αφορά.
β) Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτων των προθεσμιών της παραγράφου 2, η διαδικασία δεν αναστέλλεται, η έκθεση αξιολόγησης συντάσσεται απευθείας από τον Β’ αξιολογητή και υποβάλλεται στην οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από το πέρας των προθεσμιών της παραγράφου 2 κατά περίπτωση και πάντως εντός ενός (1) μηνός από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
4. Οι αξιολογητές των υπαλλήλων, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 15, αν υπαιτίως δεν εκπληρώνουν την υποχρέωση αξιολόγησης των υφισταμένων τους, δεν δύνανται να συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528/2007 (Α΄ 26) και του ν. 3584/2007 (Α΄ 143) ή σύμφωνα με άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις.
5. Η προηγούμενη βεβαίωση της τήρησης των υποχρεώσεων των παραγράφων 2 και 3 από την οικεία Διεύθυνση Προσωπικού ή Διοικητικού συνιστά προϋπόθεση για να συμμετάσχει ο ενδιαφερόμενος υπάλληλος σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528/2007 και του ν. 3584/2007 ή σύμφωνα με άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις.
6. Στην περίπτωση ειδικών συστημάτων αξιολόγησης που διατηρούνται σε ισχύ δυνάμει της παραγράφου 4 του άρθρου 14, η προηγούμενη βεβαίωση της τήρησης των υποχρεώσεων του ενδιαφερόμενου υπαλλήλου να αξιολογήσει τους υφισταμένους του, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις, συνιστά προϋπόθεση για να συμμετάσχει αυτός σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528/2007 και του ν. 3584/2007 ή σύμφωνα με άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις.
7. Οι ανωτέρω διατάξεις δεν εφαρμόζονται σε προκηρύξεις επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων σε θέσεις ευθύνης που είναι εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος.

Όπως προστέθηκε με την Παρ.2 Άρθρο 36 ΝΟΜΟΣ 4489/2017 και ισχύει από 21/09/2017

Άρθρο 24 ΝΟΜΟΣ 4369/2016


Άρθρο 24 ΝΟΜΟΣ 4369/2016
Λογοδοσία και κοινωνικός έλεγχος Παρατηρητήριο δημόσιας διοίκησης
1. α) Ο κοινωνικός έλεγχος της Δημόσιας Διοίκησης έχει ως σκοπό τη βελτίωση της λειτουργίας και της ποιότητας των υπηρεσιών της. Ο κοινωνικός έλεγχος επιτυγχάνεται μέσω του εντοπισμού προβλημάτων μη εύρυθμης λειτουργίας ή περιπτώσεων κακοδιοίκησης, λαμβάνοντας υπόψη αφενός τη γνώμη των πολιτών για την ποιότητα των δημοσίων υπηρεσιών αφετέρου τη διατύπωση προτάσεων για την καλύτερη λειτουργία τους.
β) Για το σκοπό αυτό καθιερώνεται διαδικασία Ακρόασης Κοινωνικών Φορέων και Πολιτών, με σκοπό η διοίκηση να καταγράφει και να απαντά αμέσως στα προβλήματα εύρυθμης λειτουργίας ή κακοδιοίκησης που εντοπίζουν οι πολίτες. Η διαδικασία της Ακρόασης διεξάγεται μία φορά κάθε δύο (2) μήνες, με κανόνες δημοσιότητας και τηρούνται πρακτικά. Προς το σκοπό αυτό συγκροτείται σε κάθε Υπουργείο και εν γένει κρατική δομή Επιτροπή Ακρόασης που ορίζεται από τον Γενικό Γραμματέα της Διοίκησης μέσα από το σώμα των Γενικών Διευθυντών, Διευθυντών και Προϊσταμένων Τμήματος. Τηρείται αυστηρή σειρά προτεραιότητας στα αιτήματα κοινωνικών φορέων ή μεμονωμένων πολιτών ή ομάδων πολιτών. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης καθορίζονται οι όροι, ο τρόπος λειτουργίας και κάθε θέμα σχετικό με την οργάνωση και διεξαγωγή της διαδικασίας Ακρόασης Κοινωνικών Φορέων και Πολιτών.
γ) Ο κοινωνικός έλεγχος διενεργείται, μεταξύ άλλων, με έρευνες, ηλεκτρονικές και μη, με τις οποίες οι πολίτες αξιολογούν τις υπηρεσίες τις οποίες χρησιμοποίησαν. Κάθε ηλεκτρονική εφαρμογή μέσω της οποίας οι πολίτες συναλλάσσονται με τη διοίκηση, όπως και η κεντρική ιστοσελίδα κάθε Υπουργείου, περιλαμβάνει υποχρεωτικά παρόμοια πρόβλεψη για αξιολόγηση των σχετικών υπηρεσιών.
δ) Με τη συνεργασία του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., στις υπηρεσίες όπου προσέρχονται πολίτες αναπτύσσεται και εφαρμόζεται σύστημα διερεύνησης ικανοποίησης των πολιτών και υποβάλλονται παρατηρήσεις και προτάσεις για τη λειτουργία τους. Για το σκοπό αυτό συγκροτείται εκ μέρους της υπηρεσίας Ομάδα ή Ομάδες Έργου σε επίπεδο κεντρικής υπηρεσίας στην οποία συμμετέχουν υποχρεωτικά και υπάλληλοι των υπηρεσιών του πρώτου εδαφίου. Οι Ομάδες Έργου επεξεργάζονται τα σχετικά στοιχεία και συντάσσουν σχετικές Εκθέσεις που υποβάλλονται υποχρεωτικά στον αρμόδιο Υπουργό και στο Παρατηρητήριο της Δημόσιας Διοίκησης (ΠΑ.Δ.Δ.) της επόμενης παραγράφου και μπορούν να υποβάλουν εισηγήσεις με αλλαγές, ακόμη και νομοθετικές, που κρίνονται σκόπιμες.
2. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης συνιστάται στο Ε.Κ.Δ.Δ.Α. Παρατηρητήριο της Δημόσιας Διοίκησης (ΠΑ.Δ.Δ.) με αποστολή την επιστημονική παρακολούθηση της διοικητικής λειτουργίας και το συντονισμό των διαδικασιών αξιολόγησης και κοινωνικού ελέγχου της δημόσιας διοίκησης. Το Παρατηρητήριο στελεχώνεται από εμπειρογνώμονες του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., οι οποίοι επιλέγονται με διετή θητεία από το Διοικητικό Συμβούλιο του και προεδρεύεται από τον Πρόεδρο του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.. Στα μέλη του ΠΑ.Δ.Δ. δεν καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Avασυγκρότησης ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του άρθρου αυτού.

Όπως καταργήθηκε με την Παρ.2 Άρθρο 32 ΝΟΜΟΣ 4590/2019 και ισχύει από 07/02/2019

Άρθρο 23 ΝΟΜΟΣ 4369/2016


Άρθρο 23 ΝΟΜΟΣ 4369/2016
Ολομέλειες Διεύθυνσης και Τμήματος
1.Οι Ολομέλειες Διεύθυνσης και Τμήματος αποτελούν συμβουλευτικά όργανα της Διοίκησης, στα οποία δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι υπάλληλοι της αντίστοιχης οργανικής μονάδας.

2.α) Η Ολομέλεια Διεύθυνσης συγκαλείται και προεδρεύεται από τον οικείο προϊστάμενο Διεύθυνσης και σε περίπτωση κωλύματος του από τον οικείο προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης. Η Ολομέλεια Τμήματος συγκαλείται και προεδρεύεται από τον οικείο προϊστάμενο Τμήματος και σε περίπτωση κωλύματος του από τον οικείο προϊστάμενο Διεύθυνσης.
β) Η Ολομέλεια Διεύθυνσης συνεδριάζει τρεις (3) φορές το χρόνο για να αξιολογήσει την πορεία υλοποίησης των στόχων της Διεύθυνσης, όπως αυτοί αποτυπώνονται στη σύνολη λειτουργία της αντίστοιχης οργανικής μονάδας, και όποτε άλλοτε κρίνει σκόπιμο ο οικείος προϊστάμενος Διεύθυνσης ή ο αρμόδιος Γενικός Διευθυντής προκειμένου να συζητηθούν θέματα λειτουργίας της Διεύθυνσης. Εισηγητής είναι ο αρμόδιος προϊστάμενος Διεύθυνσης ή αρμόδιος υπάλληλος που επιλέγεται από αυτόν.
γ) Η Ολομέλεια Τμήματος συνεδριάζει μια φορά κάθε δύο (2) μήνες για να συζητήσει θέματα του Τμήματος και την πορεία υλοποίησης των στόχων του, και όποτε άλλοτε κρίνει σκόπιμο ο οικείος προϊστάμενος Τμήματος ή Διεύθυνσης, προκειμένου να συζητηθούν θέματα λειτουργίας του Τμήματος. Αν υπάρχουν παρατηρήσεις Ανεξάρτητων Αρχών ή ελεγκτικών μηχανισμών ή αναφορές με παράπονα πολιτών που αφορούν τη λειτουργία του Τμήματος, αυτά συζητούνται υποχρεωτικά στην επόμενη Ολομέλεια του Τμήματος. Οι Ολομέλειες μπορεί να συντάσσουν εισηγήσεις προς τη διοικητική
και πολιτική ηγεσία βάσει προτάσεων των μελών τους. Τα δύο τρίτα (2/3) των υπαλλήλων του Τμήματος μπορεί να ζητήσουν οποτεδήποτε με έγγραφη αναφορά τους προς τον προϊστάμενο τη σύγκληση έκτακτης Ολομέλειας, προκειμένου να συζητηθούν υπηρεσιακά θέματα, τα οποία προσδιορίζονται ειδικά στην αναφορά. Η έκτακτη Ολομέλεια συγκαλείται υποχρεωτικά εντός δέκα (10) ημερών από την περιέλευση της αναφοράς στον προϊστάμενο Διεύθυνσης.
δ) Στο τέλος κάθε έτους οι Ολομέλειες της Διεύθυνσης και του Τμήματος εγκρίνουν Εκθέσεις Αξιολόγησης του έργου που παρήγαγαν. Οι Εκθέσεις αυτές συντάσσονται από τον οικείο προϊστάμενο και εγκρίνονται ύστερα από συζήτηση τουλάχιστον από τα δύο τρίτα (2/3) των υπαλλήλων της αντίστοιχης δομής. Οι Εκθέσεις είναι επαρκώς αιτιολογημένες βάσει της στοχοθεσίας της κάθε δομής και λαμβάνουν βαθμολογία από το 0−100. Οι Εκθέσεις αυτές συνοδεύουν τον ατομικό φάκελο αξιολόγησης κάθε υπαλλήλου.
ε) Η τήρηση των πρακτικών των συνεδριάσεων των Ολομελειών ανατίθεται σε υπάλληλο που ορίζεται ως Γραμματέας από τον Πρόεδρο της.
Οι Ολομέλειες διεξάγονται εντός ωραρίου υπηρεσίας και ολοκληρώνονται με την εξάντληση των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης. Για τη συμμετοχή σε αυτές δεν καταβάλλεται υπερωριακή αποζημίωση. Για την επίτευξη απαρτίας απαιτείται η συμμετοχή τουλάχιστον των τριών πέμπτων (3/5) των υπαλλήλων, οι οποίοι υπογράφουν σχετικά. Δεν υπολογίζονται οι απόντες λόγω εκπαιδευτικής, αναρρωτικής αδείας ή αδείας μητρότητας ή ανατροφής τέκνου.

Άρθρο 22 ΝΟΜΟΣ 4369/2016


Άρθρο 22 ΝΟΜΟΣ 4369/2016
Στοχοθεσία
1. Με τη στοχοθεσία επιδιώκεται η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και συλλογικής δράσης της διοίκησης, η πληρέστερη εκπλήρωση της αποστολής της Υπηρεσίας, και η ανταπόκριση της στις ανάγκες της κοινωνίας.
2. Εντός της πρώτης εβδομάδας του Οκτωβρίου κάθε έτους ο Υπουργός ή το όργανο διοίκησης κάθε φορέα γνωστοποιεί και κατανέμει στις οικείες υπηρεσίες τους στρατηγικούς στόχους της υπηρεσίας για το επόμενο έτος. Στο πλαίσιο των στόχων αυτών, οι προϊστάμενοι των Γενικών Διευθύνσεων ή ελλείψει αυτών οι προϊστάμενοι Διευθύνσεων καταθέτουν στον Υπουργό ή στο όργανο διοίκησης εξειδικευμένη εισήγηση σχετικά με τους διαθέσιμους πόρους, τις υλοποιηθείσες και εν εξελίξει δράσεις της υπηρεσίας τους, καθώς και το γενικότερο προγραμματισμό του τομέα ευθύνης τους. Εντός της πρώτης εβδομάδας του Νοεμβρίου ο αρμόδιος Υπουργός ή το μονομελές όργανο διοίκησης, σε συνεργασία με τους ως άνω αναφερόμενους προϊσταμένους, αποφασίζει σχετικά επί των εισηγήσεων και στη συνέχεια γνωστοποιεί και κατανέμει σε κάθε Γενική Διεύθυνση ή σε κάθε Διεύθυνση τους στρατηγικούς στόχους της για το επόμενο έτος.
3. α) Η απόφαση της προηγούμενης παραγράφου κοινοποιείται ηλεκτρονικά σε όλους τους υπαλλήλους και παρουσιάζεται σε ολομέλεια των Διευθύνσεων ανά Γενική Διεύθυνση, όπου αυτή υφίσταται, υπό την προεδρία του Υπουργού ή του μονομελούς οργάνου διοίκησης.
β) Οι προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης προβαίνουν σε μια καταρχήν εξειδίκευση ανά οικεία Διεύθυνση των στόχων που έχουν τεθεί στην Γενική Διεύθυνση, ενημερώνουν σχετικά τους υπαγόμενους σε αυτούς προϊσταμένους Διεύθυνσης και ζητούν από αυτούς να εισηγηθούν περαιτέρω προσδιορισμό των στόχων κάθε Διεύθυνσης. Οι προϊστάμενοι Διεύθυνσης ζητούν από τους προϊσταμένους Τμήματος να εισηγηθούν τον προσδιορισμό των στόχων κάθε Τμήματος. Οι προϊστάμενοι Τμήματος ζητούν από τους υπαλλήλους να υποβάλουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους σχετικά με τη στοχοθεσία του Τμήματος, της Διεύθυνσης και συνολικά της Υπηρεσίας. Βάσει των εισηγήσεων των προϊσταμένων εκδίδεται από κάθε Γενικό Διευθυντή απόφαση για τους στόχους κάθε Διεύθυνσης.
γ) Ο προϊστάμενος Τμήματος παρουσιάζει στην Ολομέλεια των υπαλλήλων του Τμήματος του άρθρου 23, εντός της δεύτερης εβδομάδας του Δεκεμβρίου κάθε έτους, τους στόχους που έχουν αποφασιστεί κατά τα ανωτέρω και προτείνει, στο πλαίσιο της στοχοθεσίας αυτής, τους ατομικούς στόχους κάθε υπαλλήλου, λαμβάνοντας υπόψη τις δεξιότητες, γνώσεις, εμπειρίες
και τα καθήκοντα που ασκεί. Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση πραγματοποιείται και συζήτηση σχετικά με την ευρύτερη στοχοθεσία της υπηρεσίας και τους τρόπους βελτίωσης της λειτουργίας της. Στη συνέχεια, μετά από συνέντευξη με κάθε υπάλληλο, και αφού λάβει υπόψη τη γνώμη του, ο προϊστάμενος καθορίζει γραπτά την ατομική στοχοθεσία του και την ειδικότερη συμβολή του στην επίτευξη των στόχων του Τμήματος, με ατομικούς στόχους, οι οποίοι αναλύονται σε συγκεκριμένες ενέργειες, με χρονικά προσδιορισμένη υλοποίηση, όπου η φύση της Υπηρεσίας το επιτρέπει. Οι αποφάσεις στοχοθεσίας κοινοποιούνται ηλεκτρονικά σε όλο το προσωπικό που αφορούν και δημοσιεύονται στη Διαύγεια.
δ) Ως προς τις οργανικές μονάδες επιπέδου αυτοτελούς Γραφείου εφαρμόζονται αναλόγως οι ρυθμίσεις της περίπτωσης γ΄.
4. Στις αποφάσεις στοχοθεσίας καθορίζονται ο βαθμός προτεραιότητας για κάθε στόχο, οι δείκτες μέτρησης των αποτελεσμάτων, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
5. Η διαδικασία της περίπτωσης γ της παραγράφου 3 μπορεί να επαναληφθεί μετά την παρέλευση τετραμήνου και πριν από την παρέλευση οκταμήνου από την έναρξη αυτής με σκοπό την αναθεώρηση των στόχων.

6.Με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του οικείου Υπουργού καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του άρθρου αυτού.

Άρθρο 21 ΝΟΜΟΣ 4369/2016


Άρθρο 21 ΝΟΜΟΣ 4369/2016
Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης
1. Σε κάθε Υπουργείο, Γενική ή Ειδική Γραμματεία Υπουργείου με απόφαση του οικείου Υπουργού, σε κάθε αυτοτελή δημόσια υπηρεσία με απόφαση του προϊσταμένου της, σε κάθε Αποκεντρωμένη Διοίκηση με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σε κάθε Περιφέρεια με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, και σε κάθε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.), το οποίο έχει δικό του Υπηρεσιακό Συμβούλιο, με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού, συνιστάται Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.
Η εν λόγω Επιτροπή αποτελείται από: τον προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης αρμοδιότητας θεμάτων προσωπικού, έναν προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης του οικείου φορέα και έναν προϊστάμενο Γενικής Διεύθυνσης από άλλο Υπουργείο ή άλλο φορέα με ισάριθμους ομοιόβαθμους αναπληρωτές τους από τον οικείο ή από άλλους φορείς.
Πρόεδρος της Επιτροπής ορίζεται ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης αρμοδιότητας θεμάτων προσωπικού. Η επιλογή του μέλους της Επιτροπής από τον
οικείο φορέα εκτός του Προέδρου γίνεται με δημόσια κλήρωση. Για την επιλογή του μέλους που προέρχεται από άλλο φορέα διενεργείται υποχρεωτικά δημόσια κλήρωση μεταξύ τουλάχιστον πέντε (5) υποψηφίων που προέρχονται από πέντε (5) διαφορετικούς φορείς. Με όμοια απόφαση μπορεί να συγκροτούνται περισσότερες Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης στον ίδιο φορέα, όποτε κρίνεται αναγκαίο.
Γραμματέας της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης ορίζεται υπάλληλος της Διεύθυνσης αρμοδιότητας θεμάτων προσωπικού του οικείου φορέα. Στην Επιτροπή μετέχουν χωρίς δικαίωμα ψήφου και δύο (2) αιρετοί εκπρόσωποι των μόνιμων υπαλλήλων ή των υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) του οικείου φορέα. Στην Επιτροπή μετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου ή Συλλόγου ή Σωματείου, του οποίου ο αξιολογούμενος είναι μέλος, ύστερα από αίτηση του τελευταίου.
Οι φορείς που δεν διαθέτουν δικό τους Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπάγονται στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του φορέα από τον οποίο εποπτεύονται.
Για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης συνιστάται με απόφαση του Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και αποτελείται από τα τακτικά μη αιρετά μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, που λειτουργεί σε κάθε νομό για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού με την υποχρεωτική συμμετοχή ενός προϊστάμενου Διεύθυνσης προερχόμενου από άλλο φορέα κατόπιν επιλογής σύμφωνα με τη διαδικασία του πέμπτου εδαφίου της παραγράφου 1. Τα ανωτέρω ισχύουν αναλόγως και για τους Δήμους Αθηναίων, Πειραιώς και Θεσσαλονίκης, οι οποίοι διαθέτουν δικό τους Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Ειδικά για τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού το σύστημα αξιολόγησης του παρόντος νόμου εφαρμόζεται μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος του.
Για τις Ανεξάρτητες Αρχές και το διοικητικό προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης συγκροτείται από τα τακτικά μη αιρετά μέλη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου αυτών με την υποχρεωτική συμμετοχή ενός προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης προερχόμενου από άλλο φορέα, κατόπιν επιλογής, σύμφωνα με τη διαδικασία του πέμπτου εδαφίου της παραγράφου 1.
Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.6 Άρθρο 43 ΝΟΜΟΣ 4590/2019 και ισχύει από 07/02/2019
2. Έργο της Επιτροπής είναι η αξιολόγηση των ενστάσεων του άρθρου 20, καθώς και των εξαιρετικών επιδόσεων κατά τα οριζόμενα στις παραγράφους 5 και 12 του άρθρου 17, στις παραγράφους 5 και 11 του άρθρου 18 και στην παράγραφο 4 του άρθρου 16.
3. Στους φορείς που δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν οι προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων ορίζονται μέλη, τακτικά και αναπληρωματικά, προϊστάμενοι Διευθύνσεων, από τους οποίους υποχρεωτικά ένας προέρχεται από άλλο φορέα με τη διαδικασία του πέμπτου εδαφίου της παραγράφου 1.
Εάν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν οι προϊστάμενοι Διευθύνσεων, οι υπάλληλοι των εν λόγω φορέων υπάγονται στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του φορέα που τους εποπτεύει.
Σε όσους φορείς προβλέπεται Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο ακόμη δεν έχει συσταθεί, οι υπάλληλοι των εν λόγω φορέων υπάγονται στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του φορέα που τους εποπτεύει.
4. Αν η Επιτροπή κληθεί να αξιολογήσει ενστάσεις ή τις εξαιρετικές επιδόσεις υπαλλήλων ή προϊσταμένων που έχουν αξιολογηθεί από μέλος της Επιτροπής, το συγκεκριμένο μέλος κωλύεται να συμμετάσχει στην εξέταση του εν λόγω θέματος από την Επιτροπή και τη θέση του παίρνει ο αναπληρωτής του.
Η θητεία των μελών της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης είναι διετής. Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος η θητεία τους λήγει στις 31.12.2016.

Άρθρο 20 ΝΟΜΟΣ 4369/2016


Άρθρο 20 ΝΟΜΟΣ 4369/2016
Ενστάσεις
1.Ο αξιολογούμενος υπάλληλος έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης, αν ο μέσος όρος βαθμολογίας της Έκθεσης Αξιολόγησης είναι μικρότερος του εβδομήντα πέντε (75).
2. Η ένσταση πρέπει να περιλαμβάνει αναλυτικά τα συγκεκριμένα στοιχεία και τα πραγματικά περιστατικά στα οποία ο αξιολογούμενος θεμελιώνει τους ισχυρισμούς της ένστασής του.
3. Οι ενστάσεις ασκούνται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία επτά (7) εργάσιμων ημερών από τη γνωστοποίηση της έκθεσης στον υπάλληλο. Οι ενστάσεις υποβάλλονται στην οικεία Διεύθυνση Διοικητικού η οποία τις διαβιβάζει στην αρμόδια Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.

4. Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης εξετάζει το παραδεκτό και το βάσιμο της ένστασης και μπορεί είτε να οριστικοποιήσει είτε να διορθώσει την έκθεση αξιολόγησης με παράθεση πλήρους αιτιολογίας. Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης δικαιούται να ζητήσει οποιεσδήποτε πρόσθετες διευκρινίσεις κρίνει απαραίτητες από τους αξιολογητές ή τον αξιολογούμενο και γενικώς να ενεργήσει για τη διακρίβωση των προβαλλόμενων ισχυρισμών. Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης αποφαίνεται για τις ενστάσεις μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από την περιέλευσή τους σε αυτή.

Άρθρο 19 ΝΟΜΟΣ 4369/2016

Άρθρο 19 ΝΟΜΟΣ 4369/2016
Συμβουλευτική Συνέντευξη
1. Πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ο άμεσα ιεραρχικά προϊστάμενος, ως πρώτος αξιολογητής, καλεί επί αποδείξει τον υπάλληλο προκειμένου να συζητήσει μαζί του τρόπους βελτίωσης της απόδοσής του και καλύτερης αξιοποίησης και ανάπτυξης των ικανοτήτων του, προς όφελος τόσο του ιδίου όσο και για τη λειτουργία γενικά και την απόδοση της οργανικής μονάδας, στην οποία υπηρετεί. Η ημερομηνία της συμβουλευτικής συνέντευξης σημειώνεται σε ειδικό πεδίο της έκθεσης αξιολόγησης με σήμανση, στην περίπτωση κατά την οποία ο αξιολογούμενος ζήτησε προθεσμία για να υποβάλει τις απόψεις αντιρρήσεις του, κατά τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού.
Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.6 Άρθρο 9 ΝΟΜΟΣ 4533/2018 και ισχύει από 27/04/2018
2. Σε περίπτωση αξιολόγησης του υπαλλήλου με μέσο όρο βαθμολογίας της έκθεσης μικρότερο του εξήντα (60) συμπληρώνονται υποχρεωτικά από τον αξιολογητή στο έντυπο αξιολόγησης τα μέτρα βελτίωσης που οφείλει να λάβει ο αξιολογούμενος, ο προϊστάμενος που τον αξιολογεί, στο μέτρο των αρμοδιοτήτων του, και η υπηρεσία.
3. Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να υποβάλει στον αξιολογητή απόψεις αντιρρήσεις μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την πραγματοποίηση της συνέντευξης. Οι απόψεις αντιρρήσεις, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της έκθεσης αξιολόγησης του υπαλλήλου και λαμβάνονται υπόψη από τον αξιολογητή.
Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.6 Άρθρο 9 ΝΟΜΟΣ 4533/2018 και ισχύει από 27/04/2018

4.Αν προτείνονται μέτρα βελτίωσης, αυτά λαμβάνονται υπόψη υποχρεωτικά από τον αξιολογητή κατά την επόμενη περίοδο αξιολόγησης του υπαλλήλου. Ο αξιολογητής οφείλει να σημειώσει στην έκθεση αξιολόγησης τα μέτρα που έλαβε ο ίδιος και η υπηρεσία προκειμένου να βοηθήσουν τον υπάλληλο να βελτιώσει την απόδοση του. Αν παραλειφθεί η προαναφερόμενη υποχρέωση, η παράλειψη αυτή λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη ως δυσμενές στοιχείο από τον προϊστάμενο του αξιολογητή κατά την αξιολόγηση του τελευταίου.

Άρθρο 18 ΝΟΜΟΣ 4369/2016


Άρθρο 18 ΝΟΜΟΣ 4369/2016
Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων
1. Τα κριτήρια αξιολόγησης των προϊσταμένων οργανικών μονάδων κατατάσσονται στις εξής κατηγορίες:
Α. Γνώση του αντικειμένου, αντίληψη, ενδιαφέρον και δημιουργικότητα
Β. Υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά
Γ. Διοικητικές ικανότητες
Δ. Αποτελεσματικότητα
2. Κάθε κατηγορία κριτηρίων αναλύεται στα εξής επιμέρους κριτήρια:
Α. ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
α) Επαγγελματική επάρκεια. Αξιολογείται η γνώση του αντικειμένου της δημόσιας
διοίκησης, η ικανότητα οργάνωσης του ατομικού και συλλογικού φόρτου εργασίας και η ευθυκρισία.
β) Αντίληψη και ικανότητα λύσης προβλημάτων. Αξιολογείται η ορθή σύλληψη των προβλημάτων, η
ικανότητα αντίληψης σύνθετων καταστάσεων και θέση προτεραιοτήτων, η πρόβλεψη και έγκαιρη αντιμετώπιση συνεπειών και η ορθή διαχείριση κρίσεων.
γ) Πρωτοβουλία Καινοτομίες. Αξιολογείται η ανάπτυξη δημιουργικών και πρακτικών
λύσεων, η δυνατότητα για συνεχή βελτίωση της απόδοσης και δημιουργικότητας και η εισαγωγή και αποδοχή καινοτόμων μεθόδων.
Β. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
δ) Συμπεριφορά προς πολίτες. Εξυπηρέτηση του κοινού. ε) Επικοινωνία και συνεργασία με τους προϊσταμένους. στ) Επικοινωνία και συνεργασία με τους υφισταμένους. Αξιολογείται η ικανότητα ακριβούς και σαφούς επικοινωνίας, προφορικής και γραπτής, η ικανότητα διαπραγμάτευσης αλλά και αντίληψης των προβλημάτων επικοινωνίας, η επίδειξη σεβασμού στη διαφορετικότητα.
Γ. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ζ) Ικανότητα να προγραμματίζει, οργανώνει, συντονίζει και ελέγχει τις εργασίες της μονάδας του. Αξιολογείται η ηγετική ικανότητα, ιδίως ως προς την προετοιμασία μελλοντικών στελεχών και την κατανομή έργου στο προσωπικό ευθύνης τους.
η) Ικανότητα να καθοδηγεί, ενημερώνει, παρακινεί τους υπαλλήλους, να αναπτύσσει τις επαγγελματικές και προσωπικές ικανότητες και δεξιότητες τους, να παρέχει κίνητρα συνεχούς επιμόρφωσης, να δίνει παραδείγματα εξωστρεφούς παρουσίας σε συνέδρια, ημερίδες και διεθνείς διοργανώσεις.
θ) Ικανότητα αντικειμενικής και αμερόληπτης αξιολόγησης.
ι) Ικανότητα λήψης αποτελεσματικών αποφάσεων, ιδίως σε συνθήκες κρίσης.
Δ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ια) Βαθμός επίτευξης των στόχων της ατομικής στοχοθεσίας.
3. Στο δ΄ κριτήριο αξιολογούνται μόνο οι προϊστάμενοι, των οποίων οι οργανικές μονάδες έρχονται σε επικοινωνία με το κοινό. Το ια΄ κριτήριο βαθμολογείται μόνον αν έχουν τεθεί στόχοι για το έτος που αφορά η αξιολόγηση.
4. Κάθε επιμέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με ένα ακέραιο βαθμό που, κατά την αντικειμενική κρίση, αρμόζει στο αντίστοιχο κριτήριο για τον αξιολογούμενο. Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100.
5. Με βαθμό από 90 έως 100 βαθμολογούνται οι άριστοι προϊστάμενοι που έχουν σημειώσει κατά την περίοδο αξιολόγησης όλως εξαιρετική επίδοση. Ως όλως εξαιρετική επίδοση νοείται η υψηλού επιπέδου ικανότητα συντονισμού της οργανικής μονάδας για την επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγεγραμμένων στόχων από τους οποίους προέκυψε σημαντικό όφελος για το φορέα. Για τη βαθμολογία με βαθμό από 90 και πάνω απαιτείται η παράθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας της βαθμολογίας αυτής για τα κριτήρια αξιολόγησης, με καταγραφή πραγματικών δεδομένων που τη στοιχειοθετούν και η βαθμολογία εξετάζεται υποχρεωτικά από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21, η οποία είτε την οριστικοποιεί είτε την διορθώνει με παράθεση πλήρους αιτιολογίας.
6. Με τους βαθμούς 75 έως 89 βαθμολογούνται από τους αξιολογητές όσοι θεωρούνται πολύ επαρκείς προϊστάμενοι, οι οποίοι μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της Υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα.
7. Με τους βαθμούς 60 έως 74 οι επαρκείς προϊστάμενοι.
8. Με τους βαθμούς 50 έως 59 οι μερικώς επαρκείς προϊστάμενοι.
9. Με τους βαθμούς 40 έως 49 οι μέτριοι προϊστάμενοι.
10. Με τους βαθμούς 25 έως 39 οι ανεπαρκείς προϊστάμενοι.
11. Με τους βαθμούς 0 έως 24 οι ακατάλληλοι για τη θέση προϊστάμενοι.
12. Βαθμολογία μικρότερη των 60 βαθμών πρέπει υποχρεωτικά να αιτιολογείται ειδικά και να βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά στοιχεία, τα οποία να στοιχειοθετούν την ανεπαρκή διοίκηση της δομής, καθώς και την ανεπαρκή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 21.
13.Το κριτήριο ια΄ βαθμολογείται ανάλογα με το βαθμό ανταπόκρισης του προϊσταμένου στην ατομική στοχοθεσία του, βάσει ειδικής πάντοτε αιτιολογίας.
Κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος, το εν λόγω κριτήριο δεν βαθμολογείται, εάν δεν έχει προηγηθεί διαδικασία στοχοθεσίας, σύμφωνα με το νόμο αυτόν.
14. Η αξιολόγηση των προϊσταμένων λαμβάνει υπόψη και την αξιολόγηση των υφισταμένων, όπως περιγράφεται στην επόμενη παράγραφο.
15. Ο προϊστάμενος Τμήματος αξιολογείται επίσης από το σύνολο των άμεσα υφισταμένων του, εφόσον αυτοί είναι τουλάχιστον τρεις (3). Ο προϊστάμενος Διεύθυνσης αξιολογείται από τους προϊσταμένους Τμήματος και εάν αυτοί είναι λιγότεροι από τρεις (3), από το σύνολο των υπαλλήλων της Διεύθυνσης. Ο προϊστάμενος επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης αξιολογείται από τους προϊσταμένους επιπέδου Διεύθυνσης και Τμήματος που υπάγονται στη Γενική Διεύθυνση.
Η κατά τα ανωτέρω αξιολόγηση από τους υφισταμένους πραγματοποιείται βάσει ανώνυμου ερωτηματολογίου.
Το ερωτηματολόγιο αυτό περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια:
α) ικανότητα διοίκησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού,
β) ικανότητα αποτελεσματικής καθοδήγησης των υφισταμένων, υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά,
γ) ικανότητα διαχείρισης κρίσεων,
δ) ανάληψη ευθύνης,
ε) δεκτικότητα στην εισαγωγή νέων μεθόδων και νέων τεχνολογιών. Επί των κριτηρίων αυτών αξιολογούν οι υφιστάμενοι
τον προϊστάμενο τους βάσει της παρακάτω κλίμακας:
90−100: άριστος,
75−89: πολύ επαρκής,
60−74: επαρκής,
50−59: μερικώς επαρκής,
40−49: μέτριος,
25−39: ανεπαρκής,
0−24: ακατάλληλος.
Κάθε κριτήριο βαθμολογείται ξεχωριστά.
Όπως τροποποιήθηκε με την Παρ.5 Άρθρο 9 ΝΟΜΟΣ 4533/2018 και ισχύει από 27/04/2018

16. Η βαθμολογία κάθε ετήσιας αξιολόγησης των προϊσταμένων από τους υφιστάμενους συνοδεύει τον ατομικό φάκελο αξιολόγησης κάθε προϊσταμένου και συνεκτιμάται κατά τις αξιολογήσεις του/της.