Joseph Pulitzer, 1847-1911 Αμερικανός εκδότης
Όταν οι αντίπαλοι μας επιδιώκουν τον Κομματικό Συνδικαλιστικό Πόλεμο, εμείς ζούμε και εργαζόμαστε για την Εργασιακή Ειρήνη.

_

_

Συνολικές προβολές σελίδας


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ από 2012 εώς και ΜΑΪΟ 2023.

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΒΟΛΟΥ : 37 ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟ 3 ΠΡΟΚΥΡΗΞΕΙΣ ΓΙΑ 522 ΚΕΝΕΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022

ΑΣΕΠ -4Κ/2020: Ακυρώνεται η ειδική εμπειρία

ΑΣΕΠ -4Κ/2020: «Βόμβα» ΣτΕ στο «Βοήθεια στο Σπίτι» -Ακυρώνεται η ειδική εμπειρία (έγγραφο)

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ 

22 Σεπτεμβρίου 2022 - 07:23

ΑΣΕΠ -4Κ/2020: «Βόμβα» ΣτΕ στο «Βοήθεια στο Σπίτι» -Ακυρώνεται η ειδική εμπειρία (έγγραφο)

«Βόμβα» στην προκήρυξη 4Κ/2020 του ΑΣΕΠ “Βοήθεια στο Σπίτι”, βάζει με απόφασή του το ΣτΕ. Συγκεκριμένα, με την υπ’ αριθμ. 1548/2022 Απόφαση του το Γ΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, ακυρώνει την «4Κ/2020/13.5.2020 προκήρυξη του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), κατά το μέρος που προβλέπει ότι η “ειδική εμπειρία”… λαμβάνεται υπόψη και για τις θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως κριτήριο κατάταξης».

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Απόφαση: “πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση και να ακυρωθεί η 4Κ/2020/13.5.2020 προκήρυξη του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, κατά το μέρος που προβλέπει ότι η «ειδική εμπειρία», κατ’ άρθρο 91 του ν. 4583/2018, όσων υποψηφίων έχουν απασχοληθεί σε αντίστοιχες με τις προκηρυχθείσες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας ή κατ’ οίκον νοσηλείας ηλικιωμένων ανασφάλιστων, ΑμεΑ και οικονομικά αδυνάμων πολιτών, στους οικείους Ο.Τ.Α. ή σε νομικά πρόσωπα των οικείων Ο.Τ.Α., ή σε νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. κατά τα έτη 2011 ή 2012 για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χωρική περιφέρεια των οικείων Ο.Τ.Α., λαμβάνεται υπόψη και για τις θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως κριτήριο κατάταξης”.



Κείμενο απόφασης

Κ.Λ. (m)

Αριθμός 1548/2022

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

ΤΜΗΜΑ Γ΄

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 5 Μαΐου 2022, με την εξής σύνθεση:………, 

Αντιπρόεδρος, Προεδρεύων, σε αναπλήρωση της Προέδρου του Τμήματος, που είχε 

κώλυμα, ………………, Σύμβουλοι, …………………., Πάρεδροι. Γραμματέας η…………………..

Για να δικάσει την από 7 Ιουλίου 2020 αίτηση: των: ….κατά των: 

1. Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), που εδρεύει στην Αθήνα (Πουλίου 6), το οποίο παρέστη με την Αικατερίνη Πουλίδου, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία κατέθεσε δήλωση, σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 4509/2017, περί μη εμφανίσεώς της, 2. Υπουργού Εσωτερικών, ο οποίος παρέστη με τη Βασιλική Παπαλόη, Πάρεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία κατέθεσε δήλωση, σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 4509/2017, περί μη εμφανίσεώς της,και κατά των παρεμβαινόντων: 1. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ», που εδρεύει στην Αθήνα (3ης Σεπτεμβρίου 48Β), 2. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΝΟΜΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ», που εδρεύει στο Βόλο Μαγνησίας (Μακρυνίτσας 38), 3. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ», που εδρεύει στην Καρδίτσα (Αμερικής 27), 4. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ” ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ», που εδρεύει στην Ξάνθη (Μεγάλου Ρεύματος 1), 5. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΝΟΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ», που εδρεύει στις Σέρρες (Μεραρχίας 3), 6. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ” ΧΙΟΥ», που εδρεύει στη Χίο (Μαρτύρων 2), 7. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ” ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ», που εδρεύει στην Καλλονή Δ. Δυτικής Λέσβου, 8.πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΕΥΠΑΘΩΝ ΟΜΑΔΩΝ (ΣΕΚΦΕΟ)», που εδρεύει στο Δήμο Ηρακλείου Κρήτης (Λεωφόρος Δημοκρατίας), 9. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ” ΝΟΜΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ», που εδρεύει στη Λίμνη του Δ. Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας Άννας Ευβοίας, 10. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΝΟΜΟΥ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, ΠΑΞΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ», που εδρεύει στην Κέρκυρα (Σαμαρά 6), 11. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ», που εδρεύει στο Βανάτο Ζακύνθου, 12. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΕΥΚΑΔΑΣ», που εδρεύει στη Λευκάδα (Αντωνίου Τζεβελέκη), 13. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ” ΚΑΙ ΚΔΑΠ ΝΟΜΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ», που εδρεύει στο Άργος (Ηφαίστου 5), 14. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΝΟΜΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ “Η ΕΛΠΙΔΑ”», που εδρεύει στην Καστοριά (Μεγάλου Αλεξάνδρου 53), 15. πρωτοβάθμιου συνδικαλιστικού σωματείου με την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ “ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ” ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ (Ε.Π.Υ.Β.-Κ.Μ.), που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη (Αριστοτέλους 32), 16. ……………………… οι οποίοι παρέστησαν με την ίδια ως άνω δικηγόρο, που την διόρισαν με πληρεξούσια. Με την αίτηση αυτή οι αιτούντες επιδιώκουν να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ. 4Κ/2020/13.5.2020 (τ. Α.Σ.Ε.Π. 15/18.5.2020) προκήρυξη του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και κάθε άλλη σχετική πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως. Η εκδίκαση άρχισε με την ανάγνωση της εκθέσεως της εισηγήτριας, Παρέδρου….. Κατόπιν το δικαστήριο άκουσε τον αιτούντα ως δικηγόρο και πληρεξούσιο των λοιπών αιτουσών, ο οποίος ανέπτυξε και προφορικά τους προβαλλόμενους λόγους ακυρώσεως και ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση και την πληρεξούσια των παρεμβαινόντων που παρέστησαν, η οποία ζήτησε την απόρριψή της. Μετά τη δημόσια συνεδρίαση το δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη σε αίθουσα του δικαστηρίου κ α ι 

Α φ ο ύ μ ε λ έ τ η σ ε  τ α  σ χ ε τ ι κ ά έ γ γ ρ α φ α Σ κ έ φ θ η κ ε κ α τ ά τ ο ν Ν ό μ ο

1. Επειδή, για την άσκηση της κρινόμενης αίτησης έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (ηλεκτρονικό παράβολο με κωδικό πληρωμής 34003179795009040074/2020).

2. Επειδή, με την αίτηση αυτή ζητείται η ακύρωση της 4Κ/2020/13.5.2020 προκήρυξης του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας δύο χιλιάδων εννιακοσίων εννέα (2.909) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού (τ. Α.Σ.Ε.Π. 15/18.5.2020), κατά το μέρος που με αυτήν προβλέπεται, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 91 παρ. 3 του ν. 4583/2018 (Α΄ 212), ότι για τις προκηρυσσόμενες θέσεις για την πλήρωση των οποίων η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως κριτήριο κατάταξης, λαμβάνεται, κατ’ εξαίρεση, υπόψη η «ειδική εμπειρία» που έχει αποκτηθεί από προσωπικό που έχει εργαστεί στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου στους οικείους Ο.Τ.Α. και μοριοδοτείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα με ανώτατο όριο τους ογδόντα τέσσερις (84) μήνες.

3. Επειδή, η παράσταση του Υπουργού Εσωτερικών πρέπει να λογισθεί ως προφορική παρέμβαση υπέρ του κύρους της προσβαλλόμενης προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π., κατ’ ανάλογη εν μέρει εφαρμογή του άρθρου 21 παρ. 2 περ. β΄ του π.δ. 18/1989 (Α΄ 8) (βλ. ΣτΕ Ολομ.193/2022, 1866/2020 επταμ.).

4. Επειδή, με τους όρους της προσβαλλόμενης προκήρυξης προβλέπεται, σύμφωνα με το προαναφερθέν άρθρο 91 παρ. 3 του ν. 4583/2018, ότι για τις θέσεις της στήλης «3» της προσβαλλομένης για τις οποίες η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη και δεν μοριοδοτείται, κατ’ εξαίρεση λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται αυξημένα η «ειδική εμπειρία» όσων υποψηφίων διαθέτουν προϋπηρεσία στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι». Οι αιτούντες, οι οποίοι συμμετείχαν στην προκηρυχθείσα διαδικασία δηλώνοντας προτίμηση για τον διορισμό τους, ο πρώτος σε θέσεις κλάδου Κοινωνικών Λειτουργών της κατηγορίας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ), η δεύτερη σε θέσεις κλάδου Νοσηλευτών/Βοηθών Νοσηλευτών της κατηγορίας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΕ) και η τρίτη σε θέσεις ειδικότητας Οικογενειακών Βοηθών της κατηγορίας Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (ΥΕ), προβάλλουν ότι, με δεδομένο ότι οι ίδιοι δεν διαθέτουν εργασιακή εμπειρία, οι προαναφερθέντες όροι της προσβαλλομένης καθιστούν αδύνατη, άλλως ουσιωδώς δυσχερή την επιλογή τους στις θέσεις για τις οποίες έχουν δηλώσει συμμετοχή, οι οποίες κατά την προκήρυξη προορίζονται για τους μη έχοντες εμπειρία. Υπό τα δεδομένα αυτά, η κρινόμενη αίτηση ασκείται με έννομο συμφέρον, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από το Α.Σ.Ε.Π. και τους κατωτέρω παρεμβαίνοντες διαδίκους πρέπει να απορριφθούν (πρβλ. ΣτΕ 1088/2021 7μ.).

5. Επειδή, υπέρ του κύρους της προσβαλλόμενης προκήρυξης παρεμβαίνουν με κοινό δικόγραφο δεκαπέντε (15) συνδικαλιστικά σωματεία, καθώς και εβδομήντα τρία (73) φυσικά πρόσωπα που έχουν απασχοληθεί στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», συμμετείχαν στην προκηρυχθείσα διαδικασία και δύνανται να λάβουν την αυξημένη μοριοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 91 παρ. 3 του ν. 4583/2018. Η παρέμβαση αυτή ασκείται με έννομο συμφέρον και εν γένει παραδεκτώς από τα σωματεία που έχουν ως σκοπό, κατά τα προσκομιζόμενα καταστατικά τους, την προαγωγή των συμφερόντων των μελών τους, εργαζομένων στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» (πρβλ. ΣτΕ 545/2019, 917/2015, 2982/2008). Επίσης, παραδεκτώς παρεμβαίνουν υπέρ του κύρους της προσβαλλομένης και τα φυσικά πρόσωπα με αριθμούς, κατά το δικόγραφο της παρέμβασης, 16 έως 34, 36 έως 58 (όπως το όνομα της 49ης παρεμβαίνουσας διορθώθηκε με προφορική δήλωση της πληρεξούσιας δικηγόρου της σε «Παγώνα Μιχελακάκη»), 60 έως 81 και 83 έως 88, δεδομένου ότι, όπως προκύπτει από τα προσκομισθέντα προαποδεικτικώς στοιχεία, οι αιτούντες αυτοί συμμετείχαν πράγματι στην προκηρυχθείσα διαδικασία δηλώνοντας, με τις αιτήσεις συμμετοχής τους, ότι έχουν απασχοληθεί στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι». Αντιθέτως, η παρέμβαση πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη ως προς τον 35ο παρεμβαίνοντα Κυριάκο Ασίκογλου, καθώς και ως προς την 82η παρεμβαίνουσα Φανή Σαμαρά, όπως το όνομά της διορθώθηκε με προφορική δήλωση της πληρεξούσιας δικηγόρου στο ακροατήριο, δεδομένου ότι αυτοί δεν προσκόμισαν στοιχεία που να αποδεικνύουν τη συμμετοχή τους στην επίμαχη διαδικασία κατάταξης και, συνεπώς, δεν απέδειξαν το έννομο συμφέρον τους για την άσκηση της παρέμβασης. Εξάλλου η παρέμβαση αυτή είναι απορριπτέα ως απαράδεκτη, κατ’ άρθρο 27 του π.δ. 18/1989 (Α΄ 8), όπως ισχύει, κατά το μέρος που ασκείται από τον 59ο παρεμβαίνοντα Φώτιο-Αναστάσιο Βλαχόπουλο, δεδομένου ότι αυτός δεν παρέστη με πληρεξούσιο δικηγόρο κατά τη συζήτηση της υπόθεσης στο ακροατήριο, ούτε εμφανίσθηκε για να δηλώσει ότι εγκρίνει την άσκηση της παρέμβασης, ούτε, τέλος, προσκομίσθηκε συμβολαιογραφική πράξη παροχής πληρεξουσιότητας προς τη δικηγόρο που υπογράφει το δικόγραφο της παρέμβασης.

6. Επειδή, στο άρθρο 103 παράγραφοι 1 και 2 του Συντάγματος ορίζονται τα εξής: «1. Οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εκτελεστές της θέλησης του Κράτους και υπηρετούν το Λαό οφείλουν πίστη στο Σύνταγμα και αφοσίωση στην πατρίδα. Τα προσόντα και ο τρόπος του διορισμού τους ορίζονται από το νόμο. 2. Κανένας δεν μπορεί να διορισθεί υπάλληλος σε οργανική θέση που δεν είναι νομοθετημένη. Εξαιρέσεις μπορεί να προβλέπονται από ειδικό νόμο, για να καλυφθούν απρόβλεπτες και επείγουσες ανάγκες με προσωπικό που προσλαμβάνεται για ορισμένη χρονική περίοδο με σχέση ιδιωτικού δικαίου. [...]».Περαιτέρω, με το από 6.4.2001 Ψήφισμα της Ζ΄ Αναθεωρητικής Βουλής (Α΄ 84) συμπληρώθηκε το άρθρο 103 του Συντάγματος με τις παραγράφους 7 και 8, που έχουν το εξής περιεχόμενο: «7. Η πρόσληψη υπαλλήλων στο Δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός καθορίζεται κάθε φορά, πλην των περιπτώσεων της παραγράφου 5, γίνεται είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής, όπως νόμος ορίζει. Νόμος μπορεί να προβλέπει ειδικές διαδικασίες επιλογής που περιβάλλονται με αυξημένες εγγυήσεις διαφάνειας και αξιοκρατίας ή ειδικές διαδικασίες επιλογής προσωπικού για θέσεις, το αντικείμενο των οποίων περιβάλλεται από ειδικές συνταγματικές εγγυήσεις ή προσιδιάζει σε σχέση εντολής. 8. Νόμος ορίζει τους όρους και τη χρονική διάρκεια των σχέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτόςκαθορίζεται κάθε φορά, για την κάλυψη είτε οργανικών θέσεων και πέραν των προβλεπομένων στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 είτε πρόσκαιρων είτε απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών κατά το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2. Νόμος ορίζει επίσης τα καθήκοντα που μπορεί να ασκεί το προσωπικό του προηγούμενου εδαφίου. Απαγορεύεται η από το νόμο μονιμοποίηση προσωπικού που υπάγεται στο πρώτο εδάφιο ή η μετατροπή των συμβάσεών του σε αορίστου χρόνου. Οι απαγορεύσεις της παραγράφου αυτής ισχύουν και ως προς τους απασχολουμένους με σύμβαση έργου».

7. Επειδή, περαιτέρω, ο ν. 2190/1994 «Σύσταση ανεξάρτητης αρχής για την επιλογή προσωπικού και ρύθμιση θεμάτων διοίκησης» (Α΄ 28) ορίζει στο άρθρο 1 ότι: «1. Η πλήρωση ιδρυόμενων ή υφιστάμενων θέσεων, ο αριθμός, οι κατηγορίες και οι κλάδοι ή ειδικότητες των προσλαμβανομένων αποφασίζονται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και κανονισμούς, από τα αρμόδια όργανα της Κυβερνήσεως, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και από τις διοικήσεις των νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου της παρ. 1 του άρθρου 14 του παρόντος νόμου, σε όσες περιπτώσεις δεν προσαπαιτείται εγκριτική απόφαση υπουργών ή του Πρωθυπουργού ή του Υπουργικού Συμβουλίου. Η πλήρωση των θέσεων που αποφασίζεται κατά την παρούσα παράγραφο υπάγεται στην αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π., με επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 14 του παρόντος. ...», στο άρθρο 14 ότι: «1. … 3. Ο διορισμός ή η πρόσληψη τακτικού προσωπικού και με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στις υπηρεσίες και τα νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του παρόντος άρθρου γίνεται: α. με γραπτό διαγωνισμό ή β. με καθορισμένη σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με τους όρους και τις διαδικασίες που ορίζονται από τις διατάξεις του νόμου αυτού. ...», στο άρθρο 15 ότι: «1. Με γραπτό διαγωνισμό πληρούνται οι θέσεις τακτικού προσωπικού και με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού απαιτείται οποιοσδήποτε των κατωτέρω αναφερόμενων τίτλων: α. πτυχίο ή δίπλωμα νομικής ή πολιτικών ή οικονομικών επιστημών ή κοινωνιολογίας ή διοίκησης επιχειρήσεων ή αρχειονομίας και βιβλιοθηκονομίας ή φιλοσοφικών και παιδαγωγικών σχολών Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο, αντίστοιχης ειδικότητας, σχολών της αλλοδαπής β. πτυχίο ή δίπλωμα διοίκησης επιχειρήσεων ή λογιστικής Τ.Ε.Ι. ή το ομώνυμο ή αντίστοιχης ειδικότητας πτυχίο ή δίπλωμα ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμων σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή πτυχίο ή δίπλωμα της Σχολής Στατιστικής, που λειτούργησε υπό την εποπτεία της πρώην Ανωτάτης Βιομηχανικής Σχολής Πειραιά γ. απολυτήριος τίτλος λυκείου γενικής κατεύθυνσης ή ενιαίου πολυκλαδικού λυκείου χωρίς ειδικότητα ή τεχνικού ή επαγγελματικού λυκείου ή τεχνικού-επαγγελματικού λυκείου χωρίς ειδικότητα ή εξατάξιου γυμνασίου ή τμήματος υπαλλήλων γραφείου (διοίκησης) ή τμήματος υπαλλήλων λογιστηρίου τεχνικού ή επαγγελματικού λυκείου ή τεχνικού-επαγγελματικού λυκείου ή κλάδου διοικητικών υπηρεσιών-γραμματέων ή κλάδου οικονομίας ενιαίου πολυκλαδικού λυκείου. …» και στο άρθρο 18, όπως ίσχυε κατά το χρόνο έκδοσης της προσβαλλόμενης προκήρυξης, ότι: «1. Με σειρά προτεραιότητας καλύπτονται οι θέσεις τακτικού προσωπικού των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ και προσωπικού αντίστοιχων προσόντων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Για την προκήρυξη θέσεων που πληρούνται με σειρά προτεραιότητας, την υποβολή των αιτήσεων, τη συγκρότηση, τη σύνθεση και τη λειτουργία των επιτροπών διεξαγωγής της σχετικής διαδικασίας και την αποζημίωση των μετεχόντων σε αυτήν, εφαρμόζονται ανάλογα οι αντίστοιχες ρυθμίσεις που ισχύουν για την πλήρωση θέσεων με γραπτό διαγωνισμό. 2. Οι υποψήφιοι γιαδιορισμό σε θέσεις για τις οποίες απαιτείται τίτλος σπουδών δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατατάσσονται σε πίνακες προτεραιότητας κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από τη βαθμολόγηση των ακόλουθων κριτηρίων: Α. Τίτλοι σπουδών … Β. Εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης. Επτά (7) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες [όπως το εδάφιο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 26 παρ. 11 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47)]. Ως εμπειρία νοείται η απασχόληση με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή άσκηση επαγγέλματος σε καθήκοντα ή έργα συναφή με το γνωστικό αντικείμενο του τίτλου σπουδών ή με το αντικείμενο της προς πλήρωση θέσης, μετά την απόκτηση του βασικού τίτλου σπουδών με τον οποίο ο υποψήφιος μετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία και ως προς τις περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται άδεια άσκησης επαγγέλματος, μετά τη λήψη της άδειας. … α. Η κατάταξη όλων των υποψηφίων, εχόντων και μη εχόντων εμπειρία, γίνεται με βάση τη βαθμολογία τους σε όλα τα βαθμολογούμενα κριτήρια. Η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως βαθμολογούμενο κριτήριο για το πενήντα τοις εκατό (50%) των θέσεων που προκηρύσσονται ανά φορέα, κλάδο ή ειδικότητα. Για κλάσμα μισής μονάδας και πάνω, διατίθεται μία θέση στην κατηγορία όσων έχουν εμπειρία. β. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις που, από ειδική διάταξη νόμου ή κατά τον οργανισμό ή κανονισμό του οικείου φορέα, η εμπειρία προβλέπεται ως προϋπόθεση διορισμού ή πρόσληψης [όπως το εδάφιο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 του ν. 3812/2009 (Α΄234)]. Σε περίπτωση έλλειψης υποψηφίων με εμπειρία οι θέσεις που παραμένουν κενές καλύπτονται από υποψηφίους χωρίς εμπειρία, με εξαίρεση τις περιπτώσεις που κατά τον Οργανισμό ή κανονισμό του οικείου φορέα η εμπειρία προβλέπεται ως προϋπόθεση διορισμού. … 3. .. 6. Για τις θέσεις για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού απαιτείται τίτλος υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (κατηγορία ΥΕ), η σειρά κατάταξης των υποψηφίων καθορίζεται κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από τη βαθμολόγηση των ακόλουθων κριτηρίων: α. Αριθμός τέκνων: … β. Χρόνος ανεργίας: … γ)Εμπειρία με την έννοια της απασχόλησης με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στον δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή την άσκηση επαγγέλματος σε οποιαδήποτε καθήκοντα ανεξαρτήτως έτους κτήσης τίτλου σπουδών (όπως η περίπτ. γ΄ αντικαταστάθηκε με το  άρθρο 60 του ν. 4674/2020). δ. Ηλικία: ...».

8. Επειδή, ακολούθως, ο ν. 4583/2018 ορίζει στο άρθρο 91, με τίτλο «Ένταξη του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» σε οργανικές μονάδες των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και στελέχωση αυτών με μόνιμο προσωπικό», ότι: «1. Οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού που: α) είτε άμεσα είτε μέσω νομικών τους προσώπων συμβλήθηκαν, το έτος 2011, με την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (ΕΕΤΑΑ Α.Ε.), για την παροχή του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και β) κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, απασχολούν προσωπικό για την παροχή των υπηρεσιών του Προγράμματος, με ενεργές συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου που έχουν παραταθεί μέχρι τις 31.12.2019, σύμφωνα με το άρθρο 153 του ν. 4483/2017 (Α΄ 107) ή με ενεργές συμβάσεις μίσθωσης έργου, καθώς επίσης και οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού στα χωρικά όρια των οποίων παρέχονταν υπηρεσίες του Προγράμματος από νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί προς τούτο με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε.,κατά τα έτη 2011 ή 2012 και τα οποία απασχολούσαν προσωπικό για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος με ενεργές, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, συμβάσεις εργασίας, έργου ή παροχής υπηρεσιών, δύνανται, μέχρι τις 30.4.2019, να υποβάλουν προς έγκριση, στις οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, αποφάσεις τροποποίησης των Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας τους, που καταρτίζονται και σε ψηφίζονται, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 10 του Κώδικα Κατάσταση Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων και σύστασης οργανικών θέσεων μόνιμου προσωπικού των ίδιων κλάδων και κατηγοριών και του ίδιου αριθμού με τις θέσεις προσωπικού που απασχολείται στον οικείο Ο.Τ.Α. ή σε νομικό πρόσωπο αυτού, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». … 2. Εντός δέκα (10) ημερών από τη δημοσίευση των αποφάσεων της παραγράφου 1, οι ενδιαφερόμενοι Ο.Τ.Α. υποβάλλουν αίτημα για την πρόσληψη τακτικού προσωπικού, προς κάλυψη των νέων οργανικών θέσεων. Με την επιφύλαξη του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 1, ως προς το σύνολο των προσλήψεων που διενεργούνται σύμφωνα με την παράγραφο αυτή, δεν εφαρμόζεται το άρθρο 3 του ν. 2643/1998, οι παράγραφοι 6 και 7 του άρθρου 14 του ν.2190/1994 (Α΄ 28) και οι περιορισμοί του άρθρου 28 του ν. 2190/1994 [όπως οι παράγραφοι 1 και 2 ισχύουν μετά την τροποποίησή τους με το άρθρο 222 του ν. 4610/2019 (Α΄ 70)]. 3. Κατά παρέκκλιση της περίπτωσης Β' της παραγράφου 2 του άρθρου 18 του ν.2190/1994, ως προς το σύνολο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού που πραγματοποιούνται με την ειδική διαδικασία του παρόντος, η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, εφόσον έχει διανυθεί χωρίς διακοπή μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, σε αντίστοιχες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ' οίκον φροντίδας ή κατ' οίκον νοσηλείας ηλικιωμένων ανασφάλιστων, ΑμεΑ και οικονομικά αδυνάμων πολιτών, στους οικείους Ο.Τ.Α. ή σε νομικά πρόσωπα των οικείων Ο.Τ.Α., ή σε νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. κατά τα έτη 2011 ή 2012 για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χωρική περιφέρεια των οικείων Ο.Τ.Α.,βαθμολογείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες. Υποψήφιοι που πληρούν το κριτήριο της εντοπιότητας, όπως αυτό ορίζεται στην περίπτωση Δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 δεν προτάσσονται των υποψηφίων που αποδεικνύουν την ειδική εμπειρία του προηγούμενου εδαφίου. Ως προς το σύνολο των θέσεων του παρόντος, δεν απαιτούνται τα πρόσθετα προσόντα διορισμού που προβλέπονται στο άρθρο 27 του π.δ. 50/2001 (Α΄ 39) [όπως η παρ. 3 ισχύει μετά την αντικατάσταση του πρώτου εδαφίου της με το άρθρο 185 του ν.4635/2019 (Α΄ 167)]. 4. Όσοι διορίζονται στις θέσεις που συστήνονται σύμφωνα με την παράγραφο 1 δεσμεύονται να υπηρετήσουν στη θέση διορισμού τους επί δέκα (10)τουλάχιστον έτη από τον διορισμό τους. Μέχρι τη συμπλήρωση του διαστήματος αυτού εκτελούν καθήκοντα που αφορούν στην παροχή των υπηρεσιών του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» και μπορούν να τους ανατίθενται παράλληλα καθήκοντα συναφή με τον κλάδο τους για την εξυπηρέτηση υπηρεσιακών αναγκών. Οι υπάλληλοι αυτοί δεν μετακινούνται, αποσπώνται ή μετατάσσονται σε άλλες θέσεις [όπως η παρ. 4 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 68 του ν. 4674/2020 (Α΄ 53/11.3.2020)]. 5. Μέχρι τη δημοσίευση των οριστικών πινάκων διοριστέων στις οργανικές θέσεις που συνιστώνται σύμφωνα με την παράγραφο 1, οι υπηρεσίες του Προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» παρέχονται από τους απασχολούμενους με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, που παρατάθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 153 του ν. 4483/2017. Με τη δημοσίευσητων οριστικών πινάκων διοριστέων στις οργανικές θέσεις που συνιστώνται σύμφωνα με την παράγραφο 1, οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου του προηγούμενου εδαφίου λύονται αυτοδικαίως και αζημίως, για τους οικείους Ο.Τ.Α. ή νομικά πρόσωπα αυτών. 6. ...». 9. Επειδή, κατ’ επίκληση, μεταξύ άλλων, των διατάξεων των άρθρων 18 του ν. 2190/1994 και 91 του ν. 4583/2018, δημοσιεύθηκε η προσβαλλόμενη πράξη του Α.Σ.Ε.Π., με την οποία προκηρύχθηκε η πλήρωση με σειρά προτεραιότητας δύο χιλιάδων εννιακοσίων εννέα (2.909) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού. Στο Κεφάλαιο Α΄ της προσβαλλομένης ορίζονται οι προκηρυσσόμενες θέσεις ανά φορέα και με ειδικό κωδικό ανά θέση, προβλέπεται δε, ειδικότερα, για κάθε κατηγορία θέσεων (Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης) ότι: «Στη στήλη (1) «ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ» περιλαμβάνεται το σύνολο των θέσεων του κλάδου στον φορέα, οι οποίες αναλύονται, κατά περίπτωση, στις στήλες παραπλεύρως. Στη στήλη (2) περιλαμβάνεται ο αριθμός των θέσεων για τις οποίες η εμπειρία λαμβάνεται υπόψη και βαθμολογείται ως κριτήριο κατάταξης. Στη στήλη (3) περιλαμβάνεται ο αριθμός των θέσεων για τις οποίες η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη και δεν βαθμολογείται ως κριτήριο κατάταξης, πλην της ειδικής εμπειρίας. ... ». Ακολούθως, στο Κεφάλαιο Γ΄ της προκήρυξης ορίζονται τα εξής: «ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ. Κάθε υποψήφιος εφόσον κατέχει τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα διορισμού, κατατάσσεται κατά κλάδο ή ειδικότητα σε πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από το άθροισμα της βαθμολόγησης των παρακάτω (ανά κατηγορία), κριτηρίων που προβλέπονται στο άρθρο 8 του ν.3051/2002 όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με το άρθρο 4 παρ. 2 του ν.3320/2005, τις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 3812/2009, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 28, παρ. 3 του ν. 4521/2018 και ισχύει, της παρ. 3 του άρθρου 91 του ν. 4583/2018, του άρθρου 185 του ν. 4635/2019 και του άρθρου 155, παρ. 8, του ν. 4600/2019. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ - ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ - ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. TΙΤΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ (Α). 1. […] ΕΜΠΕΙΡΙΑ (Β). 8. Εμπειρία έως και 84 μήνες 7 ανά μήνα. 9 Ειδική εμπειρία έως και 84 μήνες (άρθρο 91 του ν. 4583/2018, όπως ισχύει) 17 ανά μήνα. Το σύνολο της εμπειρίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 84 μήνες (εμπειρία και ειδική εμπειρία). ΓΝΩΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (Γ) […] ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ (Δ) […] ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ. (1) […] (5) Η εμπειρία μοριοδοτείται με 7 μονάδες ανά μήνα και έως 84 μήνες (ν. 4325/2015, Φ.Ε.Κ. 47/11.5.2015/τ.Α΄), σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 4. ΕΜΠΕΙΡΙΑ (Τρόπος απόδειξης - επισημάνσεις σχετικά με τον υπολογισμό της εμπειρίας και λοιπές διευκρινίσεις) του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Β΄ της παρούσας. Κατά παρέκκλιση της περίπτωσης Β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, ως προς το σύνολο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού που πραγματοποιούνται με την ειδική διαδικασία του άρθρου 91 του ν. 4583/2018, όπως ισχύει, η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, εφόσον έχει διανυθεί χωρίς διακοπή μέχρι την έναρξη ισχύος του άρθρου 91 του ν. 4583/2018, όπως ισχύει, ήτοι 18.12.2018, σε αντίστοιχες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας ή κατ’ οίκον νοσηλείας ηλικιωμένων ανασφάλιστων, ΑμεΑ και οικονομικά αδυνάμων πολιτών, στους οικείους Ο.Τ.Α. ή σε νομικά πρόσωπα των οικείων Ο.Τ.Α., ή σε νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. κατά τα έτη 2011 ή 2012 για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χωρική περιφέρεια των οικείων Ο.Τ.Α., βαθμολογείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες (κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 91 του ν.4583/2018, όπως ισχύει). Το σύνολο της εμπειρίας (8 και 9: εμπειρία και ειδική εμπειρία) δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 84 μήνες. Η ειδική εμπειρία λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται και στις θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν μοριοδοτείται ως κριτήριο κατάταξης [...] ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. 1. [...] 3. ΕΜΠΕΙΡΙΑ α.Εμπειρία έως και 84 μήνες 7 ανά μήνα. β. Ειδική εμπειρία έως και 84 μήνες (άρθρο 91 του ν. 4583/2018, όπως ισχύει) 17 ανά μήνα. Το σύνολο της εμπειρίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 84 μήνες (εμπειρία και ειδική εμπειρία). 4 [...] ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ. […] (2) Η εμπειρία μοριοδοτείται με 7 μονάδες ανά μήνα και έως 84 μήνες (ν. 4325/2015, Φ.Ε.Κ. 47/11.5.2015/τ.Α΄), σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 4. ΕΜΠΕΙΡΙΑ (Τρόποςαπόδειξης - επισημάνσεις σχετικά με τον υπολογισμό της εμπειρίας και λοιπές διευκρινίσεις) του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ Β΄ της παρούσης. Κατά παρέκκλιση της περίπτωσης Β΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, ως προς το σύνολο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού που πραγματοποιούνται με την ειδική διαδικασία του άρθρου 91 του ν. 4583/2018, όπως ισχύει, η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, εφόσον έχει διανυθεί χωρίς διακοπή μέχρι την έναρξη ισχύος του άρθρου 91 του ν. 4583/2018, όπως ισχύει, ήτοι 18.12.2018, σε αντίστοιχες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας ή κατ’ οίκον νοσηλείας ηλικιωμένων ανασφάλιστων, ΑμεΑ και οικονομικά αδυνάμων πολιτών, στους οικείους Ο.Τ.Α. ή σε νομικά πρόσωπα των οικείων Ο.Τ.Α., ή σε νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. κατά τα έτη 2011 ή 2012 για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χωρική περιφέρεια των οικείων Ο.Τ.Α., βαθμολογείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες (κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 91 του ν.4583/2018, όπως ισχύει). Το σύνολο της εμπειρίας (α και β: εμπειρία και ειδική εμπειρία) δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 84 μήνες. Η ειδική εμπειρία λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται και στις θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν μοριοδοτείται ως κριτήριο κατάταξης. [...] ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β΄ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ-ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΑ 1. [...] 4. ΕΜΠΕΙΡΙΑ (τρόπος απόδειξης - επισημάνσεις σχετικά με τον υπολογισμό της εμπειρίας και λοιπές διευκρινίσεις) Η εμπειρία λαμβάνεται υπόψη εφόσον έχει αποκτηθεί στην ημεδαπή ή αλλοδαπή μετά τη λήψη του βασικού τίτλου σπουδών (για τις κατηγορίες Π.Ε., Τ.Ε., Δ.Ε.) με τον οποίο ο υποψήφιος μετέχει στη διαγωνιστική διαδικασία και όπου απαιτείται, σύμφωνα με τα προσόντα όπως αυτά ορίζονται στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄, άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ή άλλη επαγγελματική άδεια ή βεβαίωση ή άδεια χρησιμοποίησης τίτλου ειδικότητος μετά την απόκτηση αυτών, σε συνδυασμό πάντοτε με την, κατά περίπτωση, ασφαλιστική κάλυψη, εκτός των περιπτώσεων που ορίζεται διαφορετικά στην προκήρυξη.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απόδειξη της βαθμολογούμενης εμπειρίας αναφέρονται αναλυτικά παρακάτω. 1. Βαθμολογούμενη εμπειρία Ως βαθμολογούμενη εμπειρία θα ληφθεί υπόψη η απασχόληση με σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα ή άσκηση επαγγέλματος σε καθήκοντα ή έργα: α) [...] δ) Για όλες τις θέσεις των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ και ΥΕ, η εμπειρία που προβλέπεται στην περίπτωση Β΄ της παρ. 2 του άρθρου 18 του ν. 2190/1994 εφόσον έχει διανυθεί χωρίς διακοπή μέχρι την έναρξη ισχύος του άρθρου 91 του ν. 4583/2018 ήτοι 18.12.2018, όπως ισχύει, σε αντίστοιχες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας ή κατ’ οίκον νοσηλείας ηλικιωμένων ανασφάλιστων, ΑμεΑ και οικονομικά αδυνάμων πολιτών, στους οικείους Ο.Τ.Α. ή σε νομικά πρόσωπα των οικείων Ο.Τ.Α., ή σε νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. κατά τα έτη 2011 ή 2012 για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χωρική περιφέρεια των οικείων Ο.Τ.Α., βαθμολογείται με δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες (κατά τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 91 του ν.4583/2018, όπως ισχύει). ...».

10. Επειδή, όπως έχει κριθεί (βλ. ΣτΕ Ολομ. 527/2015, 3595/2008) με την παρ. 7 του άρθρου 103 του Συντάγματος κατοχυρώνονται οι αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας κατά τον διορισμό των δημόσιων υπαλλήλων, οι οποίες συνάγονται, καταρχήν, και από τις γενικότερες διατάξεις της παρ. 1 του ίδιου άρθρου και αποτελούν ειδικότερη έκφραση της συνταγματικής αρχής της ισότητας και του δικαιώματος ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και συμμετοχής στην οικονομική ζωή της χώρας (άρθρα 4 παρ. 1 και 5 παρ. 1 Συντάγματος). Ειδικότερα, η πρόσληψη υπαλλήλων: α) γίνεται με δύο τρόπους, είτε με διαγωνισμό είτε με επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια και β) υπάγεται στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής. Ο έλεγχος μπορεί είτε να είναι πλήρης,είτε να αφορά τη νομιμότητα της διαδικασίας του διαγωνισμού ή της επιλογής και να περιλαμβάνει τον έλεγχο νομιμότητας της πράξης με την οποία τελειούται η οικεία, κατά περίπτωση, διαδικασία· μέσω δε αυτού, ενόψει της φύσης της διαδικασίας ως σύνθετης διοικητικής ενέργειας, ελέγχεται η νομιμότητα και των προηγούμενων σταδίων αυτής. Εξάλλου, όπως έχει κριθεί (βλ. ΣτΕ 1882-3/2017 7μ.), ως εξαίρεση στον κανόνα της στελέχωσης της δημόσιας διοίκησης με μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους, οι ανωτέρω συνταγματικές διατάξεις παρέχουν τη δυνατότητα σύναψης σχέσεων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, η οποία τελεί υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Εφόσον, ειδικότερα, πρόκειται για την πρόσληψη προσωπικού προς αντιμετώπιση πρόσκαιρων ή απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών, η διάρκεια και οι όροι των σχέσεων ορισμένου χρόνου πρέπει να καθορίζονται σαφώς από τον νόμο, ώστε με τη σύναψή τους να καλύπτονται ανάγκες που έχουν πραγματικά πρόσκαιρο ή απρόβλεπτο και επείγοντα χαρακτήρα και να αποτρέπεται η κατάχρηση των σχέσεων αυτών για την κάλυψη παγίων αναγκών, αποκλειομένης πάντως σε κάθε περίπτωση της δυνατότητας να μονιμοποιηθεί δια νόμου το προσωπικό αυτό ή να μετατραπούν οι οικείες σχέσεις ορισμένου χρόνου σε σχέσεις αορίστου χρόνου (πρβλ. Π.Ε. 85/2012 Ολομ.).

11. Επειδή, περαιτέρω, οι αρχές της ισότητας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες θέσεις, τις οποίες καθιερώνει το άρθρο 4 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος, αποτελούν συνταγματικό κανόνα που επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση των προσώπων που τελούν υπό τις αυτές ή παρόμοιες συνθήκες. Ο κανόνας αυτός δεσμεύει τα συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας και ειδικότερα, τόσο τον κοινό νομοθέτη, όσο και την Διοίκηση όταν θεσπίζει κανονιστικές ρυθμίσεις. Η παραβίαση των συνταγματικών αυτών αρχών ελέγχεται δικαστικώς, ώστε να διασφαλίζεται η πραγμάτωση του κράτους δικαίου και η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας εκάστου με ίσους όρους. Κατά τον δικαστικό αυτόν έλεγχο, που είναι έλεγχος ορίων και όχι της ορθότητας των νομοθετικών επιλογών, αναγνωρίζεται στον νομοθέτη (κοινό ή κανονιστικό) η ευχέρεια να ρυθμίζει με ενιαίο ή με διαφορετικό τρόπο τις ποικίλες προσωπικές ή πραγματικές καταστάσεις και σχέσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις υφιστάμενες κοινωνικές, οικονομικές, επαγγελματικές ή άλλες συνθήκες, που συνδέονται με κάθε μία από τις καταστάσεις ή σχέσεις αυτές, με βάση γενικά και αντικειμενικά κριτήρια, που βρίσκονται σε συνάφεια προς το αντικείμενο της σχετικής ρύθμισης. Πρέπει, όμως, η επιλεγόμενη ρύθμιση να κινείται μέσα στα όρια που διαγράφονται από την αρχή της ισότητας, τα οποία αποκλείουν τόσο την έκδηλα άνιση μεταχείριση, με τη μορφή της εισαγωγής καθαρά χαριστικού μέτρου μη συνδεόμενου προς αξιολογικά κριτήρια ή της επιβολής αδικαιολόγητης επιβάρυνσης, όσο και την αυθαίρετη εξομοίωση διαφορετικών καταστάσεων ή την ενιαία μεταχείριση προσώπων που τελούν υπό διαφορετικές συνθήκες, με βάση όλως τυπικά ή συμπτωματικά ή άσχετα μεταξύ τους κριτήρια (βλ. ΣτΕ Ολομ. 1757-8/2019, 711/2017, 986-988/2014, 2396/2004, 1252-3/2003, ΣτΕ 901-2/2020, 1205/2015, 2756/2011, 2462/2010 επταμ. κ.ά.). Περαιτέρω, η αρχή της αξιοκρατίας, η οποία απορρέει από το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος, υπαγορεύει, η πρόσβαση σε δημόσιες θέσεις και αξιώματα να γίνεται με κριτήρια που συνάπτονται με την προσωπική αξία και ικανότητα των ενδιαφερομένων για την κατάληψή τους. Τέλος, ο νομοθέτης είναι ελεύθερος να καθορίζει το ειδικότερο ουσιαστικό περιεχόμενο των ανωτέρω κριτηρίων, έχοντας την ευχέρεια, εφόσον κατά την κρίση του εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον, ακόμη και να μεταβάλλει προϊσχύοντες κανόνες δικαίου, αδιαφόρως αν θίγονται δικαιώματα, συμφέροντα ή προσδοκίες στηριζόμενα σε αυτούς, αρκεί η επιχειρούμενη ρύθμιση να χωρεί κατά τρόπο απρόσωπο και αντικειμενικό (βλ. ΣτΕ Ολομ. 711/2017, 2151, 3373/2015, ΣτΕ 1738/2019, 1277/2018 κ.ά.). Εξάλλου, από την ως άνω συνταγματική αρχή της ισότητας δεν προκύπτει υποχρέωση του νομοθέτη και, κατ’ εξουσιοδότησή του, της κανονιστικώς δρώσας Διοίκησης, όταν προκηρύσσει την πλήρωση θέσεων δημοσίων υπαλλήλων, να προβλέπει την πλήρωση ορισμένου ποσοστού των προκηρυσσόμενων θέσεων αποκλειστικά από υποψηφίους που δεν διαθέτουν εργασιακή εμπειρία. Το ζήτημα αυτό ανάγεται στην ευχέρεια του νομοθέτη, ο οποίος, εκτιμώντας τις ανάγκες στελέχωσης των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα, είναι καταρχήν ελεύθερος να θεσπίσει τα κατά την κρίση του καταλληλότερα κριτήρια επιλογής, μεταξύ των οποίων και η προϋπηρεσία σε ανάλογες θέσεις, κινούμενος, πάντως, εντός των πλαισίων που διαγράφει η συνταγματική αρχή της ισότητας (βλ. ΣτΕ Ολομ. 193/2022).

12. Επειδή, με τις διατάξεις του άρθρου 91 παρ. 3 του ν. 4583/2018, με τις οποίες ορίζεται ότι η αποκτηθείσα εμπειρία στο αντικείμενο των θέσεων τακτικού προσωπικού στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, οι οποίες συνιστώνται δυνάμει της παρ. 1 και προκηρύσσονται κατά την παρ. 3 του εν λόγω άρθρου, εφόσον έχει διανυθεί από υποψηφίους σε αντίστοιχες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ' οίκον φροντίδας ή κατ' οίκον νοσηλείας ευάλωτων προσώπων στα πλαίσια του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στους οικείους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, σε νομικά τους πρόσωπα και σε συμβληθέντα με την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. νομικά πρόσωπα, λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται αυξημένα για το σύνολο των προσλήψεων τακτικού προσωπικού που πραγματοποιούνται με την ειδική διαδικασία του ανωτέρω νόμου, παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας. Και τούτο διότι, εφόσον με τις διατάξεις του νόμου αυτού δεν καταργήθηκε, ειδικά για τη κάλυψη των θέσεων τακτικού προσωπικού στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού που συνιστώνται κατά τα προαναφερθέντα, η διάταξη του άρθρου 18 παρ. 2 περ. Β΄ του ν. 2190/1994, πλην θεσπίσθηκε παρέκκλιση από αυτή μόνο ως προς το ύψος της μοριοδοτούμενης κατά την παρ. 3 του άρθρου 91 του ν. 4583/2018 εμπειρίας, με τη δε προσβαλλόμενη προκήρυξη, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ. 2 του ν. 2190/1994, προβλέφθηκε η πλήρωση δύο κατηγοριών θέσεων, για υποψηφίους με ή χωρίς εμπειρία, κατ’ εφαρμογή της αρχής της ισότητας ευκαιριών δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για το ποσοστό των θέσεων, για τις οποίες η εμπειρία δεν αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο, κανενός είδους εργασιακή εμπειρία· διαφορετικά, η Διοίκηση προβαίνει σε ανεπίτρεπτη ένταξη στην ανωτέρω κατηγορία θέσεων, για τις οποίες η εμπειρία δεν αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο, ανόμοιων κατηγοριών υποψηφίων, προσδίδοντας, κατά παράβαση της αρχής της ισότητας, εξ αρχής αθέμιτο πλεονέκτημα σε υποψηφίους οι οποίοι μοριοδοτούνται για κριτήριο κατάταξης το οποίο δεν λαμβάνεται υπόψη για τη συγκεκριμένη κατηγορία θέσεων, που αντιστοιχεί περίπου στο 50% του συνόλου, με αποτέλεσμα οι θέσεις αυτές μόνον κατ’ όνομα να προορίζονται για υποψηφίους χωρίς εμπειρία, εφόσον καταργείται το δικαίωμα των εχόντων τα τυπικά προσόντα αλλά μη εχόντων εμπειρία, όπως οι αιτούντες, σε ίσες ευκαιρίες πρόσληψης, χωρίς τούτο να υπαγορεύεται από λόγους δημόσιου συμφέροντος, αλλά με μόνο σκοπό την επαγγελματική αποκατάσταση της ανωτέρω προνομιακής κατηγορίας υποψηφίων. Επομένως, ο προβαλλόμενος λόγος ακυρώσεως, κατά τον οποίο η διάταξη του άρθρου 91 παρ. 3 του ν. 4583/2018, καθώς και οι αντίστοιχες διατάξεις του κεφαλαίου Γ΄ της προσβαλλόμενης προκήρυξης, σύμφωνα με τις οποίες η «ειδική εμπειρία» όσων έχουν απασχοληθεί, μέχρι την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου, στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» λαμβάνεται υπόψη και για τις θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη, αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότητας, προβάλλεται βασίμως και, ως εκ τούτου, η προσβαλλόμενη προκήρυξη είναι, κατά το μέρος αυτό, ακυρωτέα, ως εκδοθείσα κατ’ εξουσιοδότηση της ως άνω αντισυνταγματικής διάταξης του άρθρου 91 παρ. 3 του ν.4583/2018, όπως ισχύει. 

13. Επειδή, με τη σκέψη 11 της υπ’ αριθ. 193/2022 απόφασης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκαν τα ακόλουθα: «Με τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ. 1 του ν. 4571/2018 [Α΄ 186], με τις οποίες ορίζεται ότι η αποκτηθείσα από το επικουρικό νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό που υπηρετεί ή υπηρέτησε σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, κατά τα οριζόμενα στις παραγράφους 1 έως 8 του άρθρου 10 του ν.3329/2005, "ειδική εμπειρία" λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται αυξημένα για το σύνολο των θέσεων που προκηρύσσονται, παραβιάζεται η συνταγματική αρχή της ισότητας. Και τούτο διότι, εφόσον με τις διατάξεις του νόμου αυτού δεν καταργήθηκε, ειδικά για τη κάλυψη των θέσεων νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού, η διάταξη του άρθρου 18 παρ. 2 περ. Β΄ υποπερ. α΄ του ν. 2190/1994, με τη δε προσβαλλόμενη προκήρυξη, κατ’ εφαρμογή της τελευταίας αυτής διάταξης, προβλέφθηκε η πλήρωση δύο κατηγοριών θέσεων, για υποψηφίους με ή χωρίς εμπειρία, κατ’ εφαρμογή της αρχής της ισότητας ευκαιριών δεν πρέπει να λαμβάνεται υπόψη για τις θέσεις, για τις οποίες η εμπειρία δεν αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο, κανενός είδους εργασιακή εμπειρία· διαφορετικά, η Διοίκηση προβαίνει σε ανεπίτρεπτη ένταξη στην ανωτέρω κατηγορία θέσεων, για τις οποίες η εμπειρία δεν αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο, ανόμοιων κατηγοριών υποψηφίων, προσδίδοντας, κατά παράβαση της αρχής της ισότητας, εξ αρχής αθέμιτο πλεονέκτημα σε υποψηφίους οι οποίοι μοριοδοτούνται για κριτήριο κατάταξης το οποίο δεν λαμβάνεται υπόψη για τη συγκεκριμένη κατηγορία θέσεων, με αποτέλεσμα οι θέσεις αυτές μόνον κατ’ όνομα να προορίζονται για υποψηφίους χωρίς εμπειρία, εφόσον καταργείται το δικαίωμα των εχόντων τα τυπικά προσόντα αλλά μη εχόντων εμπειρία, όπως η αιτούσα, σε ίσες ευκαιρίες πρόσληψης, χωρίς τούτο να υπαγορεύεται από λόγους δημόσιου συμφέροντος, αλλά με μόνο σκοπό την επαγγελματική αποκατάσταση της ανωτέρω προνομιακής κατηγορίας υποψηφίων. … Επομένως, ο προβαλλόμενος λόγος ακυρώσεως, κατά τον οποίο η διάταξη του άρθρου 16 παρ. 1 εδ. β΄ του ν. 4551/2018 [Α΄ 116], όπως ισχύει μετά την προσθήκη εδαφίων με το άρθρο 17 παρ. 1 του ν. 4571/2018, καθώς και οι αντίστοιχες διατάξεις του κεφαλαίου Γ΄ της προσβαλλόμενης προκήρυξης, σύμφωνα με τις οποίες η "ειδική εμπειρία" όσων υπηρέτησαν ως επικουρικό προσωπικό σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., μονάδες Π.Ε.Δ.Υ. και Κέντρα Υγείας λαμβάνεται υπόψη και για τις θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη, αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότητας, προβάλλεται βασίμως και, ως εκ τούτου, η προσβαλλόμενη προκήρυξη είναι, κατά το μέρος αυτό, ακυρωτέα, ως εκδοθείσα κατ’ εξουσιοδότηση της ως άνω αντισυνταγματικής διάταξης του άρθρου 16 παρ. 1 του ν. 4551/2018, όπως ισχύει». 

14. Επειδή, η διάταξη του άρθρου 100 παρ. 5 του Συντάγματος, η οποία προστέθηκε με το από 6.4.2001 Ψήφισμα της Ζ΄ Αναθεωρητικής Βουλής, ορίζει τα εξής: «Όταν Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας ή του Αρείου Πάγου ή του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίνει διάταξη τυπικού νόμου αντισυνταγματική παραπέμπει υποχρεωτικά το ζήτημα στην οικεία ολομέλεια, εκτός αν αυτό έχει κριθεί με προηγούμενη απόφαση της Ολομέλειας ή του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου αυτού. …». Κατά την έννοια της διάταξης αυτής, δεν επιβάλλεται η παραπομπή από Τμήμα στην Ολομέλεια του Δικαστηρίου του ζητήματος της συνταγματικότητας διάταξης τυπικού νόμου όταν η Ολομέλεια ή το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο έχει ήδη κρίνει για την συνταγματικότητα άλλης μεν διάταξης τυπικού νόμου, πλην ταυτόσημης κατά περιεχόμενο με την εφαρμοστέα, ώστε στην περίπτωση αυτή να πρόκειται αναμφίβολα για το ίδιο κατ’ ουσία νομικό ζήτημα (βλ. ΣτΕ 678/2017 επταμ., 112/2016 επταμ., 1476/2004 Ολομ., κ.ά.).

15. Επειδή, όπως προαναφέρθηκε, με την απόφαση 193/2022 της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε ότι αντίκειται στη συνταγματική αρχή της ισότητας διάταξη νόμου (άρθρο 16 παρ. 1 του ν. 4551/2018, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 17 παρ. 1 του ν. 4571/2018) με την οποία προβλέπεται, στο πλαίσιο προκήρυξης για την πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού σε φορείς παροχής υπηρεσιών υγείας, ότι συγκεκριμένη «ειδική εμπειρία» υποψηφίων λαμβάνεται υπόψη και μοριοδοτείται αυξημένα, ως κριτήριο κατάταξης, για την πλήρωση θέσεων για τις οποίες, βάσει της γενικής διάταξης του άρθρου 18 του ν. 2190/1994, επίσης εφαρμοστέας, δεν λαμβάνεται υπόψη και δεν μοριοδοτείται η εργασιακή εμπειρία των υποψηφίων. Η κριθείσα, εξάλλου, κατά τα ανωτέρω (σκ. 12), ως αντισυνταγματική διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 91 του ν.4583/2018, προβλέπει, εξάλλου, όπως και η διάταξη που κρίθηκε αντισυνταγματική με την 193/2022 απόφαση της Ολομέλειας, τη λήψη υπόψη και μοριοδότηση της «ειδικής εμπειρίας» όσων υποψηφίων έχουν απασχοληθεί στο πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι» για το σύνολο των θέσεων που θα καλυφθούν βάσει της ειδικής διαδικασίας του ανωτέρω άρθρου, ήτοι για το σύνολο των προκηρυσσόμενων θέσεων, χωρίς η διάταξη αυτή να αποκλείει τη εφαρμογή του κανόνα της υποχρεωτικής πλήρωσης ποσοστού των προκηρυσσόμενων θέσεων από υποψηφίους χωρίς εργασιακή εμπειρία κατά τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 18 παρ. 2 του ν. 2190/1994, θεσπίζοντας παρέκκλιση μόνον ως προς το ύψος της μοριοδότησης της εμπειρίας αυτής (δεκαεπτά μονάδες ανά μήνα με ανώτατο όριο τους ογδόντα τέσσερις μήνες). Επομένως, η διάταξη του άρθρου 16 παρ. 1 του ν. 4551/2018, που κρίθηκε αντισυνταγματική από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, είναι ταυτόσημη κατά περιεχόμενο, ως προς τα στοιχεία της που ασκούν επιρροή στην ταυτότητα του συνταγματικού ζητήματος που τίθεται (πρβλ. ΣτΕ επταμ. 678/2017, 112/2016), με την εφαρμοσθείσα εν προκειμένω διάταξη του άρθρου 91 παρ. 3 του ν. 4583/2018, με την οποία τίθεται το ίδιο κατ’ ουσίαν νομικό ζήτημα της, κατά παράβαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας, πρόβλεψης μοριοδότησης της «ειδικής εμπειρίας» ορισμένων υποψηφίων σε θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν αποτελεί κριτήριο κατάταξης, η διάταξη δε αυτή κρίνεται αντισυνταγματική, με την παρούσα απόφαση, για τον ίδιο λόγο που αναφέρεται στην ανωτέρω απόφαση της Ολομέλειας. Είναι δε απορριπτέοι ως αβάσιμοι οι ισχυρισμοί των παρεμβαινόντων ότι με τη διάταξη του άρθρου 91 παρ. 3 του ν. 4583/2018 δεν τίθεται το ίδιο νομικό ζήτημα με αυτό που επιλύθηκε με την 193/2022 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Κατόπιν τούτου, εφόσον πρόκειται για το ίδιο κατ’ ουσίαν νομικό ζήτημα, το οποίο επιλύθηκε με την ως άνω απόφαση της Ολομέλειας, δεν συντρέχει περίπτωση υποχρεωτικής παραπομπής σε αυτήν, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 100 παρ. 5 του Συντάγματος, του ζητήματος της συμφωνίας ή μη προς το Σύνταγμα των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 91 του ν. 4583/2018 (πρβλ. ΣτΕ 176/2020, 545/2019, 172/2018 επταμ., 678/2017 επταμ., 112/2016 επταμ.).

16. Επειδή, κατόπιν των προαναφερθέντων και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη12, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση και να ακυρωθεί η 4Κ/2020/13.5.2020 προκήρυξη του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, κατά το μέρος που προβλέπει ότι η «ειδική εμπειρία», κατ’ άρθρο 91 του ν. 4583/2018, όσων υποψηφίων έχουν απασχοληθεί σε αντίστοιχες με τις προκηρυχθείσες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ’οίκον φροντίδας ή κατ’ οίκον νοσηλείας ηλικιωμένων ανασφάλιστων, ΑμεΑ και οικονομικά αδυνάμων πολιτών, στους οικείους Ο.Τ.Α. ή σε νομικά πρόσωπα των οικείων Ο.Τ.Α., ή σε νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. κατά τα έτη 2011 ή 2012 για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χωρική περιφέρεια των οικείων Ο.Τ.Α., λαμβάνεται υπόψη και για τις θέσεις για τις οποίες η εμπειρία δεν λαμβάνεται υπόψη ως κριτήριο κατάταξης.

17. Επειδή, ενόψει του ότι τόσο το καθ’ ου η αίτηση Α.Σ.Ε.Π. όσο και ο παρεμβάς Υπουργός εκπροσωπούν το Ελληνικό Δημόσιο, πρέπει να επιβληθεί μια δικαστική δαπάνη σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου (βλ. ΣτΕ Ολομ. 193/2022, 1866/2020 επταμ.).

Δ ι ά τ α ύ τ α

Δέχεται την αίτηση.

Ακυρώνει εν μέρει την 4Κ/2020/13.5.2020 προκήρυξη του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, κατά το σκεπτικό.

Απορρίπτει την παρέμβαση.

Διατάσσει την απόδοση του παραβόλου.

Επιβάλλει, συμμέτρως, σε βάρος του Δημοσίου και των παρεμβαινόντων τη δικαστική

δαπάνη των αιτούντων, που ανέρχεται σε εννιακόσια είκοσι (920) ευρώ.

Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 11 Μαΐου 2022

Ο Προεδρεύων Αντιπρόεδρος Η Γραμματέας

…………………………. ………………….

και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση της 20ής Ιουλίου 2022.Η Πρόεδρος Η Γραμματέας του Γ´ Τμήματος

του Α΄ Τμήματος Διακοπών

………………………

ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ

Εντέλλεται προς κάθε δικαστικό επιμελητή να εκτελέσει όταν του το ζητήσουν την

παραπάνω απόφαση, τους Εισαγγελείς να ενεργήσουν κατά την αρμοδιότητά τους και τους

Διοικητές και τα άλλα όργανα της Δημόσιας Δύναμης να βοηθήσουν όταν τους ζητηθεί.

Η εντολή πιστοποιείται με την σύνταξη και την υπογραφή του παρόντος.

Αθήνα, ..............................................

Ο Πρόεδρος του Γ΄ Τμήματος Η Γραμματέας του Γ΄ Τμήματος.

Πηγή: aftodioikisi