Διαβάζοντας τα σχόλια ....
Διαβάζοντας τις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου προς διαβούλευση,είναι λυπηρό το γεγονός ότι δεν γίνεται ουδεμία αναφορά για την μισθολογική αναγνώριση του επικίνδυνου του επαγγέλματος όλων των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας. Ενδεικτικά επί της αναγκαιότητας θέσπισης σχετικής διάταξης αναφέρεται το δελτίο τύπου το οποίο αναρτήθηκε την 08-05-2023 στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη στον σύνδεσμο: https://www.minocp.gov.gr/2023/05/08/08-05-2023/ με θέμα:»08-05-2023: Δίπλα στους αστυνομικούς της ΔΙ.ΑΣ ο Τάκης Θεοδωρικάκος». Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι: «….Ο Υπουργός επισήμανε πως η δουλειά του αστυνομικού είναι κατ’ εξοχήν επικίνδυνη και χαρακτήρισε απολύτως δίκαιο το αίτημα για αναγνώριση του επαγγέλματος ως επικίνδυνου και κατ’ επέκταση τη θέσπιση επιδόματος επικινδυνότητας….».
Όταν ο πληθωρισμός και η ακρίβεια σου έχουν φάει το 30% των αποδοχών σου, όταν σου έχουν περικόψει στο παρελθόν κ για δημοσιονομικούς λόγους άλλο ενα 30% των αποδοχών σου κ ταυτόχρονα με πλήρη περικοπή δώρων, ΔΕΝ νοείται μια αύξηση της τάξεως που προβλέπει αυτό το νομοσχέδιο να καλύψει τα κενά που έχουν δημιουργηθεί. Χρειάζεται μια γενναία αύξηση με ταυτόχρονη επαναφορά των δώρων.
50€ οριζόντια αύξηση σε όλους δεν αποτελεί νέο μισθολόγιο αλλά μάλλον μία προσβολή στα στελέχη του Δημοσίου, που πραγματικά μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες και με υψηλό αίσθημα ευθύνης παράγουν έργο υψηλής ποιότητας.
Το ενιαίο μισθολόγιο είναι από τη φύση του άδικο, καθώς παντού στην αγορά εργασίας η αμοιβή καθορίζεται από τη φύση της ίδιας της εργασίας. Συνεπώς ένα νέο μισθολόγιο θα έπρεπε να βασίζεται στην παραπάνω αρχή.
Αναφορικά με την προαναφερθείσα αύξηση, αυτή πάλι δεν εξομοιώνει τον κατώτατο μισθό μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, καθώς 780×14 > 850×12. Για να υπάρξει πραγματική εξομοίωση θα πρέπει ο κατώτατος μισθός στον Δημόσιο τομέα να ανέλθει στα 910€. Συνεπώς θα πρέπει να προστεθούν τα κάτωθι μέτρα για να μιλήσουμε για μία ουσιαστική βοήθεια στους Δημοσίους Υπαλλήλους και όχι απλά για ένα άλλο επικοινωνιακού κυρίως χαρακτήρα μέτρο:
•Αύξηση κατά 130€ στον εισαγωγικό βαθμό της κατηγορίας ΥΕ. Όλες οι αυξήσεις των υπολοίπων κατηγοριών με τα σχετικά ΜΚ να υπολογίζονται σύμφωνα με τον ισχύοντα τρόπο υπολογισμού του Ν.4354/2015.
•Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης 2% υπέρ ανεργίας και ΤΠΔΥ 1% (αρθ.38, παρ.2αΝ.3986/2011).
•Μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17Να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί εκτός Δημοσίου τομέα.
Μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17.
Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού για όλους.
Να σεβαστείτε όσους φοίτησαν 5 χρόνια σε ορισμένες πανεπιστημιακές σχολές αντί για 4 που είναι οι περισσότερες και να τους δοθεί η ανάλογη ενίσχυση στο εισόδημά τους (πιθανόν μέσω κλιμακίου).
Αύξηση του επιδόματος παραμεθορίου σε όλους τους υπαλλήλους όχι μόνο στους ΔΕΠ, για δικαιοσύνη. Αν αναλογισθεί κανείς και όσους εργάζονται σε νησί της παραμεθορίου, με την ακρίβεια των ναύλων πλέον ίσως μόνο κολυμπώντας μπορούν να μετακινούνται (για λόγους υγείας ή οικογενειακούς κλπ.), χωρίς να βγαίνουν εκτός προϋπολογισμού.Μήπως η παρακάτω διατύπωση είναι λάθος
ζ) σε όσους υπάγονται στα Κεφάλαια Α΄, Β΄ καθώς και στο άρθρο 26 του Κεφαλαίου Γ΄ του Μέρους Β΄ του παρόντος,και η σωστή είναι
ζ) σε όσους υπάγονται στα Κεφάλαια Α΄, Β΄ καθώς και στο άρθρο 36 του Κεφαλαίου Γ΄ του Μέρους Γ΄ του παρόντο;
Κατάργηση της εισφοράς αλληλλεγύης 2% υπέρ ανεργίας και ΤΠΔΥ 1% (αρθ.38, παρ.2αΝ.3986/2011).Μη ανταποδοτικά.
•Να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί εκτός Δημοσίου τομέα
•Μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17.
•Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού
•Η μισθολογική εξομοίωση των πτυχιούχων ΤΕ με τους πτυχιούχους ΠΕ
•Η αναγραφόμενη αύξηση θα έπρεπε να αφορά αποκλειστικά στον εισαγωγικό βαθμό της κατηγορίας ΥΕ, και όλες οι αυξήσεις των υπολοίπων κατηγοριών με τα αντίστοιχα ΜΚ να υπολογίζονται σύμφωνα με τον ισχύοντα τρόπο υπολογισμού του 4354/2015.Κάποια στιγμή σε αυτήν την χώρα θα πρέπει να αμοίβεται η Εργασία που προσφέρει ο κάθε εργαζόμενος, ανάλογα με την δυσκολία της και τις συνθήκες υπό τις οποίες εκτελείται και όπως αναφέρεται στο άρθρο 22 του Συντάγματος, περί προστασίας της εργασίας, » Όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξάρτητα από φύλο ή άλλη διάκριση, έχουν δικαίωμα ίσης αμοιβής για παρεχόμενη εργασία ίσης αξίας»! Το ενιαίο μισθολόγιο λοιπόν και οι οριζόντιες αυξήσεις (ψίχουλα) δεν αμοίβουν δίκαια τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα.Τα επιδόματα προϊστάμενων έχουν ήδη αυξηθεί γενναία, ποιος ο λόγος της τόσο σημαντικής αύξησης? Όταν στην πλειοψηφία των υπηρεσιών δεν υπάρχει, στην πραγματικότητα, καμία στοχοθεσία, αλλά η ποσότητα εργασίας εξαρτάται αποκλειστικά από την δραστηριότητα των πολιτών. Και το σημαντικότερο όλων είναι ότι οι σημερινές πενιχρές αποδοχές θα μας οδηγήσουν σε μια εξίσου πενιχρή σύνταξη και μάλιστα σε μια ηλικία που θα έχουμε μεγαλύτερη ανάγκη χρημάτων, γιατί με την κατακρήμνιση του ΕΣΥ και την αδυναμία εύρεσης δωρεάν ιατρικής παρακολούθησης και περίθαλψης θα υποχρεωθούμε να προσφύγουμε στον ιδιωτικό τομέα ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ! Με αυτές τις πενιχρές αυξήσεις λοιπόν δεν ωφελείται κάποιον, απλά ξοδεύεται χρήμα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ενισχύσετε το ΕΚΑΒ για παράδειγμα. Με 50 ευρώ πάνω το μήνα δεν θα αποκτήσω οικονομική άνεση, ούτε θα μπορώ και πάλι να ανταπεξέλθω στις υποχρεώσεις μου. Ανώφελα μέτρα για τα μάτια του κόσμου!
Κάθε ποσοστό αύξησης του εισοδήματος είναι δεκτό, και προς αυτή την κατεύθυνση και με γνώμονα ότι υπάρχει η πρόβλεψη για περαιτέρω αυξήσεις στα μισθολογικά κλιμάκια, παρακαλώ όπως εξετάσετε και τα ακόλουθα:
1. Με δεδομένο ότι οι υπάλληλοι του Υπουργείου Παιδείας που ανήκουν στο εκπαιδευτικό προσωπικό και είναι απόφοιτοι των πρώην ΤΕΙ αμείβονται ως υπάλληλοι ΠΕ, θα ήταν σκόπιμο να απολαμβάνουν την ίδια αντιμετώπιση και σε άλλα ΝΠΔΔ και φορείς άλλων υπουργείων (π.χ. Υπουργείο Υγείας, Εργασίας κ.ά.). Με άλλα λόγια, ενιαία μισθολογικά κλιμάκια για υπαλλήλους ΤΕ και ΠΕ σε όλους τους φορείς του δημοσίου.
2. Να αναγνωρίζεται μισθολογικά και όχι μόνο βαθμολογικά η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα στον ίδιο κλάδο, ιδίως όταν αυτή αποτέλεσε κριτήριο μοριοδότησης στο ΑΣΕΠ για τη μονιμοποίηση του υπαλλήλου.Δηλαδή 12 χρόνια δεν πήραμε ευρώ αύξηση, ο ιδιωτικός τομέας απολαμβάνει 13ο και 14ο μισθό, η ακρίβεια και οι πραγματικές ανάγκες του υπαλλήλου(οικογενειάρχη) αποτιμάται στα 60 με 70 ευρώ αύξηση ΜΟΝΟ?Η κατεύθυνση που δείχνει να ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι ο μοχλός πίεσης στις θέσεις ευθύνης, δίνοντας τους 30% αύξηση για να πιέσουν τους υπαλλήλους να πετύχουν τις στοχοθεσίες, και ο υπάλληλος?
Καταρχήν, είναι θετικό το γεγονός ότι μετά από τόσα χρόνια υπάρχει αύξηση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, των οποίων οι αποδοχές, συνυπολογίζοντας και την κατάργηση των δώρων και το πάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης είχαν κατακρημνιστεί την πρώτη κυρίως περίοδο εφαρμογής των μέτρων μέχρι και 50%. Αν ληφθεί υπόψη και η ραγδαία αύξηση του πληθωρισμού, η αύξηση των επιτοκίων για τα δάνεια, της ενέργειας και του κόστους ζωής των τελευταίων ετών, η αγοραστική δύναμή τους έπεσε περίπου κατά 30%. (Αυτό σημαίνει αύξηση του μηνιαίου κόστους διαβίωσης για ένα μέσο ζευγάρι με 2 παιδιά και δάνειο περίπου 300-400€).
Επομένως, η αύξηση των 45€ καθαρά το μήνα συν τα 50€ για το επίδομα τέκνων, γίνεται κατανοητό ότι δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση για να καλυφθεί η αύξηση του κόστους διαβίωσης. Επιπλέον το επίδομα τέκνων, αν και σημαντικό, 1) Δεν δίνεται σε όλους προφανώς και 2) Δεν παύει να αποτελεί ένα επίδομα που κάποια στιγμή θα καταργηθεί. Άρα, σωστή η αύξηση στο επίδομα τέκνων, αλλά η αύξηση στον πραγματικό μισθό θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη, της τάξης των 100€ καθαρά. Άλλωστε, η αύξηση έγινε με σκοπό να εξισωθεί ο κατώτερος μισθός των δημοσίων υπαλλήλων με αυτόν του ιδιωτικού τομέα. Όμως, όπως ανακοινώθηκε, η αύξηση των μισθών του ιδιωτικού τομέα μέχρι το 2027 θα έχει αυξηθεί κατά 25% και ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ, αυτό όμως σημαίνει ότι ο μισθός των δημοσίων υπαλλήλων θα υπολείπεται και πάλι.
Συμφωνώ με όλα τα σχόλια που έχουν κατατεθεί μέχρι τώρα και τις προτάσεις που αναφέρονται.
Επίσης, στα πτυχία πενταετούς φοίτησης, αν και έχουν αναγνωριστεί στη βαθμολογική εξέλιξη, δεν έχουν αναγνωριστεί στη μισθολογική εξέλιξη, κάτι που θεωρώ ότι είναι δίκαιο να γίνει.
Σημαντική επίσης η κατάργηση της εισφοράς αλληλλεγγύης 2%, που αντιστοιχεί περίπου σε 25€ περίπου το μήνα, ενώ κατάργηση που έγινε μόνο για το 1%, αντιστοιχούσε σε ένα ποσό περίπου 5€.
Τα ποσά που προτείνετε είναι αυξήσεις ντροπής όταν οι ίδιοι παραδέχεσθε ότι οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν να πάρουν αύξηση πάνω από μια δεκαετία, τους κόπηκαν τα δώρα και το 40% των αποδοχών τους και είναι αυτοί που σηκώνουν το βάρος της φορολογίας εισοδήματος! Αν θέλετε ένα επιτελικό κράτος που να στελεχώνεται με υπαλλήλους οι οποίοι θα ζουν με αξιοπρέπεια πρέπει να δώσετε πραγματικές αυξήσεις και όχι ψίχουλα για τα μάτια του κόσμου!
Αξιότιμε Υπουργέ, αξιότιμε Υφυπουργέ,
απευθύνομαι σ εσάς σχετικά με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στο δημόσιο με αρκετά έτη στον ιδιωτικό τομέα(10+) με συνάφεια αντικειμένου.
Είμαστε αρκετοί δημόσιοι υπάλληλοι στο δημόσιο που εργαζόμαστε πάνω από 10 χρόνια και ενώ στην προκήρυξη μας ζητούσε προϋπηρεσία όταν διοριστήκαμε δυστυχώς δεν αναγνωρίστηκε μισθολογικά αλλά μόνο βαθμολογικά και μόνο για 7 έτη στον ιδιωτικό τομέα και αυτό μόνο για τις κρίσεις προισταμένων, αυτό πραγματοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια.
Είμαστε υπάλληλοι με εμπειρία, ζήλο και θα θέλαμε να έχουμε ίση μεταχείριση με τους συναδέλφους μας που έχουν έρθει από κάποιον άλλο οργανισμό που είχε καταργηθεί όπως π.χ. Ολυμπιακή Αεροπορία αναγνωρίστηκε η εμπειρία τους δίχως να έχουν καμία συνάφεια με το αντικείμενο που κάνουν στο δημόσιο τομέα.
Ευελπιστώντας στη θετική σας ανταπόκριση, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία – διευκρίνιση .
Με εκτίμηση!•Κατάργηση της εισφοράς αλληλλεγύης 2% υπέρ ανεργίας, τπδυ 1% (αρθ.38, παρ.2αΝ.3986/2011)
•Να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί εκτός Δημοσίου τομέα
•Μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17.
•Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού•Κατάργηση της εισφοράς αλληλλεγύης 2% υπέρ ανεργίας και ΤΠΔΥ 1% (αρθ.38, παρ.2αΝ.3986/2011).Μη ανταποδοτικά.
•Να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί εκτός Δημοσίου τομέα
•Μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17.
•Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού
•Η μισθολογική εξομοίωση των πτυχιούχων ΤΕ με τους πτυχιούχους ΠΕ
•Η αναγραφόμενη αύξηση θα έπρεπε να αφορά αποκλειστικά στον εισαγωγικό βαθμό της κατηγορίας ΥΕ, και όλες οι αυξήσεις των υπολοίπων κατηγοριών με τα αντίστοιχα ΜΚ να υπολογίζονται σύμφωνα με τον ισχύοντα τρόπο υπολογισμού του 4354/2015.Κύριε Υπουργέ,
Ζητάμε άμεσα:
1. Επαναφορά 13ου και 14ου μισθού
2. «Ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 2017
3. Αναγνώριση προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα όχι μόνο στο βαθμό αλλά και μισθολογικάΚύριε Υπουργέ, κύριε Υφυπουργέ
Απευθυνόμαστε σε εσάς σχετικά με το υπό κατάθεση Νομοσχέδιο για το Μισθολόγιο του Δημοσίου για να θέσουμε υπόψη σας ότι:
Στο προτεινόμενο μισθολόγιο εξακολουθούν να υφίστανται διακρίσεις μεταξύ των αποφοίτων των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων, παρά την ισότιμη αναγνώριση των πτυχίων τους με τον νόμο 2916/2001. Η μισθολογική εξομοίωση των πτυχιούχων ΤΕ με τους πτυχιούχους ΠΕ είναι υποχρέωση του Κράτους και η διατήρηση αυτής της διάκρισης ,αποτελεί παραβίαση των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων που αφορούν την ισότιμη μεταχείριση και ισονομίας των πολιτών. Ειδικά όταν οι επαγγελματικές αρμοδιότητες και τα απαιτούμενα ακαδημαϊκά προσόντα για την άσκηση αυτών είναι ουσιαστικά ίδια, η οποιαδήποτε μισθολογική διάκριση για παροχή ίδιας σε περιεχόμενο εργασίας είναι αντισυνταγματική και ηθικά ανυπόστατη. Επίσης με το νόμο 4763/2020, τα Πανεπιστήμια και τα Ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανήκουν στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Συνεπώς, οι απόφοιτοι πλέον μοιράζονται κοινά μαθησιακά αποτελέσματα και δεξιότητες, και ο μισθολογικός διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτούς είναι αδικαιολόγητος. Αιτούμαστε λοιπόν τη διόρθωση των διακρίσεων και την εξίσωση των μισθολογικών κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ, καθώς και την εφαρμογή στην πράξη του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων για την ισότιμη αναγνώριση των πτυχίων ΤΕ και ΠΕ.
Σας γνωρίζουμε ότι η Ένωση Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών Υπουργείου Παιδείας Μακεδονίας Θράκης https://eypymt.sch.gr/ εκπροσωπεί 1000 μέλη Υπαλλήλους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, των Δημοσίων Ι.Ε.Κ. και των Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. της Μακεδονίας και της Θράκης, εκ των οποίων ένα μεγάλο αριθμό υπαλλήλων κλάδου ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού.
Ευελπιστώντας στη θετική σας ανταπόκριση, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και είμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε πληροφορία – διευκρίνιση.Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΗ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ Ο ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟΣ ΜΙΣΘΟΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ. (ΥΕ, ΔΕ, ΤΕ, ΠΕ)Η κατάργηση των δώρων-επιδομάτων αντίκειται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας. Παρακαλώ όπως την άμμεση επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
Επίσης προχωρήστε στην επαναφορά της μισθολογικής εξέλιξης για την διετία 2016 – 2017.1)Άμεση αναγνώριση της <> διετίας 2016-2017 ως προϋπηρεσία
2)Αναγνώριση προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε στον ιδιωτικό τομέα.
3) Κατάργηση της εισφοράς αλληλλεγύης 2% υπέρ ανεργίας (αρθ.38, παρ.2αΝ.3986/2011). Η διαφημιζόμενη κατάργηση έγινε μόνο για το 1%.Από την στιγμή που η προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα μοριοδοτείται στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ έως 84 μήνες αν θυμάμαι καλά, καλό θα ήταν έστω και αυτό το χρονικό διάστημα να αναγνωριστεί ως χρόνος εργασίας για την εξέλιξη στα ΜΚ.
Αυτό είναι το «ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ» το οποίο βρισκόταν υπό επεξεργασία και δεν μπορούσε να παρουσιαστεί ΠΡΙΝ τις εκλογές;
Μήπως δεν μπορούσε να παρουσιαστεί πριν γιατί στην πραγματικότητα είναι ένα πασάλειμμα και ομοιάζει περισσότερο με φιλανθρωπία παρά για νέο σύστημα μισθολογικής εξέλιξης;
Που αναφέρονται:
Το μισθολογικό «ξεπάγωμα» της διετίας 2016 – 17; Η επαναφορά 13ου και 14ου μισθού; Η αναγνώριση έστω των επτά ετών της προϋπηρεσίας του ιδιωτικού τομέα;
Γιατί για κάποιους διατηρείται ΚΑΙ η προσωπική διαφορά ΚΑΙ η μισθολογική ωρίμανση;
Αλλαγή στο ενιαίο μισθολόγιο βαφτίζουμε μια αύξηση 45 ευρώ καθαρά .Χωρίς να μετράμε την προϋπηρεσία στον ιδιώτη μισθολογικά ακόμη ,παιδιά κατώτερου θεού αυτοί που δούλεψαν στον ιδιωτικό τομέα πρώτα ,χωριά που τι σημαίνει ενιαίο μισθολόγιο;Κάνουν όλοι την ίδια δουλειά για να πληρώνονται με το πτυχίο στο δημόσιο;Δηλαδή ένας στις πλήρους του δήμου είναι δυνατόν να αμοίβεται με κάποιον που δουλεύει οδηγός στην συγκοινωνία επειδή είναι ΔΕ κατηγορία . Κοροϊδεύετε και εμπαιζετε τον κόσμο κύριοι