Joseph Pulitzer, 1847-1911 Αμερικανός εκδότης
Όταν οι αντίπαλοι μας επιδιώκουν τον Κομματικό Συνδικαλιστικό Πόλεμο, εμείς ζούμε και εργαζόμαστε για την Εργασιακή Ειρήνη.

_

_

Συνολικές προβολές σελίδας


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ από 2012 εώς και ΜΑΪΟ 2023.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΟΛΟΥ : 37 ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ 3 ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΓΙΑ 522 ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023

Πιλοτικό Πρόγραμμα Προκαταρκτικής Κλινικής Άσκησης.

 ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ 

Αριθμ. Γ5α/Γ.Π.οικ.11606 

Πιλοτικό Πρόγραμμα Προκαταρκτικής Κλινικής Άσκησης.

Άρθρο 1 

Για την υλοποίηση του πιλοτικού προγράμματος της Προκαταρκτικής Κλινικής Άσκησης έξι (6) μηνών σε κλινικές του παθολογικού ή χειρουργικού τομέα, καθώς και σε τμήματα επειγόντων περιστατικών νοσοκομείων, καθορίζονται τα επιλεγμένα νοσοκομεία ανά Υγειονομική Περιφέρεια (Υ.ΠΕ.) που θα συμμετέχουν και ο αριθμός των θέσεων ανά νοσοκομείο, ως ακολούθως:

ΚΕΝΤΡΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΙΛΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ

Δ.Υ.ΠΕ.  5η

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ 

 Γενικό Νοσοκομείο Βόλου «ΑΧΙΛΛΟΠΟΥΛΕΙΟ»  ΘΕΣΕΙΣ 5

 Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας ΘΕΣΕΙΣ 5

Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας «ΚΟΥΤΛΙΜΠΑΝΕΙΟ ΚΑΙ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΕΙΟ»  ΘΕΣΕΙΣ 5 

Άρθρο 2 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ 

1. Βασικός στόχος του πιλοτικού προγράμματος της Προκαταρκτικής Κλινικής Άσκησης είναι η απόκτηση δεξιοτήτων απαραίτητων για την αυτόνομη άσκηση της Ιατρικής. 2. Ειδικότερα, οι στόχοι του πιλοτικού προγράμματος της Προκαταρκτικής Κλινικής Άσκησης κινούνται σε δύο άξονες: - Άσκηση της Ιατρικής σε πραγματικές συνθήκες υπό επίβλεψη. - Ανάπτυξη επαγγελματικών χαρακτηριστικών όπως: αυτονομία, υπευθυνότητα, αποτελεσματικότητα και επαγγελματική συμπεριφορά. 3. Η εκπαίδευση στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος της Προκαταρκτικής Κλινικής Άσκησης περιλαμβάνει τα ακόλουθα: I. Σεμινάρια: Μπορεί να γίνονται ενιαία πανελλαδικά διαδικτυακά, ή σε επίπεδο Υγειονομικής Περιφέρειας ή Νοσοκομείου και περιλαμβάνουν θέματα που είναι ιδιαίτερα χρήσιμα, ώστε ο νέος ιατρός να μπορέσει να κατανοήσει και να εκπληρώσει τον ρόλο του στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Υπεύθυνη για την οργάνωση και πραγματοποίηση των εκπαιδευτικών συνεδριών (αναλυτικό πρόγραμμα, αναμόρφωση - επικαιροποίηση αυτού κατά περίπτωση, επιλογή διδασκόντων) είναι η Μόνιμη Επιτροπή Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης του ΚΕ.Σ.Υ. με τη συνεργασία των Επιστημονικών Εταιρειών και των Ιατρικών Σχολών. Τα σεμινάρια δομούνται έτσι, ώστε να ευνοείται η συμμετοχή του ακροατηρίου και να ενθαρρύνεται η διαδραστικότητα, επί τη βάσει περιπτώσεων ασθενών με εξειδίκευση της ύλης ώστε να αντιστοιχεί στους στόχους της συγκεκριμένης άσκησης. II. Πρακτικά Σεμινάρια: Αποσκοπούν στην απόκτηση πρακτικών δεξιοτήτων, έχουν δε τη μορφή εκπαίδευσης σε μικρές ομάδες. III. Κλινική Άσκηση: Είναι ο πυρήνας του εκπαιδευτικού προγράμματος και αποσκοπεί στην απόκτηση εμπειρίας σε οξέα και γενικότερα ιατρικά προβλήματα που είναι συνήθη στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και στη Νοσοκομειακή Ιατρική, και υλοποιείται μέσω της συμμετοχής του ιατρού στο κλινικό έργο. 4. Στη διάρκεια του πιλοτικού προγράμματος της προκαταρκτικής κλινικής άσκησης, ο ιατρός είναι ενταγμένος στο συγκεκριμένο τμήμα του φορέα άσκησης (π.χ. Παθολογική Κλινική) και έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες και ευθύνες που προσομοιάζουν με αυτές του ειδικευόμενου ιατρού. Η άσκηση περιλαμβάνει περιφορά στα εξής τμήματα: - Παθολογικός Τομέας: τέσσερις (4) μήνες - Χειρουργικός Τομέας: δύο (2) μήνες, εκ των οποίων ο ένας (1) μήνας θα υπηρετείται στο Ακτινολογικό Τμήμα. 5. Το πιλοτικό πρόγραμμα της προκαταρκτικής κλινικής άσκησης υλοποιείται «παρά τη κλίνη» του ασθενούς σε πραγματικές συνθήκες με τον ιατρό που συμμετέχει να έχει μέρος της ευθύνης διαχείρισης του ασθενούς. Ειδικότερα ο εν λόγω ιατρός συμμετέχει στο πλήρες πρόγραμμα λειτουργίας του τμήματος στο οποίο είναι τοποθετημένος, στις εφημερίες, στα επείγοντα, στην υποδοχή της Παθολογικής και της Χειρουργικής Κλινικής, καθώς και στα Εξωτερικά Ιατρεία αυτών. Ειδικότερα ο εν λόγω ιατρός θα συμμετέχει σε πέντε (5) εφημερίες εκ των επτά (7) στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), καθ’ όλη τη διάρκεια της άσκησής του. 

Άρθρο 3 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ 1. Στο πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος προκαταρκτικής κλινικής άσκησης τον ρόλο των Εκπαιδευτών έχει κατά κύριο λόγο το Ιατρικό Προσωπικό που στελεχώνει τις δομές υγείας (Ιατροί ΕΣΥ και Μέλη ΔΕΠ). 2. Κάθε ασκούμενος ανατίθεται στον Επιβλέποντα Εκπαίδευσης, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την εύρυθμη υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος στη μονάδα υλοποίησης του πιλοτικού προγράμματος της προκαταρκτικής κλινικής άσκησης και έχει τον τελικό λόγο στην άσκησή του. 3. Για κάθε ασκούμενο, σε κάθε επίπεδο φροντίδας υπάρχει επίσης και ο αντίστοιχος Κλινικός Εκπαιδευτής, ο οποίος είναι ειδικευμένος ιατρός της οικείας ειδικότητας και έχει τον ρόλο του Επιβλέποντα για το αντίστοιχο τμήμα άσκησης. 4. Η αναλογία κλινικών εκπαιδευτών-εκπαιδευόμενων μπορεί να είναι 1:1 έως 1:3. Ο Συντονιστής Διευθυντής ή ο εκτελών καθήκοντα Συντονιστή Διευθυντή του Τμήματος είναι ο Επιβλέπων Εκπαίδευσης. 5. Με απόφαση Διοικητή Υ.ΠΕ δύναται να ορίζεται Γενικός Συντονιστής Εκπαίδευσης ανά Δ.Υ.ΠΕ, για την επίβλεψη του πιλοτικού προγράμματος της προκαταρκτικής κλινικής άσκησης και την υλοποίηση των σεμιναρίων. Γενικός Συντονιστής Εκπαίδευσης δύναται να ορίζεται ένας Επιβλέπων Εκπαίδευσης εκ των Νοσοκομείων της Υ.ΠΕ. 

Άρθρο 4 

ΒΙΒΛΙΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 

Η υλοποίηση της προκαταρκτικής κλινικής άσκησης, πιστοποιείται με τη χρήση του Βιβλιαρίου Εκπαίδευσης (Logbook). Στο Βιβλιάριο Εκπαίδευσης περιλαμβάνεται η θεματολογία θεωρητική και πρακτική. Με το Βιβλιάριο Εκπαίδευσης εκτιμώνται οι κλινικές ικανότητες και οι πρακτικές δεξιότητες των ασκούμενων από τον Επιβλέποντα Εκπαίδευσης. Εγκρίνεται το Βιβλιάριο Εκπαίδευσης ασκουμένου στο πλαίσιο του προγράμματος της προκαταρκτικής κλινικής άσκησης ως παράρτημα και αναπόσπαστο μέρος αυτής και παρέχεται στους ειδικευομένους από τα κέντρα υλοποίησης της προκαταρτκτικής κλινικής άσκησης. 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 

Αθήνα, 22 Φεβρουαρίου 2023