Joseph Pulitzer, 1847-1911 Αμερικανός εκδότης
Όταν οι αντίπαλοι μας επιδιώκουν τον Κομματικό Συνδικαλιστικό Πόλεμο, εμείς ζούμε και εργαζόμαστε για την Εργασιακή Ειρήνη.

_

_

Συνολικές προβολές σελίδας


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ από 2012 εώς και ΜΑΪΟ 2023.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΟΛΟΥ : 37 ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ 3 ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΓΙΑ 522 ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Η ΠΟΕΔΗΝ κατέθεσε υπόμνημα στον Υπουργό Υγείας κο. Β. Κικίλια

01.08.2019

Η ΠΟΕΔΗΝ κατέθεσε υπόμνημα στον Υπουργό Υγείας κο. Β. Κικίλια

ΑΘΗΝΑ 31/7/2019
ΑΡ. ΠΡΩΤ.: 1854
ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ
Κο. ΒΑΣΙΛΗ ΚΙΚΙΛΙΑ

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Κύριε Υπουργέ,
Το Υπουργείο Υγείας θα πρέπει να αποκτήσει ένα αξιόπιστο πληροφοριακό σύστημα για να αποτυπώνεται η πραγματική εικόνα του υπηρετούντος προσωπικού με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, της χρηματοδότησης, των λειτουργούντων υπηρεσιών κ.α.
Τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια δεν λειτούργησε το ΕΣΥNET με αποτέλεσμα να είναι θολή η εικόνα του συστήματος και την κυβέρνηση να δηλώνει ότι θέλει με την κατάστασή του.
Οι παθογένειες των Νοσοκομείων και γενικότερα του ΕΣΥ για να αντιμετωπισθούν χρειάζονται επαρκή Προσωπικό, κονδύλια και ικανά στελέχη στη Διοίκηση και όχι «κομματικά φερέφωνα» της κάθε Κυβέρνησης.
Διοικητές Νοσοκομείων προκάλεσαν, έσυραν στα Δικαστήρια τους εργαζόμενους (πχ Ζάκυνθος, Νοσοκομείο Νίκαιας) θα πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν.
800 Προϊστάμενοι Οργανικών Μονάδων στο σύνολο 2100 απομακρύνθηκαν παράνομα αφού θα έπρεπε να παραμείνουν στη θέση τους έως ότου γίνουν οι κρίσεις με βάση το Ν. 4369/2016. Μάλιστα πολλοί συνάδελφοι δικαιώθηκαν στα Δικαστήρια χωρίς να αποκατασταθούν υπηρεσιακά.
Οι Δημόσιες Δαπάνες Υγείας στη χώρα μας είναι μεταξύ 4,7 και 5,2% του ΑΕΠ (δεν έχουμε επίσημα στοιχεία για το έτος 2018). Εξαιτίας αυτού αφενός οι πολίτες βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για αγορά υπηρεσιών (η ιδιωτική δαπάνη υγείας στη χώρα μας είναι 3,5% του ΑΕΠ εν’ αντιθέσει με τις άλλες χώρες της Ευρώπης που ο μέσος όρος είναι 1% του ΑΕΠ) και αφετέρου υποβαθμίζεται συνεχώς η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Σε κακή κατάσταση είναι οι υποδομές και ο εξοπλισμός. Έχουμε 1627 θανάτους κατ’ έτος από Νοσοκομειακές λοιμώξεις. Υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε υλικά και φάρμακα.
Στις προγραμματικές δηλώσεις δεν ανακοινώθηκε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αύξησης των Δημόσιων Δαπανών Υγείας και της χρηματοδότησης των Νοσοκομείων που ειδικά τους τελευταίους μήνες κάθε έτους είναι σε τραγική οικονομική κατάσταση.
Η Κρατική Χρηματοδότηση στα Νοσοκομεία είναι εφέτος 786 εκ. ευρώ και χρειάζεται γενναία αύξηση.
Η Δημόσια Υγεία δεν προσφέρεται δωρεάν στους πολίτες. Πληρώνουμε στον ΕΟΠΥΥ 6% εισφορά για υγειονομική περίθαλψη επί των μισθών και των συντάξεων και αρκετούς φόρους που θα πρέπει να επενδύεται ένα μέρος αυτών στη Δημόσια Υγεία. Οι υπηρεσίες μετεξελίσσονται σταδιακά σε ανταποδοτικές –ανταγωνιστικές.
Διαφωνούμε ριζικά με την πρόταση για εγκαθίδρυση στα Νοσοκομεία Ιατροτεχνολογικού Εξοπλισμού από τον Ιδιωτικό Τομέα με τη μορφή συμπράξεων Δημοσίου-Ιδιωτικού Τομέα.
Οι ιδιώτες θα πλουτίζουν εκ του ασφαλούς σε βάρος του Δημοσίου και από τις τσέπες των ασθενών.
Τα Νοσοκομεία χρειάζεται άμεσα να επενδύσουν σε εξοπλισμό, αφού γίνεται απόσβεση της επένδυσης εντός δύο ετών. Έτσι δεν θα επιβαρύνονται, δεν θα ταλαιπωρούνται οι ασθενείς και εξοικονομούνται πόροι από τον ΕΟΠΥΥ.
Πολλές φορές έχουμε καταγγείλει τις παράνομες, υπέρογκες χρεώσεις των τουριστών που επισκέπτονται το Νοσοκομείο ΑΕΜΥ της Σαντορίνης.
Ο Ιατροτεχνολογικός Εξοπλισμός είναι σε τραγική κατάσταση, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι ασθενείς και να πληρώνουν από την τσέπη τους τα «μαγαζιά γωνία» διαγνωστικά κέντρα του Ιδιωτικού τομέα. Ως εκ τούτω μονόδρομος είναι οι επενδύσεις.
Η αποσυμφόρηση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών από τις πολύωρες αναμονές των ασθενών και τα ράντζα δεν λύνονται με διοικητικά μέτρα. Απαιτείται ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης.
Η κατάσταση στα ΤΕΠ για να διορθωθεί θέλει προσλήψεις Ιατρικού, Νοσηλευτικού και λοιπού Προσωπικού, όπως επίσης απαραίτητη είναι η λειτουργία των Ιατρικών Μηχανημάτων για διάγνωση και θεραπεία, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες και επικίνδυνες διακομιδές.
527 Τραυματιοφορείς πρώην σχολικοί φύλακες, που είναι σημαντικοί στην εξυπηρέτηση των περιστατικών στα ΤΕΠ μετατάχθηκαν ρουσφετολογικά προεκλογικά στους Δήμους. Τα κενά είναι δυσαναπλήρωτα.
Για την ταλαιπωρία των ασθενών στα ΤΕΠ συμβάλλει ο διαλυμένος εξοπλισμός και υποδομές των Νοσοκομείων. Τα ράντζα που αναπτύσσονται μετά τις εφημερίες, δείχνουν την ανάγκη για στοχευμένη ανάπτυξη νέων Νοσοκομειακών κλινών σε περιοχές που δεν επαρκούν καθότι έκλεισαν Νοσοκομεία το 2013 και η ζήτηση αυξήθηκε 30%.
Ασφάλεια εργαζομένων
Μείζον είναι το ζήτημα της ασφάλειας του προσωπικού. Δέχονται συνεχώς επιθέσεις από άτομα, ασθενείς, συνοδούς που επιδεικνύουν επικίνδυνη παραβατική συμπεριφορά. Στην ημερήσια διάταξη είναι οι κλοπές και οι βανδαλισμοί. Απαιτείται βελτίωση των μέτρων ασφαλείας και αύξηση του αριθμού των Φυλάκων.
ΕΚΑΒ
Άμεσα θα πρέπει να επιμεληθούν τα προβλήματα της στελέχωσης του ΕΚΑΒ και της ανανέωσης των ασθενοφόρων.
Η έλλειψη κλινών ΜΕΘ αναγκάζει διασωληνωμένους ασθενείς να νοσηλεύονται σε ράντζα-φορεία ή σε κοινούς θαλάμους Νοσηλείας.
Η Κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα αναλυτική και ξεκάθαρη εικόνα για τις κλίνες ΜΕΘ που πραγματικά λειτουργούν σε κάθε Νοσοκομείο.
Επισημαίνουμε την αναστολή λειτουργίας αρκετών κλινών ΜΕΘ το καλοκαίρι για απολύμανση που μειώνουν πολύ περισσότερο τις διαθέσιμες κλίνες.
Σήμερα λειτουργούν 420 κλίνες ΜΕΘ. Άλλες 150 είναι κλειστές αν και έτοιμες να λειτουργήσουν λόγω έλλειψης ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Με βάση τα αναπτυγμένα κρεβάτια στα Νοσοκομεία (30.000) θα έπρεπε να λειτουργούν 3.000 κλίνες ΜΕΘ.
Τραγική είναι η κατάσταση των Νοσοκομείων σε στελέχωση. Οι κενές Οργανικές θέσεις αγγίζουν τις 45.000. Το Προσωπικό των Νοσοκομείων λιγόστεψε κατά 25.000 τα 10 χρόνια των Μνημονίων. 800.000 είναι τα ρεπό και οι άδειες που οφείλονται στο Νοσηλευτικό Προσωπικό. 12.000 είναι οι συμβασιούχοι που υπηρετούν στα Νοσοκομεία των οποίων οι συμβάσεις λήγουν το πρώτο εξάμηνο του έτους 2020 (ΟΑΕΔ, Επικουρικοί, πρώην Εργολαβικό, ΚΕΕΛΠΝΟ κ.α.). Κλινικές 40 ασθενών καλύπτονται από μία ή δύο Νοσηλεύτριες στην καλύτερη περίπτωση σε κάθε βάρδια.
50 Νοσοκομεία στα νησιά και την Περιφέρεια έχουν απολέσει το δευτεροβάθμιο χαρακτήρα τους λόγω έλλειψης γιατρών βασικών ειδικοτήτων και Νοσηλευτικού Προσωπικού.
Στις 2500 προσλήψεις που ανακοινώθηκαν από την Κυβέρνηση, δεν ξεκαθαρίστηκε εάν συμπεριλαμβάνονται οι 1116 της προκήρυξης 2Κ/2019 που είναι σε αντικατάσταση αντίστοιχου αριθμού υπηρετούντος Επικουρικού προσωπικού. Ο αριθμός των προσλήψεων μετά από τόσα χρόνια μηδενικών προσλήψεων, δεν επιλύουν το μείζον πρόβλημα με δεδομένο ότι 1500 κατ’ έτος συνταξιοδοτούνται και αποχωρούν από τα Νοσοκομεία (1200 Νοσηλευτές λοιπό προσωπικό και 300 γιατροί).
Οι 1500 Νοσηλευτές οι οποίοι εισέρχονται στα Νοσοκομεία για χορήγηση ειδικότητας δεν ξεκαθαρίστηκε εάν θα εργάζονται με πλήρη ωράρια και θα καλύπτουν βάρδιες, ο τρόπος που θα αμείβονται ή θα ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με την εκπαίδευσή τους;
Νοσοκομεία διασυνδεόμενα απώλεσαν τον δευτεροβάθμιο χαρακτήρα λόγω έλλειψης προσωπικού. Ειδικά μετά την ψήφιση του Ν. 4600/2019 άρθρο 129 που δίνεται τη δυνατότητα στους Διοικητές των Ενιαίων Νομικών προσώπων να μετακινούν ιατρικό προσωπικό με απόφασή τους. Θα πρέπει να επανέλθει η Νομική αυτοτέλεια των εν λόγω Νοσοκομείων.
Η Ψυχιατρική Μεταρρύθμιση καρκινοβατεί.
Το σύστημα ψυχικής υγείας στηρίζεται σε μεγάλο ποσοστό στη λειτουργία των τριών εναπομεινάντων Ψυχιατρικών Νοσοκομείων τα οποία θα πρέπει να συνεχίσουν και να αναβαθμίσουν τη λειτουργία τους.
Να ιδρυθούν Ψυχιατρικοί τομείς στα Γενικά Νοσοκομεία και Μονάδες αποασυλοποίησης.
Θα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση του πλαισίου οργάνωσης των Νοσοκομείων Π.Δ. 87/1986 και έκδοση νέων σύγχρονων Οργανισμών.
Δεν ανακοίνωσε η Κυβέρνηση στις προγραμματικές δηλώσεις, τι προτίθεται να κάνει με τους 12.000 συμβασιούχους των Νοσοκομείων που εάν φύγουν με την λήξη των συμβάσεων θα καταρρεύσουν τα Νοσοκομεία. Δεν ακούσαμε τι πρόκειται να γίνει με το πρώην εργολαβικό προσωπικό που υπηρετεί με συμβάσεις εργασίας και εάν προτίθενται το Υπουργείο Υγείας να εκδιώξει τους εργολάβους και στα άλλα Νοσοκομεία που παραμένουν με προσωρινές δικαστικές αποφάσεις παρά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η τελική εκδίκαση απομάκρυνσης των εργολάβων στο Συμβούλιο Επικρατείας (Σεπτέμβριος 2019). Οι εργολάβοι που εκμεταλλεύονται τους εργαζόμενους και στοιχίζουν πολύ ακριβότερα στο Κράτος.
Θέση μας είναι η εκδίωξη των εργολάβων από όλα τα Νοσοκομεία.
Απαιτείται γενναίος επίσης προγραμματισμός περισσοτέρων προσλήψεων που θα καλύπτει τις συνταξιοδοτήσεις και θα αναπληρώνει τα κενά. Επίσης θα πρέπει να ανανεωθούν οι συμβάσεις των υπαλλήλων που υπηρετούν με ελαστικές μορφές απασχόλησης.
Οι διαδικασίες των προσλήψεων καθυστερούν 2 χρόνια και άνω στο ΑΣΕΠ από την ημέρα που εξαγγέλλονται.
Θα πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία και οι προσλήψεις να ολοκληρώνονται εντός του έτους που εξαγγέλλονται ώστε να είναι σε θέση να τηρείται ετήσιος προγραμματισμός προσλήψεων.
Δεν ακούσαμε στις προγραμματισμένες δηλώσεις της Κυβέρνησης για την αναγκαιότητα αύξησης των μισθών των Νοσηλευτών και των λοιπών εργαζομένων. Ο νεοδιόριστος Νοσηλευτής Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης λαμβάνει 640 ευρώ μισθό. Ακόμη δεν εφαρμόσθηκε η απόφαση Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας για την αύξηση του Επιδόματος των Τμημάτων της Νοσηλευτικής και Ιατρικής Υπηρεσίας από 250 στα 290 ευρώ. Δεν ακούσαμε για το δίκαιο αίτημα της ένταξής μας στα ΒΑΕ. Δεν μπορούν οι Νοσηλευτές να εργάζονται 67 ετών και να προσφέρουν ασφαλείς υπηρεσίες. Αντιμετωπίζουν μυοσκελετικά προβλήματα μετά την 20ετία και 3000 περίπου αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας (καρκίνο, αυτοάνοσα).
Θα πρέπει να λυθεί οριστικά η συνέχιση χορήγησης του Επιδόματος Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας το οποίο χορηγείται με βάση τον Ν. 4571 άρθρο 17 έως τέλους του έτους 2019 και μετά διακόπτεται.
Η ταλαιπωρία των καρκινοπαθών που διανύουν εκατοντάδες χιλιόμετρα για να προμηθευτούν τα φάρμακα από τα λίγα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ που λειτουργούν είναι απίστευτη. Ελπίζουμε τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν (διανομή κατ’ οίκον, Ανάπτυξη φαρμακείων ΕΟΠΥΥ κλπ) να επιλύσουν άμεσα το πρόβλημα.
Δεν ακούσαμε επίσης τι προτίθεται να πράξει η Κυβέρνηση με το νέο τρόπο τιμολόγησης των φαρμάκων.
Οι τιμές όπως θεσμοθετήθηκε προεκλογικά από την προηγούμενη Κυβέρνηση με βάση τις δύο χαμηλότερες των χωρών της Ευρωζώνης και όχι τις τρεις χαμηλότερες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οδηγεί σε αυξήσεις των τιμών που επιβαρύνονται εκτός του ΕΟΠΥΥ και οι ασθενείς.
Γι’ αυτό εξάλλου η προηγούμενη Κυβέρνηση δεν εξέδωσε τον τιμοκατάλογο προεκλογικά.
Συλλογική Σύμβαση
Καταθέσαμε στην προηγούμενη κυβέρνηση πρόταση για την Σύναψη Συλλογικής Σύμβασης με τα συναρμόδια Υπουργεία. Θα πρέπει άμεσα να εκκινήσει η διαδικασία.
Επιθυμούμε και επιδιώκουμε τον διάλογο με την Κυβέρνηση, χωρίς όμως να αποποιούμαστε τις πάγιες και διαχρονικές θέσεις μας.

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ